Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Stephen Hawking ULUIEȘTE din nou. Care este teoria savantului britanic despre GĂURILE NEGRE (VIDEO)

25 Ian 2014   •   14:09

Savantul britanic Stephen Hawking i-a șocat pe fizicieni cu noua sa lucrare publicată online. Fizicianul de 71 de ani susține că nu există găuri negre, dar a admis existența găurilor...gri.

"Absența orizontului evenimentelor înseamnă că găurile negre nu există, nu în sensul unor regiuni din care lumina nu poate evada la infinit", susține fizicianul, care susține însă existența găurilor gri.

Savantul afirmă că ideea unui orizont al evenimentelor, care nu permite nici măcar luminii să evadeze, este una eronată. Hawking a explicat pentru revista Nature că "nu există nici o scăpare dintr-o gaură neagră în teoria clasică. Totuși, mecanica cuantică arată că energia și informația pot scăpa dintr-o gaură neagră”.

Hawking admite că o explicație a acestui proces ar cere o abordare care să reunească gravitația cu alte forțe fundamentale ale naturii. Dar acest obiectiv nu a fost atins de oamenii de știință timp de aproape un secol.

"Abordarea corectă rămâne un mister", a mai spus Hawking.

Mai multe amanunte pe www.3dots.ro