Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Portalurile ascunse în spaţiu sau timp nu mai sunt de domeniul SF! NASA confirmă existenţa lor (VIDEO)

03 Iul 2012   •   06:23

Un cercetator de la Universitatea din Iowa, care lucreaza pentru NASA, a dezvoltat o modalitate pentru ca o naveta spatiala sa poata "vana" portaluri magnetice ascunse in apropierea Pamantului, scrie nasa.gov. Aceste "porti" apar la interferenta campurilor magnetice ale Pamantului si ale Soarelui.

Tema favorita a filmelor sau cartilor SF este aceea a portalului - o "gaura" in spatiu sau timp care teleporteaza calatorii in trecut sau viitor. Un portal bun este o "scurtatura", un ghid, o usa catre necunoscut.

Existenta portalurilor a fost mult timp pusa la indoiala, dar au ramas o certitudine in orice SF care se respecta. Iata insa ca cercetatorul de la Universitatea Iowa si-a dat insa seama cum sa le gaseasca si sa dovedeasca faptul ca acestea exista cu adevarat.

"Le numim puncte X. Sunt locuri unde campul magnetic al Pamantului interfereaza cu cel al Soarelui, creand o cale neintrerupta care duce de la planeta noastra pana la atmosfera solara, la o distanta de aproape 150 de milioane de kilometri departare", explica fizicianul Jack Scudder.

Observatiile facute de sonda spatiala THEMIS a NASA ii confirma teoriile. In prezent, NASA planuieste o misiune care va fi lansata in 2014, pentru a studia fenomenul. Patru statii spatiale vor ajunge in magnetosfera Pamantului si vor inconjura aceste portaluri, pentru a observa modul in care ele functioneaza.
Singura problema consta in gasirea lor. Portalurile sunt invizibile, instabile si se deschid si se inchid fara niciun avertisment.