Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Zoom pe net

Zoom pe net

de Jurnalul National    |    11 Oct 2007   •   00:00

Un blog pentru cei pasionaţi de evoluţia tehnologică. Multimedia interactivă sau tehnologie educaţională, motoare de căutare personalizate pentru copii, informaţii despre ultimul IPod sau despre interacţiunea om - computer, acest site conţine informaţii si legături cu alte surse despre ce s-a mai inventat in domeniul tehnic in ultima vreme.

Un site despre telescopul Hubble trimis de NASA in spaţiu. Ieşit din comun direct in spaţiul cosmic. Ce imagini poţi vedea cu el, explorarea cosmosului şi un glosar cu toţi termenii intălniţi in acest domeniu. Deşi telescopul de pe orbita Pămăntului este de dimensiunea unui autobuz, cei mici găsesc pe acest site un ghid care ii invaţă cum să işi poată construi propriul telescop Hubble la o scară mai mică. Pentru elevi poate fi interesant să inveţe să-şi construiască propria cometă după ce au văzut ultimele imagini inregistrate de pe orbită.

Un site educativ despre tot ce inseamnă planeta Pămănt, despre oceane şi fenomene atmosferice, cutremure şi fotosinteză. Detalii despre ce este un tsunami sau despre cum sunt cutremurele in California, fotografii şi video, toate acestea sunt regăsite pe site. Dacă nu sunt de ajuns informaţiile, ele sunt insoţite de bibliotecă de imagini, hărţi, diagrame şi glosare. Un instrument util ce ii poate ajuta pe copii să inţeleagă mai bine mediul inconjurător.

O moleculă pe zi. Asta iţi propune autorul acestui blog. Organice, anorganice, sinteză sau nu chiar o moleculă sunt categorii in care se regăsesc bazele tuturor substanţelor, obiectelor şi alimentelor pe care le intălnim zilnic. Nu cunoşti o anumită substanţă trecută pe vreo etichetă? Aproape sigur vei găsi explicaţia ei aici aflănd eventual şi ce altceva mai conţine aceeaşi moleculă. Conform spuselor autorului: "Molecule - Ar fi bine să te inveţi să trăieşti cu ele".

Â

Ce vezi cănd te plimbi pe malul unui ocean? Indiferent dacă ai avut sau nu ocazia unei astfel de promenade, acest site iţi prezintă partea "nevăzută" a acestuia: forme microscopice de viaţă din apele marine. Unele arată ca meduzele sau peştii, altele juri că sunt tărătoare cu mustăţi. Schimbă-ţi profesia pentru căteva ore pentru a deveni scafandru echipat cu un microscop şi explorează.

Un site despre fizică şi chimie, Pămănt şi spaţiu, om şi natură. Are "reţete" pentru experimente interesante din aceste domenii, iţi propune intrebarea săptămănii şi iţi readuce aminte invenţii şi dscoperiri. Vrei să trimiţi o felicitare cuiva care este pasionat de vreunul din domeniile de mai sus? Poţi face asta tot de pe acest site, deoarece are propuneri simpatice de e-cards cu experimente.

Grădina zoologică londoneză, in fotografii. Societatea Zoologică londoneză face publice fotografiile cu animale. Acestea pot fi cumpărate pe pănză ori hărtie sau doar vizionate. Multitudinea de imagini prezintă nu doar speciile prezente astăzi la această grădină zoologică, dar şi fotografii făcute incepănd cu perioada din jurul anului 1860. Nu lipsesc nici lucrări de artă cu locuitorii acestei grădini zoologice.

Cum este lumea la Polul Sud? Cum arată oceanul sub calota polară? Urmăreşte o serie de cercetători care au filmat studiile efectuate in această zonă. Poţi vedea cum este să stai pentru un timp la staţia de cercetare de pe această "plajă" sau poţi petrece un timp printre "domnii in frac". Un site interactiv, simplu de "utilizat", care te poate şi convinge să dai o fugă pănă la Polul Sud.

Â