Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Insula Aurului, distrusă de investitori

Insula Aurului, distrusă de investitori

de Jurnalul National    |    17 Ian 2008   •   00:00

Insula Aurului îşi pierde strălucirea. Sumatra, cum e ea cunoscută în limbajul uzual, cea de-a şaptea cea mai mare insulă din arhipelagul indonezian, este cotropită de firme de construcţii care ridică ilegal drumuri. O investigaţie condusă de filiala indoneziană a organizaţiei de protecţie a me­diului World Wide Fund (WWF) şi de mai multe grupuri ştiinţifice a scos la lumină ilegalităţile efectuate sub ochii autorităţilor.

În urma anchetei s-a constatat, între altele, că în pădurea tropicală Bukit Tigapuluh, care se întinde pe o suprafaţă de circa 130.000 de hectare, au fost tăiaţi, fără autorizaţie, sute de copaci. Scopul, spun cei de la WWF, constă în construirea, în regi­une, a unei autostrăzi speciale pentru camioanele care transportă buşteni şi trunchiuri de copac. Vinovată de aceste activi­tăţi nonecologice este conside­ra­tă compania Asia Pulp & Paper, susţin responsabilii WWF. Compania “afişează dispreţ faţă de ecosistem, urmărind să-şi procure resurse ieftine” dintr-o zonă forestieră care nu le aparţine, comentează, pentru Reuters, Adam Tomasek, directorul Programului WWF pentru Borneo şi Sumatra.

Pădurea, situată în buricul Insulei Sumatra, mai este cunoscută sub numele de “Cele 30 de dealuri” şi este populată de două triburi indigene, înconjurate de o biodiversitate de invidiat: 660 de specii de plante (dintre care 246 de specii sunt plante medicinale şi câteva sunt specii de flori-gigant, care pot depăşi un metru înălţime), 98 de specii de peşti, 59 de specii de mami­fere (dintre care cinci sunt deja ameninţate cu dispariţia – tapi­rul malaiezian, elefantul asiatic, gibonii, leoparzii pătaţi, pisica aurie etc.).

• de Anca Aldea

Parapanta cu gunoi. destinaţia China

Are 34 de ani şi un record la activ – acela de a fi inventat şi testat, cu succes, pe o distanţă de 7.200 de kilometri, motorul de camion care funcţionează cu un carburant realizat pe bază de unt de cacao extras din deşeuri industriale. Britanicul Andy Pag mai vrea să atingă un re­­­­­cord – a­cela de a zbura până în China cu o parapantă cu motor care utilizează combustibil pe bază de gunoi. “Tot ce intră în categoria deşeuri poate fi utilizat pentru producerea carburantului”.

Închisoare pe viaţă pentru o delicatesă

Doi chinezi au primit pedeapsa capitală cu suspendare (adică poate fi comutată la sentinţă pe viaţă) şi alţii au fost închişi pe viaţă după ce autorităţile din oraşul Xiamen au descoperit, în posesia acestor oameni, 17 containere ce conţineau carne de pangolini, încărcătura fiind estimată la circa 3,2 milioane de dolari. Pangolinii (mamifere insectivore din regiunile tropicale, acoperite cu solzi cornoşi şi având coadă lungă şi puternică – n.r.) au mare căutare în China.

Subiecte în articol: eco