Jurnalul.ro Tech Ştiinţă VIDEO INCREDIBIL: 14 miliarde de ani de evoluţie a universului, comprimaţi în 78 de secunde!

30 Aug 2012   •   07:37

Astrofizicienii au creat cea mai realista simulare computerizata a evolutiei universului de pana acum, in doar 78 de secunde, scrie Daily Mail. Acest material video a fost creat cu ajutorul programului Arepo, de o echipa de la Harvard-Smithsonian Centre for Astrophysics (CfA) in colaborare cu cercetatorii de la Heidelberg Institute for Theoretical Studies (HITS).

Spre deosebire de simularile anterioare, aceasta reda formatiunile gazoase ce au urmat Big Bang-ului.

"Am luat tot ce ne putea avantaja din simularile anterioare si am renuntat la ce ne dezavantaja", a declarat Volker Springel, astrofizicianul de la de la Heidelberg Institute for Theoretical Studies, cel care a creat programul.

Pentru a comprima in cele 78 de secunde istoria universului, Springel, expert in formatiunile galactice, a folosit un supercomputer de la Harvard.

Cercetatorii spun, insa, ca nu au terminat inca treaba. Desi filmuletul este impresionant, ei vor mai mult. Astrofizicianul Debora Sijacki spune ca echipa vrea sa genereze simulari ale unor zone mai mari din univers, pentru a crea cel mai mare si mai realist model al cosmosului.