Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Noua Terra ar putea fi HD 85512 b. Află unde se află şi de câte ori este mai mare decât Pământul

01 Sep 2011   •   16:57

Un studiu publicat in revista Astronomy and Astrophysics incearca sa demonstreze cat de locuibila poate fi o alta planeta si, mai ales, cat de mare ar fi aceasta.

Candidatul de top la titulatura de Super Terra pare a fi HD 85512 b, o planeta de cel putin 3.6 ori mai masiva decat Pamantul, care orbiteaza in jurul unei stele portocalii, in constelatia Vela. Cel putin aceasta este, conform msnbc.com, concluzia studiului efectuat de Lisa Kaltenegger de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics si doi cercetatori de la Universitatea din Geneva, Stephane Udry si Francesco Pepe.

Cei trei au pus noua planeta pe acelasi loc cu Gliese 581d, principalul candidat locuibil, aflat la 20 de ani lumina fata de Terra si spun ca HD 85512 b se afla la limita zonei locuibile.

Studiul foloseste HD 85512 b drept studiu de caz pentru un set de ecuatii care stabilesc cat de locuibila poate fi o planeta, pe baza parametrilor orbitali, radiatiilor primite de la soarele sau si a naturii atmosferei sale.

HD 85512 b orbiteaza in jurul soarelui sau in 58.5 zile si pare a fi o planeta stancoasa, cu o atmosfera asemanatoare celei de pe Terra, care contine vapori de apa, dioxid de carbon si azot. Pentru a-i studia atmosfera mult mai amanuntit, oamenii de stiinta au nevoie de telescoape spatiale mult mai puternice decat cele existente, astfel ca, deocamdata, astronomii se multumesc doar cu descoperirea planetelor potential locuibile.

Subiecte în articol: atmosferă universul terra