Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Mecanismul prin care somnul îmbunătăţeşte memoria, descoperit de cercetători

Mecanismul prin care somnul îmbunătăţeşte memoria, descoperit de cercetători

07 Iun 2014   •   23:14
Mecanismul prin care somnul îmbunătăţeşte memoria, descoperit de cercetători

Mecanismul prin care somnul îmbunătăţeşte memoria a fost descoperit de cercetătorii americani în colaborare cu cei chinezi, informează BBC.

Echipele au utilizat tehnici avansate de microscopie pentru a studia creierul şoarecilor de laborator în timpul somnului.

Cercetătorii au constatat că atunci când un şoarece este în proces de învăţare (aceştia au fost puşi să îşi menţină echilibrul pe un cilindru rotativ în timpul zilei) viteza cu care sunt formate sinapse în creier creşte în timpul somnului.

Formarea sinapselor a fost văzută pe viu, cu ajutorul microscopului, în timp ce şoarecii dormeau.

Cercetătorii spun că acest mecanism ajută la întărirea memoriei. Cel mai propice moment pentru formarea acestor legături neuronale este somnul foarte adânc, atunci când creierul recapitulează evenimentele de peste zi. În acest moment sinapsele care s-au format în timpul procesului de învăţare sunt întărite prin recapitulare.

Faptul că somnul joacă un rol important la învăţarea prin memorare era cunoscut deja, însă acum este pentru prima dată când cercetătorii au putut vedea efectiv ce se întâmplă în creier în momentul somnului.

Subiecte în articol: somn memorie