x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Balonul Google stă să explodeze. Ce punem în loc

1
14 Ian 2014 - 11:03
Balonul Google stă să explodeze. Ce punem în loc thinkstockphotos.com


În acest moment experiența utilizatorilor de Internet este caracterizată de căutarea de informație sau relațiile virtuale de pe rețelele de sociale. Însă pentru ca utilizatorii să poată găsi informația relevantă, motoarele de căutare dezvoltate de giganții IT ca și Google sau Microsoft restrâng în mod implicit rezultatele livrate, pe baza unor algoritmi care țin cont de context.

Motivul este unul simplu. În ultimii ani informația online a “explodat” în ceea ce este numit Big Data. Pe Internet, în fiecare minut sunt sunt generate peste 270.000 de tweets, Google procesează peste 2 milioane de cereri, sunt încărcate peste 72 de ore de material video pe Youtube, sunt trimise peste 100 de milioane de e-mailuri, Facebook procesează 350 GB de date și sunt create 571 de website-uri. De fapt, în 2012 au fost create date însumând 2.5 quintilioane de bytes, peste 90% din datele online fiind generate în ultimii doi ani. Cele trei caracteristici ale Big Data – Volum, Viteză și Varietate (cei trei “V”) – fac interacțiunea utilizatorilor cu datele pe care le caută tot mai greoaie.

Din acest motiv, motoare de căutare ca Google folosesc algoritmi de căutare care se doresc a face viața utilizatorilor mai ușoară. Datele contextuale ale utilizatorilor, locația, dispozitivul folosit pentru navigare, istoricul căutărilor, sunt împachetate într-un profil unic pentru utilizator, pe baza căruia la o căutare pe Internet sunt livrate doar rezultatele pe care Google le consideră ca fiind relevante.

Însă această abordare are un neajuns. Fără să putem influența decisiv acest lucru, utilizatorii sunt închiși într-un Filter bubble ( balon de filtare/cautare), creat de motoarele de căutare. Din această „bulă” ne va fi tot mai greu să ieșim, iar informația relevantă, pe care o căutăm cu adevărat, să nu ne fie livrată de motorul de căutare. Și nu în ultimul rând, pentru a face “search”, trebuie să știm ce căutăm, iar pentru a fi la curent cu cea mai recentă informație trebuie să fim mereu în căutare.

O nouă abordare: Discovery în loc de Search


Această problemă se dorește a fi rezolvată de motoarele de Discovery, o nouă modalitate de a interacționa cu datele în online. Dacă în loc să căutăm informația, ne găsește ea pe noi, utilizatorii? Conceptul Discovery îmbină învățarea activă, descoperirea de informație, categorizarea automată și livrarea ei într-un mod personalizat către fiecare utilizator. Platforme de tip Content Curation, care livrează informație contextualizată și personalizată utilizatorilor au început deja să fie comercializate în SUA, de informaticieni care au lucrat pentru Apple sau guvern.

Prima platformă de acest gen “made in Romania” a fost dezvoltată în 2013 de o companie inovativă din Cluj-Napoca. MediaServista – The Intelligent Media Platform (www.mediaservista.com) este o aplicație cloud pusă la dispoziția publisher-ilor online, pentru a livra conținut relevant și personalizat utilizatorilor. Folosind tehnologii de Inteligență Artificială, procesare naturală de limbaj și analiză predictivă, MediaServista poate să înțeleagă automat conținutul web, să învețe preferințele utilizatorilor și să livreze fiecărui user un flux de știri personalizat.

În premieră în România, Jurnalul.ro va implementa platforma MediaServista în cadrul unui proiect pilot. În curând, Cititorii Jurnalul.ro vor putea să se înregistreze prin contul de Facebook, pentru a primi știrile Jurnalul.ro într-un mod inteligent, inovator și intuitiv.

 

Citeşte mai multe despre:   google,   aplicatie jurnalul,   content curation,   search,   inteligent,   inovatie,   mediaservista

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un satelit francez va studia "faţa ascunsă" a furtunilor

Un satelit francez va studia "faţa ascunsă" a furtunilor
Satelitul francez Taranis, aflat în căutarea "feţei ascunse" a furtunilor, va studia din spaţiu mai ales fenomenele luminoase care sunt generate de acest tip de intemperii, cu scopul de a ajuta aviaţia militară...

Cine este Yusaku Maezawa, primul client al unui zbor privat al companiei SpaceX

Cine este Yusaku Maezawa, primul client al unui zbor privat al companiei SpaceX
Galerie Foto Miliardarul japonez Yusaku Maezawa, care a făcut avere din comerţul online cu articole vestimentare şi este un avid colecţionar de artă contemporană, va fi primul turist spaţial ce va fi trimis într-o...

O catastrofa climatica devine iminenta!

O catastrofa climatica devine iminenta!
Topirea ghetarilor si emisiile de carbon generate de acest proces au redus bugetul emisiilor de bioxid de carbon pana aproape de zero. In aceste conditii, creste considerabil riscul unei catastrofe climatice din cauza...

De ce bateriile de la smartphone-uri nu sunt rezistente

De ce bateriile de la smartphone-uri nu sunt rezistente
Oamenii de ştiinţă au descoperit motivul pentru care bateriile smartphone-urilor încep să se strice după un an de utilizare, scrie Daily Mail. Potrivit ultimelor descoperiri, motivul se îndreaptă către modul...

Primul călător care va merge pe Lună cu naveta lui Elon Musk

Primul călător care va merge pe Lună cu naveta lui Elon Musk
Compania lui Elon Musk, SpaceX, a dezvăluit care este numele primului pasager privat care va zbura în jurul Lunii, notează BBC. Astfel, miliardarul japonez Yusaku Maezawa, în vârstă de 42 de ani, va fi primul...

China plănuiește construirea unei ”fabrici de ploaie”

China plănuiește construirea unei ”fabrici de ploaie”
China nu încetează să uimească și decide să construiască o „fabrica de ploaie“, care va avea o suprafaţă cât trei Spanii. Acest nou proiect va produce ploaie artificială şi va uda un teritoriu echivalent...

Un miliardar japonez, printre primii turişti care vor zbura în jurul Lunii

Un miliardar japonez, printre primii turişti care vor zbura în jurul Lunii
Miliardarul japonez Yusaku Maezawa, care a făcut avere din comerţul online cu articole vestimentare şi este un avid colecţionar de artă contemporană, va fi primul turist spaţial ce va fi trimis într-o...

Programatorul care aproape a distrus Internetul

Programatorul care aproape a distrus Internetul
Pe 23 martie 2016, Internetul a fost pe punctul de a fi distrus, potrivit Science Alert. O cantitate mare de software, pe care se construieşte Internetul, s-a prăbuşit, când un programator a desic să-şi...

Roboţii vor prelua mare parte din locurile de muncă, însă au şi un impact pozitiv

Roboţii vor prelua mare parte din locurile de muncă, însă au şi un impact pozitiv
Peste jumătate dintre toate sarcinile de la locul de muncă vor fi preluate de roboţi până în 2025, potrivit Formului Economic Mondial, care a prezis că Inteligenţa Artificială şi roboţii vor lua locul...

Comportamentul pe Facebook, influenţat de starea psihică şi emoţională

Comportamentul pe Facebook, influenţat de starea psihică şi emoţională
Oamenii care nu au o siguranţă în privinţa relaţiei romantice pe care o au sunt mai predispuşi să folosească Facebook-ul pentru a-şi urmări foştii în mediul online, potrivit oamenilor de ştiinţă, notează...

SpaceX anunță numele primului turist spațial

SpaceX anunță numele primului turist spațial
Galerie Foto Reprezentanţii companiei americane SpaceX au ales deja primul turist spaţial care va zbura în jurul Lunii şi vor dezvălui în cursul zilei de luni numele lui şi alte detalii despre acest proiect spaţial,...

SpaceX anunţă primul său client pentru o călătorie în jurul Lunii

SpaceX anunţă primul său client pentru o călătorie în jurul Lunii
Compania spaţială americană SpaceX a anunţat joi că a semnat cu primul său client, a cărui identitate urmează să fie dezvăluită în următoarele zile, pentru o călătorie în jurul Lunii la bordul viitoarei...

VIDEO. iPhone XS Max, cel mai scump smartphone lansat de Apple

VIDEO. iPhone XS Max, cel mai scump smartphone lansat de Apple
Video Apple a prezentat miercuri, la sediul din Cupertino (California), cel mai mare şi cel mai scump smartphone lansat vreodată de compania americană, transmit DPA, Kyodo şi Reuters.  Gigantul american a lansat...
Serviciul de email marketing furnizat de