x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Înnebuniţi după lux

Înnebuniţi după lux

de Alexandru Radescu    |    01 Apr 2008   •   00:00
Înnebuniţi după lux

TELECOMUNICAŢII ● Pentru români, celularul e un atribut al eului, o extensie a personalităţii
Producătorii de telefoane mobile şi-au adus în România modelele din gama lux/ lifestyle şi au avut surpriza să înregistreze vânzări-record, peste cele înregistrate în ţările din regiune.


TELECOMUNICAŢII ● Pentru români, celularul e un atribut al eului, o extensie a personalităţii
Producătorii de telefoane mobile şi-au adus în România modelele din gama lux/ lifestyle şi au avut surpriza să înregistreze vânzări-record, peste cele înregistrate în ţările din regiune.


Cu o creştere estimată între 10% şi 20%, piaţa românească a telefoniei mobile este cu mult peste media europeană. Totuşi, fiecare jucător de piaţă (producător sau retailer) are propriile cifre atunci când vine vorba de previziunile la nivel de unităţi. Astfel, dacă pentru Germanos  piaţa ar fi undeva la 4,2 milioane de unităţi, iar Motorola merge până la 4,5 milioane de terminale, coreenii de la LG propun un maximum de 5 milioane de unităţi (inclusiv cele de pe piaţa gri). Numărul de SIM-uri active a depăşit populaţia României, dar încă este cerere mai ales în segmentele premium/ stylish.


DESIGN ŞI MODĂ. "Dacă ne uităm la vânzările din România pe segmentul de premium, observăm că interesul pentru noutate şi lux este mult mai mare raportat la puterea de cumpărare. Interesul pentru segmentul high-end este foarte ridicat în ţările dezvoltate europene, la fel ca şi la noi", spune Alexandru Munteanu, Mobile Telephony Manager Germanos.

"Este de remarcat interesul crescut al românilor pentru design şi modă", spune Greig Williams, General Manager Nokia pentru Europa de Sud-Est, evidenţiind succesul produselor din segmentul de lux – Nokia 8800 (Sirocco Edition) şi promiţând o extindere a modelelor "fashion şi lifestyle" în cursul acestui an. "Chocolate a înregistrat vânzări-record pe piaţa din România, chiar şi prin comparaţie cu ţările din regiune, iar pentru primele luni din 2008, cele mai bine vândute modele au fost cele din gama Shine", afirmă preşedintele filialei locale a LG, Han Khyu. De asemenea, Motorola a înregistrat un start bun în vânzări cu RIZR Z8 Ferrari, iar succesul modelelor din gama premium/stylish se regăseşte şi la Samsung: D900i, U600, G600 sau F210 (Bijou).


Piaţa gri

"Estimăm că piaţa gri a telefoanelor mobile ajunge la aproximativ 20%-25%, poate mai mult pe segmentul premium, manifestându-se în aproape toate categoriile de magazine", explică Doru Orăşelu, Marketing Manager HAT Group România. Un aparat care a fost destinat unei alte pieţe poate să nu fie 100% compatibil cu reţelele locale şi unele funcţii pot să nu meargă. Intervenţiile neautorizate la nivel de soft pot de asemenea afecta funcţionalitatea telefonului, fie integral, fie ca fiabilitate în timp, spune reprezentantul distribuitorului oficial Samsung. De altfel, este cunoscut faptul că mulţi dintre cei care apelează la operatorii de telefonie mobilă atunci când au probleme tehnice cu terminalul sunt dintre cei care folosesc telefoane crack-uite.

×
Subiecte în articol: IT