Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Monstrul din Loch Ness revine in atentia cercetatorilor!

Monstrul din Loch Ness revine in atentia cercetatorilor!

23 Mai 2018   •   13:54
Monstrul din Loch Ness revine in atentia cercetatorilor!

Legenda Monstrului din Loch Ness îi intrigă pe oamenii de ştiinţă de secole, iar acum un grup de experţi speră că o nouă cercetare, care va beneficia de ajutorul tehnologiei moderne, va putea dezvălui ce ascund, de fapt, adâncurile tulburi ale lacului din nordul Scoţiei.

Profesor Neil Gemmell, din Noua Zeelandă, va conduce echipa internaţională de specialişti care, pentru a gasi raspunsul dorit, va recurge inclusiv la tehnici de analiză ADN. Timp de doua saptamani, din apele lacului vor fi extrase mai multe probe de cod genetic, acestea putând dezvălui ce fel de creaturi trăiesc în străfunduri.

Profesorul Gemmell nu crede in existenţa Monstrului din Loch Ness, dar speră că eforturile colegilor lui pot scoate la lumină surprize interesante. ''Cred insa că există lucruri nedescoperite inca sau nu sunt deplin înţelese. Poate că în spatele unora dintre poveşti există o explicaţie biologică'', a explicat cercetătorul.

Mostrele ADN vor fi prelevate din mici fragmente lăsate în urmă de vieţuitoare în timp ce se deplasează prin apă, cum ar fi particule de piele sau de solzi. Aceste mostre obţinute în urma expediţiei de luna viitoare a echipei de specialişti din mai multe ţări vor fi trimise la laboratoare din Noua Zeelandă, Australia, Danemarca şi Franţa pentru a fi analizate şi comparate cu o bază de date cu informaţii genetice.

''Nu am nicio îndoială că vom descoperi lucruri noi. Ceea ce este foarte interesant'', a spus adaugat Gemmell care lucrează la Universitatea Dunedin din Otago. ''Deşi cautarea de dovezi legate de monstrul din Loch Ness reprezintă ţinta proiectului, există şi un numar urias de noi informaţii pe care le putem obţine analizand organismele care sălăşluiesc în Loch Ness, cel mai mare lac cu apă dulce din Marea Britanie'', a adăugat el.

Legenda Monstrului din Loch Ness este prezentă în folclorul scoţian, cea mai veche consemnare a existenţei acestei creaturi datând din anul 565, în urma descrierii făcute de un călugăr irlandez. Monstrul, supranumit Nessie, ar avea un gât lung şi protuberanţe care ies la suprafaţa apei. De-a lungul timpului, peste o mie de persoane au pretins că l-au văzut, însă numeroase voci susţin că ''monstrul'' ar fi de fapt un peşte de mari dimensiuni, precum un somn sau un sturion.

AGERPRES