x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Facebook, Google şi Twitter trebuie să facă mai mult pentru a respecta pe deplin normele UE privind protecţia consumatorilor

0
24 Feb 2018 - 18:50
Facebook, Google şi Twitter trebuie să facă mai mult pentru a respecta pe deplin normele UE privind protecţia consumatorilor


Societăţile care gestionează platforme de comunicare socială trebuie să facă mai mult pentru a se conforma solicitărilor de a respecta normele Uniunii Europene privind protecţia consumatorilor, formulate de Comisia Europeană şi de autorităţile pentru protecţia consumatorilor din statele membre în luna martie a anului trecut, se arată într-un comunicat al forului comunitar. 

Joi au fost publicate modificările aduse de Facebook, Twitter şi Google clauzelor de furnizare a serviciilor lor pentru a le alinia la normele UE privind protecţia consumatorilor. 

Peste un sfert de miliard de consumatori din UE care utilizează platforme de comunicare socială vor beneficia deja de aceste modificări: consumatorii din UE nu vor mai fi nevoiţi să renunţe la drepturile lor obligatorii, cum ar fi dreptul de a se retrage dintr-o achiziţie online, vor putea să depună plângeri în Europa şi, nu în California, iar platformele îşi vor asuma partea de responsabilitate care le revine faţă de consumatorii din UE, la fel ca furnizorii de servicii off-line. Cu toate acestea, modificările asigură numai într-o anumită măsură respectarea cerinţelor prevăzute de legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, apreciază Comisia Europeană. 

"Platformele de comunicare socială sunt utilizate pentru publicitate şi în scopuri comerciale, prin urmare trebuie să respecte pe deplin normele privind protecţia consumatorilor. Mă bucur că eforturile autorităţilor naţionale de a asigura respectarea normelor UE menite să protejeze consumatorii dau rezultate, iar în prezent unele societăţi sporesc siguranţa platformelor lor pentru consumatori; cu toate acestea, este inacceptabil ca normele în cauză să nu fie încă pe deplin respectate şi ca acest proces să dureze atât de mult. Acest lucru nu face decât să confirme faptul că avem nevoie de 'noi avantaje pentru consumatori': normele UE privind protecţia consumatorilor ar trebui să fie respectate şi, dacă aceste societăţi nu se conformează, ele ar trebui să fie sancţionate", a declarat Věra Jourová, comisarul european pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen. 

În timp ce ultimele propuneri ale Google par a fi conforme cu solicitările formulate de autorităţile de protecţie a consumatorilor, Facebook şi, mai ales, Twitter au răspuns doar parţial chestiunilor importante legate de răspunderea lor şi de modul în care utilizatorii sunt informaţi cu privire la eventuala eliminare a conţinutului sau la rezilierea contractului, se arată în comunicatul Comisiei Europene. 

În ceea ce priveşte "procedura de notificare şi de acţiune" utilizată de autorităţile de protecţie a consumatorilor pentru a raporta conţinutul ilegal şi a solicita eliminarea acestuia, modificările aduse de unele societăţi sunt insuficiente. În timp ce Google a instituit un protocol şi a prevăzut termene pentru tratarea cererilor, Facebook şi Twitter doar au fost de acord să pună la dispoziţie o adresă de e-mail specială pe care autorităţile naţionale o pot utiliza pentru a notifica încălcările, fără să se angajeze că vor trata aceste cereri în anumite termene. 

Ca urmare a numărului mare de plângeri din partea consumatorilor, care au fost ţinta unor fraude sau înşelătorii atunci când au utilizat aceste site-uri şi, de asemenea, au fost supuşi unor clauze de furnizare a serviciilor care nu respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, în luna martie 2016 a fost lansată o acţiune de asigurare a respectării legislaţiei. 

De atunci, operatorii de platforme de comunicare socială au fost de acord, în mod specific, să modifice: clauzele de furnizare a serviciilor care limitează sau exclud complet răspunderea reţelelor de comunicare socială în legătură cu prestarea serviciilor; clauzele care le impun consumatorilor să renunţe la drepturile obligatorii în UE, cum ar fi dreptul de a se retrage dintr-o achiziţie online; clauzele care privează consumatorii de dreptul lor de a sesiza o instanţă judecătorească din statul lor membru de reşedinţă şi impun, în schimb, aplicarea legislaţiei din California; clauza prin care platforma este eliberată de obligaţia de a identifica mesajele cu caracter comercial şi conţinutul sponsorizat. 

Societăţile s-au angajat să pună în aplicare modificările clauzelor lor de utilizare a serviciilor în toate versiunile lingvistice în primul trimestru al anului 2018. 

Comisia se aşteaptă ca platformele online să identifice şi să elimine rapid şi în mod proactiv conţinutul online ilegal, precum şi să prevină reapariţia acestuia. Forul comunitar pregăteşte în prezent acţiunile ulterioare acestei comunicări. 

Autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor şi Comisia vor monitoriza punerea în aplicare a modificărilor promise şi vor utiliza în mod activ procedura de notificare şi de acţiune pusă la dispoziţie de societăţi. Acestea se vor concentra mai ales pe conţinutul comercial ilegal privind abonamentele nedorite şi alte tipuri de înşelătorii. În plus, este posibil ca autorităţile să ia măsuri atunci când acest lucru va fi necesar, inclusiv măsuri de asigurare a respectării legislaţiei. AGERPRES


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

De ce bateriile de la smartphone-uri nu sunt rezistente

De ce bateriile de la smartphone-uri nu sunt rezistente
Oamenii de ştiinţă au descoperit motivul pentru care bateriile smartphone-urilor încep să se strice după un an de utilizare, scrie Daily Mail. Potrivit ultimelor descoperiri, motivul se îndreaptă către modul...

Primul călător care va merge pe Lună cu naveta lui Elon Musk

Primul călător care va merge pe Lună cu naveta lui Elon Musk
Compania lui Elon Musk, SpaceX, a dezvăluit care este numele primului pasager privat care va zbura în jurul Lunii, notează BBC. Astfel, miliardarul japonez Yusaku Maezawa, în vârstă de 42 de ani, va fi primul...

China plănuiește construirea unei ”fabrici de ploaie”

China plănuiește construirea unei ”fabrici de ploaie”
China nu încetează să uimească și decide să construiască o „fabrica de ploaie“, care va avea o suprafaţă cât trei Spanii. Acest nou proiect va produce ploaie artificială şi va uda un teritoriu echivalent...

Un miliardar japonez, printre primii turişti care vor zbura în jurul Lunii

Un miliardar japonez, printre primii turişti care vor zbura în jurul Lunii
Miliardarul japonez Yusaku Maezawa, care a făcut avere din comerţul online cu articole vestimentare şi este un avid colecţionar de artă contemporană, va fi primul turist spaţial ce va fi trimis într-o...

Programatorul care aproape a distrus Internetul

Programatorul care aproape a distrus Internetul
Pe 23 martie 2016, Internetul a fost pe punctul de a fi distrus, potrivit Science Alert. O cantitate mare de software, pe care se construieşte Internetul, s-a prăbuşit, când un programator a desic să-şi...

Roboţii vor prelua mare parte din locurile de muncă, însă au şi un impact pozitiv

Roboţii vor prelua mare parte din locurile de muncă, însă au şi un impact pozitiv
Peste jumătate dintre toate sarcinile de la locul de muncă vor fi preluate de roboţi până în 2025, potrivit Formului Economic Mondial, care a prezis că Inteligenţa Artificială şi roboţii vor lua locul...

Comportamentul pe Facebook, influenţat de starea psihică şi emoţională

Comportamentul pe Facebook, influenţat de starea psihică şi emoţională
Oamenii care nu au o siguranţă în privinţa relaţiei romantice pe care o au sunt mai predispuşi să folosească Facebook-ul pentru a-şi urmări foştii în mediul online, potrivit oamenilor de ştiinţă, notează...

SpaceX anunță numele primului turist spațial

SpaceX anunță numele primului turist spațial
Galerie Foto Reprezentanţii companiei americane SpaceX au ales deja primul turist spaţial care va zbura în jurul Lunii şi vor dezvălui în cursul zilei de luni numele lui şi alte detalii despre acest proiect spaţial,...

SpaceX anunţă primul său client pentru o călătorie în jurul Lunii

SpaceX anunţă primul său client pentru o călătorie în jurul Lunii
Compania spaţială americană SpaceX a anunţat joi că a semnat cu primul său client, a cărui identitate urmează să fie dezvăluită în următoarele zile, pentru o călătorie în jurul Lunii la bordul viitoarei...

VIDEO. iPhone XS Max, cel mai scump smartphone lansat de Apple

VIDEO. iPhone XS Max, cel mai scump smartphone lansat de Apple
Video Apple a prezentat miercuri, la sediul din Cupertino (California), cel mai mare şi cel mai scump smartphone lansat vreodată de compania americană, transmit DPA, Kyodo şi Reuters.  Gigantul american a lansat...

Conţinutul terorist din mediul online, vizat de amenzi semnificative

Conţinutul terorist din mediul online, vizat de amenzi semnificative
Companiile care au platforme în mediul online şi care nu reuşesc să elimine conţinutul terorist rapid se vor confrunta cu amenzi semnificative, scrie CNN. Comisia Europeană a propus noi reguli,...

Apple ar putea prezenta noul său model de iPhone

Apple ar putea prezenta noul său model de iPhone
Compania americană Apple organizează miercuri prezentarea anuală de produse la sediul din Cupertino (California), în cadrul căreia se aşteaptă să fie prezentat noul model al popularului său telefon inteligent...

Un grup de hackeri, inclusiv români, vinovat de atacul informatic de la British Airways

Un grup de hackeri, inclusiv români, vinovat de atacul informatic de la British Airways
Un grup de hackeri cunoscut sub numele de Magecart, din care se crede că ar face parte hackeri din România şi Lituania, ar fi responsabil pentru atacul informatic de la British Airways, susţine cercetătorul...
Serviciul de email marketing furnizat de