x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget e-Plăţile cresc cu 60%

e-Plăţile cresc cu 60%

de Alexandru Radescu    |    04 Iul 2008   •   00:00
e-Plăţile cresc cu 60%

BUSINESS ● Asigurările şi biletele – cele mai mari creşteri în cheltuieli pe net
Românii au prins gustul, dar şi curaj la cumpărăturile online. Valoarea medie a unei cumpărături a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro în primele şase luni ale anului, iar valoarea totală a cheltuielilor a crescut cu 60%.



BUSINESS ● Asigurările şi biletele – cele mai mari creşteri în cheltuieli pe net
Românii au prins gustul, dar şi curaj la cumpărăturile online. Valoarea medie a unei cumpărături a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro în primele şase luni ale anului, iar valoarea totală a cheltuielilor a crescut cu 60%.

În primele şase luni ale acestui an, românii au cheltuit în magazinele online 25 de milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform statisticilor RomCard. Dintre acestea, 22,3 de milioane euro au fost tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment. Creşteri importante s-au înregistrat şi la numărul de tranzacţii, care a ajuns la aproape 300.000, dar şi la valoarea medie a unei cumpărături, care a ajuns de la 80 de euro anul trecut la 92 de euro în primele şase luni ale anului.

"PERFORMERI". Clasamentul principalelor tipuri de produse achiziţionate şi plătite online cu card bancar a rămas neschimbat faţă de perioada anterioară: industria telecom, turism&transporturi, în special bilete de avion, şi e-tail, la această a treia categorie comercializându-se foarte bine produsele IT. Pe lîngă acestea, alte două segmente au înregistrat creşteri însemnate şi au demonstrat că prezintă potenţial de creştere în viitorul apropiat: asigurările online şi biletele pentru spectacole şi concerte. În ceea ce priveşte asigurările, piaţa este favorabilă, deoarece segmentul turismului înregistrează un succes uriaş în mediul online şi oricine călătoreşte în străinătate are nevoie de asigurare", consideră Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment. Conform informaţiilor din sistemul ePayment, vînzările online de asigurări, în special asigurări de călătorie, au crescut cu 95% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vînzările de bilete la spectacole şi concerte au crescut de peste cinci ori faţă de primele şase luni ale anului 2007. Astfel, dacă în aceeaşi perioadă a anului trecut valoarea comenzilor de bilete (achitate online cu card bancar) a fost de aproximativ 70.000 de euro, în acest an, volumul tranzacţionat este de aproape 367.000 de euro.

×
Subiecte în articol: IT online