x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Oficial Panasonic România: Creşterea preţurilor la electronice e o speculaţie

Oficial Panasonic România: Creşterea preţurilor la electronice e o speculaţie

de Alexandru Radescu    |    17 Apr 2011   •   17:43

Despre creşterea preţurilor la produsele IT&C se vorbeşte chiar din prima zi a dezastrului din Japonia (11 martie). Atât firme de cercetare de piaţă, cât şi reprezentanţii unor companii de profil au “pronosticat” o scumpire a produselor IT&C.

"Din cauza problemelor din Japonia, putem să ne aşteptăm în a doua jumătate a anului la o cerere neacoperită pe anumite componente şi materii prime, care vor avea probabil efecte în preţul produselor lansate în acea perioadă", declara la începutul săptămânii trecute, într-o conferinţă de presă Dragoş Salamac, directorul BenQ România.

Există însă şi alte păreri. Potrivit lui Ştefan Ichim, directorul general Panasonic România, creşterea preţurilor la electronice este o speculaţie, “nimeni nu poate estima acum ce se va întâmpla în partea a doua a anului”.

Până una-alta, pe piaţa locală de electronice, în special pe partea de televizoare, continuă “eroziunea preţurilor”.

"La sfârşitul anului, eroziunea preţurilor şi-a pus amprenta asupra vânzărilor. În 2011, ne aşteptăm să continue reducerea preţurilor datorită competiţiei de pe piaţă. Noi am extins gama de produse, am adus în România televizoare 3D fabricate pe baza tehnologiei LED şi ne aşteptăm ca şi concurenţa să lanseze noi modele", a adăugat Ichim. Panasonic România a vândut în 2010 peste 1.000 de televizoare 3D, într-o piaţă care s-a ridicat la aproape 4.000 de unităţi. Pentru acest an, filiala locală a companiei japoneze estimează că va dubla vânzările de televizoare 3D, la peste 2.000 de unităţi, în condiţiile în care piaţa va urca de cel puţin două ori, ajungând la 8.000-10.000 unităţi.

"Televizoarele 3D au reprezentat anul trecut în România sub 1% din totalul pieţei de televizoare (plasmă, LCD), unde volumul a fost de 500.000 de unităţi. Pentru 2011, ne aşteptăm la o creştere cu 20% a pieţei, la 600.000 de unităţi, şi vrem să atingem o cotă de 7%", a adăugat oficialul Panasonic

Acest avans, conform lui Ichim, are la bază faptul că, după doi ani de criză, românii vor începe să cheltuiască mai mult.

"Ne aşteptăm să revină consumul la plafoanele normale, însă nu va atinge nivelul din 2008. Un alt motiv al creşterii este şi eroziunea preţurilor, fenomen general pe toate pieţele, odată cu noile tehnologii şi produse apărute", a mai spus Ichim.

În România, cele mai vândute televizoare sunt cele cu diagonala de 81 centimetri (32 inci), cu o pondere de 40% din total, fiind urmate de cele cu diagonala de 105 centimetri.

×