Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA a descoperit cel mai mic sistem planetar de până acum

NASA a descoperit cel mai mic sistem planetar de până acum

13 Ian 2012   •   10:11
NASA a descoperit cel mai mic sistem planetar de până acum

Cercetatorii NASA au descoperit trei noi planete din afara sistemului nostru solar, cu ajutorul datelor colectate de telescopul spatial Kepler. Cea mai mica are dimensiunile planetei Marte, relateaza Spaceflight.com, citat de green-report.ro.

"Astronomii abia incep sa confirme miile de planete descoperite de Kepler pana acum. Faptul ca am gasit una mica precum Marte este uimitor, si ne spune ca ar putea exista o multime de astfel de planete in jurul nostru", a declarat Doug Hudgins, cercetator din cadrul programului Kepler, la sediul NASA din Washington.

Planetele sunt aproape de steaua lor, denumita KOI-961, care are diametrul de doar o sesime din cel al Soarelui si este cu 70% mai mare decat Jupiter. Cele trei planete au nevoie de doar doua zile pentru a orbita steaua.

"Acesta este cel mai mic sistem solar descoperit pana acum. Este de fapt mai asemanator ca marime cu Jupiter si lunile sale decat orice alt sistem planetar. Descoperirea reprezinta o noua dovada privind diversitatea sistemelor planetare din galaxia noastra", a declarat John Johnson, cercetator principal la Exoplanet Science Institute al NASA, din Pasadena, California.