x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Sase milioane de euro pe jocuri

0
Autor: Alexandru Radescu 31 Iul 2006 - 00:00

Piata romaneasca a jocurilor video ar putea ajunge in acest an la suma de 6 milioane de euro. In cateva luni, un site romanesc va permite descarcarea de jocuri video pe baza de abonament iar in 2007 am putea gazdui o competitie internationala a gamerilor.

EXPERIENTA. Lumea virtuala a jocurilor iti ofera uneori o "realitate" din care nu mai vrei sa iesi

Piata romaneasca a jocurilor video ar putea ajunge in acest an la suma de 6 milioane de euro. In cateva luni, un site romanesc va permite descarcarea de jocuri video pe baza de abonament iar in 2007 am putea gazdui o competitie internationala a gamerilor.

Cu totii avem prieteni care se "inchid" in casa pentru a termina un joc de strategie, proaspat procurat prin metode care aduc prejudicii industriei de profil. Fara a cadea in fanatismul unui gamer asiatic, gamerul roman este la curent cu toate lansarile si exigent cu productiile marilor studiouri. Desi suntem o piata mica, prin rezultate (0,05%, raportat la piata europeana si 0,002%, raportat la cea mondiala), lucrurile incep sa se miste si sa adune tot mai multe bancnote pentru industrie.

"2006 va reprezenta anul in care se vor vinde, pentru prima data in Romania, peste 100.000 de jocuri originale", a declarat pentru Jurnalul National Michael Allardin, general manager Best Distribution. "In 2005, in Romania s-au vandut aproximativ 80.000 de jocuri originale (pe toate platformele). In momentul de fata, piata in domeniu se afla undeva la 6 milioane de euro (inclusiv achizitii hardware, console etc.) si estimam o crestere de aproximativ 15% pe an", spune Allardin. Pentru a face o comparatie, liderul european in domeniu, Anglia, reprezinta o piata de aproximativ 6 miliarde de euro.

PC-UL DUDUIE. Potrivit oficialului Best, jocurile pentru PC reprezinta 70% din piata, in timp ce jocurile pentru console ocupa restul de 30%. Potrivit unui recent sondaj realizat de ECDL prin zece licee bucurestene, reiesea ca NFS este cel mai popular (26%), fiind urmat de Counter Strike (20%) si "familia" FIFA, cu (14%). La nivel "national", Michael Allardin spune ca "romanii sunt pasionati de Role Playing Games (World of Warcraft - care se joaca doar pe internet, Diablo II), de simulatoarele de fotbal/management fotbalistic (FIFA ’06, 2006 FIFA World Cup, Football Manager 2006), de jocurile de actiune (Grand Theft Auto: San Andreas) si de jocurile de strategie (Starcraft, Warcraft III). Un gen aparte il reprezinta jocurile The Sims, care se bucura de un succes comercial special, dat fiind ca se adreseaza in egala masura jucatorilor de sex masculin, cat si celor de sex feminin". Dar cat inseamna "comuninatea" gamerilor din Romania? Undeva la 700.000 de persoane, apreciaza Silviu Stroe, presedintele PGL Romania.

In ceeea ce priveste comunitatile de Counter Strike si World of Warcraft, presedintele PGL estimeaza in jur de 70.000 de gameri pentru CS si 10.000 pentru WoW. In ceea ce priveste echipele de gameri "profesionisti", acestea sunt destul de active in competitiile internationale. Cel putin atunci cand conditiile financiare le permit participarea si nu se intampla ca la Cupa Mondiala a Jocurilor Electronice, care a avut loc la Paris, la sfarsitul luni iunie. "Nici o companie din industria IT din Romania nu s-a aratat dispusa sa sponsorizeze gamerii romani", spune presedintele Professional Gamers League. La eveniment au participat echipe din 53 de tari si nici o echipa din Romania. Cu toate acestea, Silviu Stroe incearca organizarea unei competitii internationale in Romania, un eveniment care ar putea avea loc anul viitor.

"Incercam sa aducem in Romania gameri din Ungaria, Cehia, Slovacia, fosta Iugoslavie, Bulgaria. Costurile evenimentului nu ar depasi suma de 70.000 de euro", spune Stroe.
ESTIMARE. Aproximativ 10.000 de gameri WoW in Romania

JOCI PE CELULAR? Incet-incet, s-a format si creste foarte repede piata jocurilor pe celulare. De la "firave" jocuri de Tetris si Snake, iata-le acum in toata splendorea complexitatii lor pe display-ul TFT al terminalului. "Piata globala a jocurilor pentru telefoane mobile este estimata la 1,7 miliarde de dolari (2005) si va creste pana la 7 miliarde pana in 2010. Formarea unei piete in Romania este intr-o faza incipienta, pentru anul acesta estimand un total de peste 1 milion de dolari", ne-a declarat Mihai Pohontu, General Manager Electronic Arts Romania. La un pret de trei dolari jocul (pe portal) aceasta ar insemna peste 330.000 jocuri pe an. "Avand in vedere numarul de utilizatori si entuziasmul general pentru tehnologia mobilelor, estimam ca piata se va dubla anual, in anii urmatori."

Un rol decisiv in acest sens avandu-l si lansarea portalurilor celor doi mari opearatori de telefonie mobila din Romania. "Portalurile sunt foarte importante, pentru ca majoritatea jocurilor sunt livrate catre consumator din aceste locatii. Daca experienta de a cumpara un joc este simpla si satisfacatoare, probabilitatea unei vanzari creste proportional", spune reprezentantul EA. PreTul Si pirateria. Rata pirateriei pentru jocurile video este peste 90% in Romania, PC si console.

"75%, la atat de ridica rata pirateriei jocurilor pe PC la nivel de 2005. Ratei pirateriei a cunoscut o scadere considerabila in ultimii ani, de la 97% in 2002", spune Ioana Manea, Senior Associate Burchel & Associates, reprezentanti ai EA si Vivendi Universal Games. "In 2002, nivelul pierderilor suferite de industria de jocuri video in Romania a fost de 35,2 milioane de dolari, in timp ce totalul pierderilor suferite de industriile de software de business, muzica, film si carte a fost de 43,7 milioane de dolari.

In ultimul an se poate vedea o scadere a pretului la jocurile video, in lanturile de retail. "Daca in 2005 un joc de PC la raft era de 1.600.000 ROL, acum pretul a ajuns la 1.300.000 ROL, o ieftinire de peste 20 de procente", arata oficialul Best Distribution. "Un joc pentru PC in SUA costa aproximativ 40 dolari (PS2 50 $), in Europa PC 40 euro (PS2 50 euro), iar in Romania (in urma negocierilor purtate cu distribuitorii), pretul mediu al unui joc nou este de 35 euro (PC) si 45 euro (PS2)", spune Allardin.

PIATA
"2006 va reprezenta anul in care se vor vinde, pentru prima data in Romania, peste 100.000 de jocuri originale. In 2005, in Romania s-au vandut aproximativ 80.000 de jocuri originale (pe toate platformele). In momentul de fata, piata in domeniu se afla undeva la 6 milioane de euro (inclusiv achizitii hardware, console etc.) si estimam o crestere de aproximativ 15% pe an"
Michael Allardin
general manager Best Distribution

JOCURI LA CERERE
Nu peste mult timp, pasionatii jocurilor video din Romania vor putea sa-si achizitioneze noutatile in domeniu prin download de pe un site specializat. "Vom lansa un sistem «Games on demand», in cadrul unui site nou", spune Silviu Stroe, presedintele PGL. Vor fi doua tipuri de abonamente prin care poti sa-ti descarci jocul preferat. Un abonament de 9,99 de euro/luna prin care poti sa descarci 80 de jocuri si altul de 14,99 de euro/luna pentru 150 de jocuri.
Citeşte mai multe despre:   IT,   romania,   piata,   milioane,   jocuri,   aproximativ

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Epavele a două nave de război din secolul al XVII-lea au fost descoperite lângă Stockholm

Epavele a două nave de război din secolul al XVII-lea au fost descoperite lângă Stockholm
O echipă de cercetători a anunţat descoperirea epavelor a două nave de război datând probabil din secolul al XVII-lea, în apropiere de Stockholm. Cele două nave au fost găsite în apropiere de insula...

Doliu în lumea universitară. Profesorul Lucian Vințan, membru al Academiei de Științe, a decedat

Doliu în lumea universitară. Profesorul Lucian Vințan, membru al Academiei de Științe, a decedat
Cel mai titrat profesor din domeniul calculatoarelor şi tehnologia informaţiei de la Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu (ULBS), Lucian Vinţan, membru al Academiei de Ştiinţe, a decedat la vârsta de 57 de ani....

Televizoarele smart devin ţintele preferate ale infractorilor cibernetici

Televizoarele smart devin ţintele preferate ale infractorilor cibernetici
Televizoarele smart devin tot mai mult ţinte ideale pentru potenţiale atacuri cibernetice, una dintre cele mai importante cauze fiind configurarea slabă a dispozitivului, fie din neglijenţa producătorului, fie din...

Apple TV+ se lansează în o sută de țări și vrea să spargă piața cu cel mai mic preț

Apple TV+ se lansează în o sută de țări și vrea să spargă piața cu cel mai mic preț
Apple TV+ se lansează astăzi în o sută de ţări şi propune programe originale la preţ redus - cel mai mic din sector: 4,99 dolari pe lună, la jumătate faţă de Netflix - pentru întreaga familie. ...

Twitter va interzice toate formele de publicitate electorală

Twitter va interzice toate formele de publicitate electorală
Platforma de socializare Twitter va interzice toate formele de publicitate electorală, începând cu data de 22 noiembrie. „Deși publicitatea online este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru...

AIEA: Ambasadorul român Cornel Feruță a pierdut în fața argentinianului Rafael Grossi

AIEA: Ambasadorul român Cornel Feruță a pierdut în fața argentinianului Rafael Grossi
Consiliul Guvernatorilor Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică (AIEA) s-a reunit, la Viena, pe 29 octombrie 2019, pentru a patra rundă de vot formal în cadrul procesului alegerii Directorului General al...

Dezbatere publică la MCSI despre efectele tehnologiei 5G asupra sănătății

Dezbatere publică la MCSI despre efectele tehnologiei 5G asupra sănătății
Radiaţiile electromagnetice, inclusiv cele generate de tehnologia 5G, au efecte complexe asupra neuronilor, hormonilor şi funcţiei cardiace, iar acest lucru reiese din studiile efectuate la nivel mondial, a afirmat, l...

Marea Britanie - Roboţii, soluţia pentru îngrijirea vârstnicilor în contextul îmbătrânirii populaţiei

Marea Britanie - Roboţii, soluţia pentru îngrijirea vârstnicilor în contextul îmbătrânirii populaţiei
În contextul îmbătrânirii populaţiei şi a provocării reprezentată de îngrijirea unui număr mai mare de persoane vârstnice, Guvernul Marii Britanii a anunţat sâmbătă că roboţii concepuţi pentru a oferi...

Roverul VIPER al NASA va aseleniza la polul sud al Lunii pentru a căuta apa necesară astronauţilor

Roverul VIPER al NASA va aseleniza la polul sud al Lunii pentru a căuta apa necesară astronauţilor
Administratorul general al NASA, Jim Bridenstine, a declarat vineri că agenţia spaţială americană intenţionează să trimită un rover pentru a preleva, în premieră, mostre de apă îngheţată de la polul sud...

Facebook lansează „Facebook News”, un flux de ştiri realizat în colaborare cu mass-media

Facebook lansează „Facebook News”, un flux de ştiri realizat în colaborare cu mass-media
Acuzată că propagă dezinformarea, reţeaua de socializare Facebook a anunţat vineri lansarea unui flux de ştiri împreună cu mass-media, menit să promoveze jurnalismul de calitate, transmite AFP. „De mai...

Huawei a lansat primul său smartphone pliabil, la un preț de 2.403 de dolari

Huawei a lansat primul său smartphone pliabil, la un preț de 2.403 de dolari
Grupul Huawei Technologies Co Ltd a început să primească comenzi în China pentru primul său smartphone pliabil. Lansarea modelului 5G Mate X a fost amânată de două ori în acest an deoarece Huawei, al...

O hackeriţă de 12 ani, pe jumătate româncă, participă la cea mai mare conferinţă de securitate cibernetică, DefCamp #10

O hackeriţă de 12 ani, pe jumătate româncă, participă la cea mai mare conferinţă de securitate cibernetică, DefCamp #10
Bianca Lewis, în vârstă de 12 ani, a testat şi găsit vulnerabilităţi informatice în sistemul electronic de vot din Statele Unite ale Americii, iar între 7 şi 8 noiembrie va fi prezentă la Bucureşti, unde va...

Un român de la Universitatea Cambridge a participat la crearea unei frunze artificiale care produce gaz ecologic

Un român de la Universitatea Cambridge a participat la crearea unei frunze artificiale care produce gaz ecologic
O frunză artificială, creată de o echipă de cercetători de la Universitatea Cambridge, din care face parte şi doctorandul român Virgil Andrei, este capabilă să imite fotosinteza, procesul prin care...

Astronautele Christina Koch şi Jessica Meir au efectuat prima ieşire în spaţiu exclusiv feminină

Astronautele Christina Koch şi Jessica Meir au efectuat prima ieşire în spaţiu exclusiv feminină
Astronautele americane Christina Koch şi Jessica Meir au efectuat împreună vineri o ieşire în spaţiu de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) pentru a realiza o lucrare de reparaţii, marcând prima ie...

Calea Lactee „a furat” câteva galaxii pitice din vecinătatea sa de la o altă galaxie

Calea Lactee „a furat” câteva galaxii pitice din vecinătatea sa de la o altă galaxie
Calea Lactee, galaxia din care face parte Sistemul Solar, a „furat” câteva microgalaxii ce făceau parte din Marele Nor al lui Magellan, o galaxie din apropierea sa, în contextul unui proces de ciocnire...
Serviciul de email marketing furnizat de