Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Reuşită EXTRAORDINARĂ: Leacul pentru HIV, "la câteva luni distanţă de realitate". În ce constă tratamentul REVOLUŢIONAR

29 Apr 2013   •   16:31
Sursa foto: inhabitat.com

Oamenii de ştiinţă danezi susţin că, în câteva luni, este posibil să identifice un leac pentru HIV care să fie accesibil şi potrivit pentru distribuţia în masă. La această oră, cercetătorii efectuează teste clinice pentru a verifica eficacitatea unei "strategii noi" în care este eliminat ADN-ul uman din virusul HIV, ceea ce permite sistemului imunitar să-l distrugă permanent.

Această reuşită ar reprezenta un pas uriaş în cursa pentru identificarea unui leac pentru virusul care provoacă temuta boală SIDA, scrie The Telegraph.

Testele de laborator au arătat deja că tratamentul funcţionează, iar acum cercetătorii desfăşoară teste clinice pe oameni.

Tehnica oamenilor de ştiinţă presupune eliberarea virusului HIV din "rezervoarele" pe care le formează în celulele ADN, aducându-l la suprafaţa celulelor. Odată ajuns la suprafaţă, sistemul imunitar al corpului poate să-l distrugă în urma întăririi sale cu ajutorul unui vaccin.

Studiile in vitro efectuate în laborator pe celule umane au avut o rată de succes atât de mare încât în luna ianuarie a acestui an cercetătorii au obţinut 12 milioane de coroane daneze (1,6 milioane de euro) de la Consiliul de Cercetări Danez pentru a efectua studii pe subiecţi umani.

"Sunt aproape sigur că vom avea succes în tentativa noastră de a elibera HIV-ul din rezervoare. Provocarea constă în «convingerea» sistemului imunitar al pacienţilor să recunoască virusul şi să-l distrugă. Acest lucru depinde de puterea şi sensibilitatea fiecărui sistem imunitar", a explicat doctorul Ole Søgaard de la Universitatea Aarhus.

Dacă cei 15 pacienţi care participă acum la testele clinice vor fi vindecaţi de HIV, leacul va fi încercat pe un număr mai mare de persoane.

Cercetătorii danezi folosesc medicamente cunoscute sub numele de „inhibitori HDAC”, folosite mai ales pentru tratarea cancerului, pentru a elibera HIV-ul din „rezervoarele” din celule. Medicamentul folosit de oamenii de ştiinţă danezi poartă numele de „Panobinostat”.

Subiecte în articol: hiv sida leac tratament revolutionar adn