x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Istoria Zeppelinului

0
14 Iun 2008 - 00:00
Mulţi cred că inventatorul zeppelinului a fost contele Von Zeppelin din Germania. De fapt, cel care a construit primul strato-cruiser a fost un evreu croat. Se întîmpla la sfîrşitul secolului al XIX-lea.


Primul dirijabil a fost construit în 1896 de către ofiţerul croat David Schwarz. Un an mai tîrziu, la 3 noiembrie 1897, aparatul construit pentru armata germană a fost testat la Tempelhof, lîngă Berlin. Succesul a fost doar unul parţial deoarece pilotul a pierdut controlul şi s-a prăbuşit după ce una dintre elicele dirijabilului a cedat. Ofiţerul a murit în acelaşi an, fără să mai efectueze alte testări ale aparatului său.


Istoria dirijabilului a continuat, însă. În 1898, contele Ferdinand Adolf August Heinrich Graf Von Zeppelin a cumpărat, de la văduva lui Schwarz, planurile dirijabilului. Pasiunea contelui german pentru aceste aparate zburătoare a fost manifestată încă din prima jumătate a secolului al XIX-lea, după ce a luat parte la războiul franco-prusac şi după ce a observat pentru prima dată utilizarea baloanelor de către armata franceză. Convins de avantajele explorării spaţiului aerian, după ce s-a retras din armată, în 1890, contele Von Zeppelin s-a hotărît să-şi pună în practică ideile privind construcţia diferitelor modele de dirijabile, obţinînd chiar şi drepturile asupra schiţelor patentului lui Schwarz, pe care ulterior le-a modificat. În 1898 a pus bazele primei companii de promovare a zborurilor aeriene – Gesellschaft zur Förderung der Luftschiffahrt –, un an mai tîrziu pornind construcţia primului aparat de zbor rămas în istorie sub denumirea de zeppelin, care avea la bază planurile croatului David Schwarz. Prototi­pul, prima aeronavă independentă cu schelet rigid, numit LZ 1 (Luftshiff Zeppelin), avea o structură din aluminiu, era alimentat cu ajutorul a 17 camere umplute cu hidrogen (pentru a ridica dirijabilul pe principiul balonului) şi două motoare cu combustie internă Daimler, generînd fiecare 15 cai-pu­tere, puneau în funcţiune patru elice. În timpul primului zbor, în 1900, deasupra lacului Konstanz, din Germania, zeppelinul, avînd o lungime de 128 de metri şi un diametru de 11 metri, a atins o viteză de 29 de kilometri pe oră. Deşi zborul a durat doar 17 minute pe o distanţă de numai şase kilometri, cele cinci persoane aflate la bord au ajuns la nu mai puţin de aproape 400 de metri înălţime.


În 1901, Von Zeppelin a fost nevoit să îşi demonteze prototipul şi să închidă compania de zbor, din lipsa investitorilor. El nu a renunţat însă la planurile sale, astfel că cel de-al doilea zeppelin a fost construit cîţiva ani mai tîrziu, din fonduri proprii şi donaţii. Modelul LZ 2 nu a avut însă viaţă lungă, el zburînd pentru prima şi singura dată în ia­nuarie 1906. Testul s-a sfîrşit cu un eşec – aparatul s-a prăbuşit în Munţii Allgäu din Germania. Ulterior, toate elementele care au putut fi refolosite din acest dirijabil au servit la construcţia celui de-al treilea zeppelin, LZ 3, care a fost utilizat timp de cinci ani, din 1908, parcurgînd aproximativ 4.400 de kilometri în decursul a 45 de curse. Germanii au renunţat la utilizarea zeppelinelor în timpul primului război mondial din cauza vulnerabilităţii pe care o prezentau aceste aparate în faţa nou-apărutelor avioane şi a armelor de foc. Mai pot fi înre­gistrate, însă, o serie de recorduri ale zeppelinelor, înainte ca ele să fie înlocuite de avioane. Astfel, în 1939, dirijabilul “Graf Zeppelin”, condus de Dr Hugo Eckner, a înconjurat lumea în 21 de zile, iar în 1931, colonelul italian Umberto Nobile, de profesie inginer în aeronautică, a zburat într-o expediţie deasupra Polului Nord la bordul dirijabilului Norge.


Istoria dirijabilelor a fost marcată în anul 1937 de catastrofa în care a fost împlicat cel mai mare strato-cruiser construit vreodată, LZ 129 Hindenburg (245 de metri lungime şi diametru de 42 metri). În al doilea an de zboruri civile, aparatul de provenienţă germană a izbucnit în flăcări deasupra unei baze a aviaţiei navale din New Jersey, SUA. Dirijabilul, care plecase de la Berlin şi traversase Oceanul Atlantic, a fost distrus la 6 mai 1937, în timp ce încerca să aterizeze la baza militară.

Treizeci şi şase de persoane, dintre cele 97 aflate la bordul luxoasei aeronave, şi-au pierdut viaţa în accident. Asemănată cu istoria Titanicului, povestea dirijabilului Hindenburg nu a fost niciodată cunoscută pînă la final, cauzele accidentului rămînînd încă necunoscute.

Hobby-ul

Contele Ferdinand von Zeppelin s-a născut la Baden, în Germania, în 1838. Două decenii mai tîrziu s-a înrolat în armata germană şi a luat parte la expediţia de căutare a izvorului fluviului Mississippi în America de Nord. În 1870, contele a efectuat, în statul american Minnesota, primul zbor la bordul unui balon militar. După 20 de ani, în 1891, s-a retras din funcţia de general de brigadă pentru a se dedica pasiunii vieţii sale – aparatele de zbor. Deşi propunerea sa, în 1894, privind construcţia unui aparat care “să învingă” aerul a fost respinsă de guvernul german, Von Zeppelin a decis să investească propriile fonduri, punînd bazele primei companii de producere a dirijabilelor.

Citeşte mai multe despre:   dosarele sapiens,   zeppelin,   von zeppelin

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Google îşi schimbă algoritmul de căutare pentru a promova jurnalismul de investigaţie

Google îşi schimbă algoritmul de căutare pentru a promova jurnalismul de investigaţie
Anchete şi reportaje de calitate, care implică o muncă de investigaţie, vor fi evidenţiate în rezultatele căutării pe Google, a anunţat gigantul american al internetului. Această schimbare va necesita...

VIDEO. Au fost lansate noile modele de iPhone - iPhone 11, iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max. Prețuri și caracteristici

VIDEO. Au fost lansate noile modele de iPhone - iPhone 11, iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max. Prețuri și caracteristici
Apple a lansat noua generație de iPhone – iPhone 11, iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max, marți, în cadrul unui eveniment desfășurat în amfiteatrul Steve Jobs din Apple Park. iPhone 11 reprezintă versiunea

Google şi Facebook resping acuzaţiile Rusiei privind publicitatea politică în timpul alegerilor

Google şi Facebook resping acuzaţiile Rusiei privind publicitatea politică în timpul alegerilor
Google a declarat luni că susţine o publicitate politică responsabilă care respectă legislaţia locală după ce Rusia a acuzat compania că a distribuit astfel de reclame în timpul alegerilor locale din weekend, r...

Facebook a lansat un serviciu de întâlniri online, cu acces gratuit

Facebook a lansat un serviciu de întâlniri online, cu acces gratuit
„Facebook Dating”, un serviciu dedicat întâlnirilor online, a fost lansat oficial joi în Statele Unite, cu promisiunea unor relaţii durabile pentru persoanele singure, ce ar putea fi obţinute doar prin câteva...

Probleme pentru Yahoo! E-mail-ul nu a putut fi accesat în această dimineață

Probleme pentru Yahoo! E-mail-ul nu a putut fi accesat în această dimineață
Celebrul portal web Yahoo.com nu a funcționat în această dimineață. Acest lucru înseamnă că nici client-ul de e-mail al companiei nu poate fi folosit, potrivit Dcnews. „Este posibil să nu puteți accesa...

Un asteroid care rivalizează cu cele mai înalte clădiri din lume va trece pe lângă Terra

Un asteroid care rivalizează cu cele mai înalte clădiri din lume va trece pe lângă Terra
Un asteroid de dimensiuni relativ mari, care rivalizează cu cele mai înalte clădiri din lume, va trece prin apropierea Terrei în cursul acestei luni, conform unui anunţ făcut de NASA, transmite miercuri Live...

Cercetătorii au descifrat modul în care bacteriile ce provoacă infecţii intraspitaliceşti blochează antibioticele

Cercetătorii au descifrat modul în care bacteriile ce provoacă infecţii intraspitaliceşti blochează antibioticele
Bacteriile rezistente la medicamente, aflate la originea infecţiilor intraspitaliceşti cu potenţial letal, blochează efectul antibioticelor prin închiderea ''portiţelor'' minuscule din pereţii lor celulari,...

Oceanele ar putea deveni cei mai mari duşmani ai oamenilor, avertizează un raport ONU

Oceanele ar putea deveni cei mai mari duşmani ai oamenilor, avertizează un raport ONU
Oceanele, sursă de viaţă pe Pământ, ar putea deveni cei mai mari duşmani ai oamenilor la nivel global dacă nu se va face nimic pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, potrivit unui proiect de raport ...

Facebook înăspreşte regulile pentru reclamele politice înaintea alegerilor prezidenţiale de anul viitor din SUA

Facebook înăspreşte regulile pentru reclamele politice înaintea alegerilor prezidenţiale de anul viitor din SUA
Facebook a anunţat miercuri introducerea de noi reguli în ceea ce priveşte reclamele politice de pe platformă în Statele Unite înainte de alegerile prezidenţiale din noiembrie anul viitor, relatează Press...

Elon Musk se pregătește de zborul pe Marte. SpaceX a lansat prototipul Starhopper

Elon Musk se pregătește de zborul pe Marte. SpaceX a lansat prototipul Starhopper
Prototipul rachetei de testare Starhopper produsă de SpaceX, compania lui Elon Musk, s-a ridicat în aer și a zburat până la altitudinea de 150 de metri. Acest succes este un pas înainte pentru omul de...

A doua încercare de andocare a capsulei rusești Soyuz MS-14 la ISS

A doua încercare de andocare a capsulei rusești Soyuz MS-14 la ISS
A doua încercare de andocare a capsulei ruseşti Soyuz MS-14, fără echipaj uman, la Staţia Spaţială Internaţională (ISS) a fost efectuată cu succes, a anunţat marţi Agenţia Spaţială Americană (NASA),...

Nebuloasa planetară NGC 2022, observată de telescopul Hubble

Nebuloasa planetară NGC 2022, observată de telescopul Hubble
Deşi pare mai degrabă o entitate observată printr-un microscop şi nu prin telescop, acest obiect denumit NGC 2022 nu este cu siguranţă o algă sau un microorganism. În schimb, este o bulă de gaze emisă în...

Metodă care nu permite Google să te urmărească pe telefon sau laptop

Metodă care nu permite Google să te urmărească pe telefon sau laptop
Google foloseşte geolocaţia pentru a oferi utilizatorilor informaţii relevante şi contextuale din zona în care se află. În plus, înregistrează locurile în care dai check-in, paginile web pe care le vizitezi...

A fost creată o bicicletă din capsule din aluminiu pentru cafea reciclate

A fost creată o bicicletă din capsule din aluminiu pentru cafea reciclate
O bicicletă produsă din capsule din aluminiu pentru cafea folosite a fost realizată în urma unui parteneriat încheiat de Nespresso cu o companie suedeză, în încercarea de a motiva clienţii să recicleze aceste...

Schimbări climatice: Este esenţial să regândim modul de utilizare a terenurilor şi obiceiurile noastre alimentare

Schimbări climatice: Este esenţial să regândim modul de utilizare a terenurilor şi obiceiurile noastre alimentare
A hrăni corect miliardele de oameni de pe Pământ sau a lupta împotriva încălzirii globale? Pentru a evita să ne confruntăm într-o zi cu această dilemă, este esenţial să regândim modul de utilizare a...
Serviciul de email marketing furnizat de