Jurnalul.ro Tech Ştiinţă "NICIODATĂ nu s-a mai găsit pe Pământ aşa ceva!". DESCOPERIRE FABULOASĂ făcută de cercetători în Egipt (VIDEO)

11 Mar 2015   •   11:28

În urmă cu 28 de milioane de ani, deasupra Egiptului a explodat o cometă, lăsând în urmă un "misterios" cristal negru - primul material provenit dintr-un nucleu de cometă ce a fost descoperit până în prezent pe Terra!

"Cometele ne brăzdează dintotdeauna cerul, dar niciodată până acum nu a fost identificat pe Pământ material provenit dintr-o cometă", a declarat profesorul David Block de la Universitatea sud-africană de la Witwatersrand.

Potrivit unui comunicat al echipei de cercetători care a realizat descoperirea, cristalul reprezintă "prima dovadă a unei comete care pătrunde în atmosfera Pământului și explodează".

Cristalul, descoperit încă din 1996, a fost analizat de o echipă de geologi, fizicieni și astronomi. A stat degeaba o lungă perioadă de timp, până a ajuns în mâinile unui cercetător care studiază diamantele.

Potrivit profesorului Jan Kramers de la Universitatea din Johannesburg, cristalul de 30 de grame prezintă o trăsătură caracteristică rocilor extraterestre și este totuși diferit față de meteoriți. "Dacă o comparăm cu meteoriți... aceștia din urmă conțin doar aproximativ 3% carbon, iar acest cristal conține 65% carbon", a spus Kramers.

Denumit Hypatia, după celebra astronoamă și filosoafă din Alexandria ce s-a născut în anul 350, acest cristal de rocă îi va ajuta pe oamenii de știință să înțeleagă mai bine procesul de formare a sistemului nostru solar.

Cele mai interesante articole:

EXPERIMENT ISS în estul Ucrainei. Ce au făcut cosmonauţii ruşi deasupra Donbasului şi Doneţkului. E INCREDIBIL! (VIDEO)
Au dat peste o CREATURĂ URIAŞĂ, veche de 480 de milioane de ani. Arheolog: "Nu am mai văzut aşa ceva!" (VIDEO)
■ PE BUNE? IISUS a avut UN FRATE! Cine a fost acesta...