Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Undele magnetice îi ajută pe fumători să renunţe la acest viciu (STUDIU)

Undele magnetice îi ajută pe fumători să renunţe la acest viciu (STUDIU)

de Mediafax    |    13 Noi 2013   •   17:13
Undele magnetice îi ajută pe fumători să renunţe la acest viciu (STUDIU)
Sursa foto: Bogdan Chesaru/Intact Images

Utilizarea undelor magnetice pentru a modifica activitatea cerebrală ar putea ajuta anumite persoane să renunţe la fumat, potrivit rezultatelor unui studiu realizat recent în Israel, informează bbc.co.uk.

Oamenii de ştiinţă au folosit stimularea magnetică transcraniană (TMS) pentru "a demonta" dependenţa de nicotină din creier.

Autorii studiului, prezentat la conferinţa Neuroscience 2013, sugerează că tehnica lor ar putea să îi ajute pe oameni să renunţe complet la fumat.

Ei au mai spus că este nevoie totuşi de alte câteva teste suplimentare înainte ca metoda lor să poată fi recomandată ca terapie.

Tehnica TMS stimulează neuronii pentru a modifica funcţionarea creierului şi este deja utilizată în cazul unor pacienţi care suferă de depresie.

Cercetătorii de la Universitatea Ben Gurion din Israel au expediat fluxuri magnetice spre două regiuni cerebrale asociate cu dependenţa de nicotină - cortexul prefrontal şi cortexul insular.

Voluntarii din acest studiu - 115 fumători - au fost împărţiţi în trei grupuri şi, timp de 13 zile, au efectuat şedinţe de TMS cu unde cu frecvenţă înaltă, şedinţe de TMS cu unde de frecvenţă joasă sau nu au primit niciun fel de tratament.

Aceia care au primit TMS cu unde cu frecvenţă înaltă au prezentat apoi o frecvenţă a fumatului considerabil mai mică şi erau mult mai dispuşi să renunţe la fumat la finalul perioadei de monitorizare de şase luni.

Cel mai mare succes a fost obţinut la voluntarii cărora le-au fost prezentate fotografii cu ţigarete aprinse în timp ce primeau această terapie magnetică - o treime dintre ei au renunţat la fumat după şase luni.

Studiul a fost coordonat de profesorul Abraham Zangen de la Universitatea Ben Gurion.

Un alt studiu, prezentat la aceeaşi conferinţă, a evidenţiat faptul că stimularea creierului cu electrozi implantaţi ar putea contribui la combaterea eficientă a dependenţei de heroină.

Subiecte în articol: dependenta fumat fumat