Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Specialiştii români despre descoperirea făcută de laureaţii Premiului Nobel pentru medicină

08 Oct 2019   •   11:56
Sursa foto: antena1

La Stockholm se anunţă astăzi premiul Nobel pentru fizică, decis de Academia Regală de Ştiinţe a Suediei. Potrivit presei suedeze, favoriţi ar fi un grup de oameni de ştiinţă din Statele Unite, Franţa şi Austria şi un cercetător olandez pentru studii în domeniul cuantic.

Predicţiile sunt însă greu de făcut şi adesea contrazise pentru că instituţiile care acordă premii păstrează secretele nominalizări timp de 50 de ani. Săptămâna Nobel a început ieri cu premiul pentru medicină. Laureaţii, doi americani şi un englez, au dezvăluit mecanismul unuia din procesele esenţiale ale vieţii. Ei au aflat modul în care reacţionează celulele la cantităţile diferite de oxigen absorbite de organism, ceea ce deschide calea unor metode de combatere a multor boli, printre care anemia sau cancerul.

Cercetarea celor trei laureaţi de anul acesta explică răspunsul genelor, al proteinelor, practic întreaga funcţionare a organismului de nivelul de oxigen mai crescut sau mai scăzut, dar şi modul de adaptare al celulelor la variaţiile de oxigen. Dan Setlacec, doctor în biotehnologie, cercetător la Institutul de Biochimie al Academiei Române:„Problema asta a lipsei de oxigen,...........