Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

08 Feb 2007   •   00:00
KATRINA - Mostenire grea cu arsenic
In urma ravagiilor provocate de uraganul Katrina in Statele Unite in 2004, cercetatorii au identificat un risc major: pentru ca foarte multe din reziduurile generate de Katrina sunt de factura lemnoasa, pe teritoriul statelor Luisiana si Mississippi se gasesc 1,7 tone de arsenic continut in aceste daramaturi, relateaza publicatia Science News. Inainte de 2004, arsenicul de cupru era folosit pe scara larga pentru tratarea lemnului de constructie impotriva insectelor si a rozatoarelor mici. Arsenicul ramas in daramaturi ar putea sa se infiltreze in panzele freatice din zona contaminandu-le, avertizeaza publicatia.

SHAKESPEARIAN - Imbratisare de acum 5.000 de ani
La Mantua, orasul italian ales de William Shakespeare ca decor pentru piesa Romeo si Julieta, arheologii au descoperit marti doua schelete imbratisate, care dateaza de acum 5.000 de ani, relateaza cotidianul britanic Daily Mail. Este pentru prima oara cand sunt descoperite in aceasta pozitie scheletele apartinand unui barbat si unei femei. Una dintre explicatiile oferite este ca barbatul a fost omorat, iar femeia a fost sacrificata pentru ca spiritul barbatului sa fie implinit de prezenta ei in viata de apoi.

TECTONICA - Senzori acvatici anticutremur
O echipa de cercetatori americani a anuntat ca intentioneaza sa amplaseze o serie de senzori pe una din crestele unui lant muntos marin in Pacificul de Est pentru a putea studia in detaliu miscarile placilor tectonice, relateaza publicatia Science Daily. Cercetatorii de la Universitatea Missouri - Columbia au declarat ca activitatea seismica, desi extrem de vizibila la suprafata, este foarte greu de monitorizat sub apa, iar mediul marin este mult mai activ in aceasta privinta decat suprafata planetei.

PLANURI - Timp liber pe Luna
NASA a publicat de curand o lista de 181 de lucruri pe care oamenii le-ar putea face odata ajunsi pe satelitul Pamantului. Lista a fost facuta prin consultari cu diverse personalitati, provenind atat din mediul de afaceri, cat si din cercetare spatiala si mediu academic. Ca sa nu te plictisesti, pe Luna poti studia, printre altele, radioastronomia, particulele vantului solar, cat si radiatiile cosmice de la distante mari, deoarece acestea raman stocate in rocile selenare.

Subiecte în articol: zoom