Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

de Delia Zahareanu    |    03 Aug 2007   •   00:00
JUCĂUŞI -Â Comunicare prin şarade
In comunicarea cu urangutanii, cercetătorii scoţieni au ajuns la concluzia că in momentul in care intervine o dificultate, primatele reacţionează folosindu-se de şarade şi mici pantomime. Dacă urangutanii nu reuşesc să se facă inţeleşi, atunci ei vor adopta ca strategie repetarea unor gesturi şi introducerea unora noi pentru a putea să evidenţieze ceea ce vor să comunice, relatează Scientific American.

PLANURI - ADN prelevat la faţa locului
Poliţia britanică ar putea avea in curănd autorizaţiile necesare pentru a preleva mostre de ADN direct de pe stradă, relatează cotidianul britanic The Guardian. In cazul unor delicte uşoare, precum circulaţia la bordul unei maşini fără centura de siguranţă sau excesul de viteză, Ministerul britanic de Interne ia in considerare autorizarea poliţiştilor să culeagă mostre de AND in cazul celor surprinşi "in culpă" fără a fi necesară o deplasare a acestora la secţiile de poliţie. Baza de date cu amprente AND a poliţie britanice este cea mai mare din lume, cu 3,4 milioane de profiluri genetice.

SIMBOLIC - Cu submarinul la Polul Nord
Două submarine ruseşti, Mir-1 şi Mir-2, au atins fundul mării sub Polul Nord, intr-o misiune cu multe valenţe simbolice de care Moscova s-a folosit pentru a-şi consacra imaginea de mare putere exploratoare. Cercetătorii aflaţi la bordul celor două nave ale flotei ruse urmează să efectueze teste şi să amplaseze o capsulă cu steagul rusesc la o adăncime de 4.200 de metri sub Polul Nord, relatează BBC.

PHOENIX - Lansare NASA către Marte
Agenţia spaţială americană urmează să lanseze măine modului de amartizare in cadrul misiunii Phoenix. Roverul marţian, care va atinge suprafaţa Planetei Roşii in zonele nordice in 2008, va avea ca principală "temă" studierea condiţiilor in care apa din calotele de gheaţă ale lui Marte ar putea fi topită pentru a putea furniza condiţii prielnice vieţii, relatează BBC. Roverul va preleva atăt mostre de rocă şi sol, căt şi de gheaţă pentru a putea fi studiate de oamenii de ştiinţă.

Subiecte în articol: zoom