Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA dezvoltă o tehnologie care să permită navelor spaţiale depăşirea vitezei luminii

24 Iul 2013   •   18:22

Cercetătorii americani de la NASA au decis să creeze o tehnologie cu ajutorul căreia o navă spaţială să poată depăşi viteza luminii şi să transpună în realitate nava imaginară Enterprise din celebrul serial de televiziune Star Trek.

La Johnson Space Center (Nasa), cercetătorii încearcă să dovedească faptul că este posibil de a călători mai repede decât viteza luminii, conform Russia Today. Fizicianul şi inginerul Harold G. White (43 de ani) consideră că este posibil să fie încălcate regulile de timp şi spaţiu, formulate de Albert Einstein, atunci când a postulat că este imposibil ca viteza luminii să fie depăşită.

El se bazează pe teoriile fizicianului mexican Miguel Alcubierre, care a teoretizat în 1994 depăşirea limitei de viteză galactice a lui Einstein, ceea ce, în opinia sa, este posibil în cazul în care oamenii de ştiinţă vor descoperi modalitatea de a controla densitatea spaţiului.

În momentul de faţă, White şi echipa sa încearcă să distorsioneze traiectoria fotonului pentru a afla dacă este posibil să-l împingă spre o viteză mai mare decât cea a luminii.

"Spaţiul cosmic se distorsionează încă din momentul Big Bang-ului acum 13,7 miliarde de ani şi mai ştim că în perioadele timpurii ale Universului exista fenomenul extensiilor explozive, când două puncte se îndepărtau unul de altul cu o viteză foarte mare", mai spune fizicianul american.

Crearea unei nave reale după modelul USS Enterprise este posibilă, în opinia sa, doar că într-un viitor mai îndepărtat, iar proiectul său trebuie să deschidă posibilitatea pentru călătorii spaţiale pe distanţe foarte lungi. Potrivit acestuia, timpul spre alte sisteme stelare poate fi redus de la zeci de mii de ani la săptămâni sau luni.

Colegii lui White consideră ideile acestuia "puţin nebuneşti pentru vremurile noastre", dar recunosc că proiectul are nevoie de timp. Astfel, fizicianul Richard Obousy, de la Icarus Interstellar, a declarat: "Avem tendinţa de a supraestima ceea ce putem face într-o perioadă scurtă de timp, dar de cele mai multe ori subestimăm capacităţile noastre pe termen lung".