x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Efectele periculoase ale reclamelor “Slăbeşte acum”!

Efectele periculoase ale reclamelor “Slăbeşte acum”!

de Alexandru Radescu    |    06 Feb 2014   •   19:04
Efectele periculoase ale reclamelor “Slăbeşte acum”!

Incidentul informatic care a avut loc la începutul anului pe site-ul Yahoo! A arătat proportiile pe care le pot atinge aceste tentative de fraudare. Bannerele de reclamă infectate nu sunt un fenomen izolat, iar eficienţa acestora creşte cu cât reputaţia site-ului pe care sunt postate este mai bună, atenţionează experţi ai companiei româneşti de securitate informatică, Bitdefender.

Aproximativ 7% dintre reclamele afişate pe website-uri legitime direcţionează utilizatorii către pagini ce conţin viruşi, le livrează acestora mesaje frauduloase, spam sau mesaje de tip phishing, arată un studiu Bitdefender realizat pe 70.000 de bannere cu reclame, afişate pe aproximativ 150.000 de pagini web.

Pentru a selecta reclamele, echipa de cercetare a scanat motoarele de căutare după 50 de termeni precum “filme gratis”, “muzică gratis”, jocuri, torenţi, “download gratis”, “slăbeşte acum”, “câştigă bani de acasă”, termeni pe care utilizatorii îi caută frecvent. Cele mai multe reclame periculoase fac parte din categoria celor de business şi reprezintă 20,73% din total.

Această categorie acoperă pagini web cu afaceri fictive, site-uri create de escroci pentru a promova false oferte de produse la preţuri foarte mici. Alte 20% dintre reclamele periculoase identificate pe site-uri legitime fac parte din categoria celor care furnizează informaţii despre computer sau software şi servicii pe internet, precum plugin-uri false de SEO, convertoare video sau cursoare.

Peste 12% dintre reclamele frauduloase fac referire la cazinouri online, alte 12 procente sunt reclame la produse şi servicii medicale, iar 5% dintre bannerele periculoase promovează pornografie.

’’În 2014 ne aşteptăm ca escrocii să exploateze din ce în ce mai mult reclamele pentru a livra utilizatorilor malware sau pentru a-i păcăli să intre în diverse jocuri prin care pierd bani. Milioane de utilizatori de peste tot din lume sunt expuşi astfel infecţiilor cu viruşi, mesajelor frauduloase sau celor spam. Un exemplu al efectelor pe care acest fenomen le-ar putea avea îl reprezintă incidentul în care a fost implicat acum trei săptămâni portalul Yahoo!’’, a declarat Cătălin Coşoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.  

×