Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Net zoom

Net zoom

25 Oct 2007   •   00:00

Fiecare expediţie spaţială are nevoie de echipament specific, construit pentru o anume destinaţie. Cum astronauţii au parte de o costumaţie adecvată planetei sau spaţiului pe care le cercetează, aşa işi schimbă forma şi utilitatea şi vehiculele trimise pentru a explora diverse planete. Pe acest site puteţi studia trei structuri diferite de rovere folosite pentru trei expediţii diferite. Fiecare fotografie este insoţită de o multitudine de informaţii tehnice, precum şi de căte o schemă a componentelor acestor vehicule. Aflaţi cănd şi unde au plecat in spaţiu, care le-a fost soarta, ce tehnici au fost folosite la manevrarea lor, ce fotografii au transmis pe Pămănt şi cum arată ele in spaţiul pe care l-au explorat.

Â

Cognition and Language Laboratory propune o serie de experimente online pentru cei interesaţi de domeniul lingvisticii. Testele durează de la două-trei minute pănă la un sfert de oră şi sunt anonime. După efectuarea testelor puteţi accesa link-uri spre alte laboratoare de experimente sau puteţi consulta testele deja efectuate pentru a vedea punctajele obţinute de alţi utilizatori.

Â

Credinţe, mumificare, piramide, viaţa de zi cu zi, site-ul ilustrează tot ceea ce inseamnă Egipt Antic. Citeşte poveştile şi află cum işi petreceau un nobil şi un fermier o zi obişnuită in acele vremuri, cum au fost construite piramidele şi căt a durat ridicarea lor, cum se aprovizionau egiptenii cu hrană sau ce simbolizează obiectele care ii insoţeau in mormănt. Faraoni, timp, temple sau scriere, fiecare categorie analizată este insoţită de text, imagini interactive şi provocări de a descoperi misterele şi secretele acestei epoci.

Â

Fotografii subacvatice din sudul Californiei, precum şi imagini ale animalelor de pe ţărm, asta vă propune autorul site-ului, fotograf de istorie naturală marină. Animalele din adăncuri sau cele care trăiesc in apele mici din apropierea ţărmului sunt fotografiate şi expuse pe acest site, precum şi reconstituiri ale oceanelor antice, actuale deşerturi.

Â

Celulele stem: celule cu potenţial. Ce sunt aceste celule? Răspunsul il aflaţi pe acest site cu o interfaţă interactivă. Tot aici găsiţi informaţii despre hematii, celule musculare sau celule nervoase. Puteţi citi despre ele, le puteţi vedea in fotografii şi imagini video, apoi le puteţi compara cu cele ale altor organisme vii precum păsări sau mamifere.

Â

Muzeul zgărie-norilor din New York prezintă o istorie a acestor construcţii incepănd cu anul 1890. Cu domenii interactive pentru copii sau adulţi, aici sunt prezentate cele mai vechi, cele mai noi, cele mai mari sau mai mici clădiri de acest gen http: // www.skyscraper.org / WHAT%27S_UP/ COOL_STUFF/ coolstuff.htm).

Pe acest site puteţi consulta istoria acestui muzeu, unde este situat şi cum a apărut ideea de a fi infiinţat. De asemenea, in cadrul muzeului au loc nenumărate expoziţii depre

care puteţi citi tot aici.

Â

Un blog care vă ţine la curent cu ultimele descoperiri in materie de specii de organisme, de la cele unicelulare pănă la fosile de dinozauri necunoscuţi, de la microbi şi organisme subacvatice pănă la noi triburi africane. Minunile naturale ale Pămăntului, descoperite incepănd cu anul 2000, sunt adunate pe acest blog pentru a prezenta o altă imagine a Planetei Albastre, unde viaţa ia forme surprinzătoare şi neaşteptate.

Â

Cea mai completă bază de date despre cascadele de pe teritoriul Americii de Nord plus informaţii de bază despre cele mai mari cascade al lumii. Site-ul conţine fotografii remarcabile, insoţite de detalii importante ale impresionantelor căderi de apă şi prezintă un ghid pentru cei care işi doresc să facă propriile fotografii acestor zone. Interfaţa pune la dispoziţia utilizatorului hărţi pentru localizarea şi vizualizarea cascadelor.

Subiecte în articol: puteţi zoom pe net