x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Google vrea să elimine parolele. Ce tehnologie propune gigantul online

Google vrea să elimine parolele. Ce tehnologie propune gigantul online

21 Ian 2013   •   13:18
Google vrea să elimine parolele. Ce tehnologie propune gigantul online
Sursa foto: jurnalul.ro

Doi ingineri de la Google consideră parolele scrise o relicvă a tehnologiei şi propun o nouă tehnologie, atât de simplă încât ea există şi acum, scrie Wired. Eric Grosse, vicepreşedintele pe securitate de la Google şi Mayank Upadhyay, un inginer de la Google vor publica luna aceasta un proiect în revista ştiinţifică "IEEE Security&Privacy".

"Ca multă lume din industrie, credem că parolele şi cookies-urile nu mai sunt suficiente pentru a ţine utilizatorii în siguranţă", au declarat cei doi.

Reprezentanţii Google consideră că soluţiile fizice sunt mai bune decât parolele, care sunt greu de ţinut minte şi uşor de spart. Astfel, utilizatorii ar putea intra în gadgeturile lor cu ajutorul unui mini stick USB, de exemplu, relatează Wired, citat de monitorulexpres.ro. Cei doi se gândesc la un card criptat de la Yubico, care este introdus într-un USB. Practic, acestea vor fi introduse în interiorul computerului şi se vor adapta la toate programele şi la browserele de internet, astfel nu vom mai avea nevoie de diferite software-uri.

În mare, problemele parolelor s-ar putea rezolva ca atunci când introducem un stick de internet în calculator şi trebuie să ne autentificăm cu un singur click, dacă ne-am ţine minte parola. Diferenţa faţă de acestea şi propunerea celor de la Google este faptul că parola nu va mai exista.

Deşi Google testează acum metode de autentificare prin doi paşi, care cer şi un cod trimis prin SMS utilizatorului, cei doi consideră că un dispozitiv fizic ar fi mult mai de ajutor, după principiul tokenului de la bancă.

Până la eliberarea lumii de parole, Google va trebui să seteze un protocol universal pentru mai multe site-uri. "Şi alţii au încercat o asemenea abordare, dar nu au avut foarte mult succes la clienţi. Recunoaştem că abordarea noastră este încă speculativă până suntem acceptaţi, dar suntem dispuşi să testăm şi cu alte site-uri", au mai declarat cei doi reprezentanţi ai gigantului online.

×