Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Net zoom

Net zoom

de Jurnalul National    |    13 Mar 2008   •   00:00

Descoperă mai multe despre tehnicile folosite în săpăturile arheologice din apă sau de pe uscat. Site-ul http://www.bbc.co.uk/history/archaeology/ te ajută să ana­lizezi unele dintre cele mai importante descoperiri arheolo­gice, precum şi controversele din jurul acestora.

Descoperă mai multe despre tehnicile folosite în săpăturile arheologice din apă sau de pe uscat. Acest site te ajută să ana­lizezi unele dintre cele mai importante descoperiri arheolo­gice, precum şi controversele din jurul acestora. O excelentă lecţie de istorie inte­rac­tivă, precum şi ultimele ştiri din domeniu, toate se regăsesc pe site-ul Archaeology oferit de BBC.

Educypedia nu îşi propune să fie altceva decât o enciclopedie educaţională, bine structurată, cu informaţii complexe despre antropologie, arheologie, dinozauri şi civilizaţii dispărute. Dacă încă nu e destul de atrăgătoare, află că aici poţi explora poveşti, mituri şi realităţi interesante despre Evul Mediu şi poţi studia câte ceva din domeniul militar, trecând prin cele două războaie mondiale şi ajungând la tehnologii moderne de război.

Language Evolution este un blog menit a fi atât o resursă informaţională în domeniul arheologiei şi paleontologiei, cât şi un catali­zator şi un punct de intersecţie atât al opiniilor celor mai buni specialişti din domeniu, cât şi al începătorilor sau pasionaţilor de aceste ştiinţe. Aici găseşti informaţii structurate pe categorii bine delimitate despre ultimele cranii descoperite, cele mai recente studii despre genomul neanderthalienilor sau ultimele fosile descoperite care mai adaugă o piesă de puzzle în istoria omenirii. Partea bună este că poţi participa la discuţii sau poţi aduce informaţii care să le completeze pe cele existente.

Care e diferenţa între omul din Neandhertal şi Homo Habilis (“omul îndemânatic”)? Află studiindu-le profilul! Ia-ţi o vacanţă prin preistorie, ascultă programele radio online despre mamuţi şi dinozauri, explorează reconstituiri 3D ale Jurasicului şi studiază creaturile care au condus lumea acum milioane de ani, acestea fiind doar câteva dintre categoriile pe care le propune acest site.

BBC propune copilului tău un joc cu dinozauri, generând astfel o metodă inte­ractivă de a-l face să reţină informaţii captivante despre aceste creaturi dispărute şi despre habitatul lor. Astfel poate să înveţe despre cum se dezvoltau aceste animale din momentul în care ieşeau din găoace, ce mâncau, unde trăiau, cu cine se războiau sau care erau prădătorii ce dominau speciile mai slabe. Lasă-l să se pună în pielea unui astfel de dinozaur şi sigur se va distra încercând să “îl crească mare”.

Un alt site, pentru cei mici, care îşi propune să îi înveţe cum stă treaba cu paleontologia, cu ajutorul jocurilor interactive. Cu ce se ocupă această ştiinţă? Cum au murit dinozaurii? Cum de timpul se aşază în straturi pe fosile? Răspunsul îl vor găsi pe acest site. În plus, aici pot învăţa despre activităţi interactive “departe de computer”, aşa cum ar fi “deschiderea” propriului muzeu de istorie naturală cu exponate desenate.

Explorează misterele Egiptului, citeşte despre istoria lui şi apoi discută cu alte persoane fascinate de acelaşi subiect.

Site-ul nu uită nici de cei mici, propunându-le jocuri şi teste de cunoştinţe generale. Dacă nu eşti sigur pe informaţiile pe care le deţii despre Egipt, mumii, zeităţi, hieroglife şi piramide, poţi să te încumeţi şi tu la un test, chiar dacă e scris “KIDS Section”.

Chiar dacă nu locuieşti în Statele Unite ale Americii, acest site îţi poate oferi o mulţime de informaţii despre descoperirile paleontologilor din America de Nord, astfel că atunci când vei ajunge acolo vei cunoaşte ce se ascunde în rocile şi în pământul pe care vei călca. O lecţie interesantă de preistorie, plasată în spaţiu şi timp şi însoţită de o galerie de imagini ale fosilelor, structurată pe categorii care încep de la bacterii, ciuperci şi urme fosilizate şi ajung până la plan­te şi vertebrate, totul numai în urma câtorva mişcări de mouse. Un plus îl reprezintă faptul că toate sunt explicate în ordi­ne cronologică.

Subiecte în articol: zoom pe net