x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget E-BUSINESS - Ce şi cât cumpărăm online

E-BUSINESS - Ce şi cât cumpărăm online

de Alexandru Radescu    |    12 Noi 2008   •   00:00
E-BUSINESS - Ce şi cât cumpărăm online

Jocurile pentru calculator, jucăriile, florile, ceasurile şi biletele la diverse spectacole se comercializează în 30% din magazinele online din România. Cultura (cartea şi informaţia) se comercializează în doar 10% din totalul magazinelor, la fel ca şi produsele vestimentare, se arată într-un studiu comandat de Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii.



Numărul magazinelor online din România va continua să crească cu 50% pe an în intervalul 2009-2011, ajungând până la 3.000 de magazine funcţionale, care vor desfăşura curent activităţi de comerţ pe internet. Potrivit raportului menţionat, aproape 5% din totalul site-urilor care funcţionează în România sunt destinate activităţilor de comerţ electronic. "Faptul că majoritatea celor care au cumpărat de pe internet spun că au folosit magazinele online româneşti, doar 3% susţinând că au cumpărat exclusiv de la magazinele online din străinătate, înseamnă că internauţii români care cumpără online au încredere în site-urile de comerţ electronic autohtone", a declarat Liviu Nistoran, preşedintele ANC. Studiul mai arată că 72% dintre cei care au cumpărat online în ultimele 12 luni au revenit pentru a achiziţiona noi produse. Doar 21% dintre respondenţi au declarat că au avut probleme cu magazinele online. 26% dintre respondenţi au arătat că au cheltuit peste 2.000 de lei în magazinele online româneşti de IT&C pe parcursul ultimului an. Media veniturilor celor care au declarat că nu fac cumpărături online este 1.072 lei/lună, în timp ce media veniturilor lunare ale cumpărătorilor online este de 1.945 de lei. Studiul a fost realizat de Link 2 eCommerce, a costat aproximativ 6.000 de euro şi a avut 6.095 de respondenţi din rândul utilizatorilor online şi 51 din rândul magazinelor online.

Plata cu cardul

Conform datelor RomCard, volumul tranzacţiilor realizate cu card bancar în magazinele online româneşti în primele nouă luni a depăşit nivelul întregului an 2007, ajungând la aproape 40 de milioane de euro. În trimestrul al treilea al acestui an, românii au efectuat cumpărături cu card bancar în magazinele online româneşti în valoare de 14 milioane de euro, cu 59% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Putem estima că piaţa de comerţ electronic înregistrează în acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar în următorii doi ani volumul vânzărilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fără a lua în calcul şi serviciile"
Liviu Nistoran, preşedintele ANC

×
Subiecte în articol: IT online