x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan X-TRAIL s-a făcut mai mare

Nissan X-TRAIL s-a făcut mai mare

de Dragos Stoica    |    14 Ian 2011   •   01:12
Nissan X-TRAIL s-a făcut mai mare

146455-fata2.jpgCea de-a doua generaţie a lui X-TRAIL a primit în vara anului trecut un binemeritat facelift. Sensibili la criticile legate de designul original, responsabilii Nissan au intervenit cu bisturiul exact acolo unde şi-ar fi dorit clienţii, iar rezultatul este că X-TRAIL se înfăţişează acum ca un model aproape nou, ce aduce mai mult cu Pathfinder decât cu strămoşul său direct. În principiu, caroseria este cam aceeaşi, dar redesenarea grilei frontale, spoilerului, farurilor faţă, luminilor spate, frânei cu LED şi jantele noi de 17 sau 18 inch, cu şapte şi zece spiţe, te poate face să crezi că ai de-a face chiar cu o generaţie nouă a SUV-ului crossover. În plus, modelul testat a fost echipat şi cu faruri bi-xenon. Rezumând, aducerea maşinii la nivelul celui de-al doilea deceniu din secolul XXI reprezintă un salt indiscutabil faţă de modelul de bază.

Nu numai aspectul său s-a schimbat, ci şi dimensiunile au acum alte proporţii. Chipul nou pe care l-a căpătat vehiculul a adus cu sine şi mărirea lungimii şi înălţimii cu 10 mm. Teoretic insesizabilă, diferenţa este cumva percepută de ochiul uman. Poate e doar autosugestie, dar X-TRAIL facelift chiar pare o idee mai mare. Senzaţia este amplificată şi la interior, unde pasagerii beneficiază acum de un spaţiu mare pentru picioare, deşi oricum se stătea lejer şi înainte. Noutăţile sunt numeroase în habitaclu: de la o avalanşă de culori şi materiale plastice noi la regândirea totală a instrumentelor de bord. Ecranul multifuncţional pentru computer, navigaţie, sistem audio etc. este de efect, iar informaţiile complete, de fapt la nivelul aceluiaşi Pathfinder de care aminteam mai sus. La ce punctează în continuare X-TRAIL: spaţiile de depozitare, care sunt mai numeroase decât la oricare concurent. Astfel, există spaţii pentru recipiente în ambele părţi laterale ale bordului.

De asemenea, între cele două locuri din faţă, în dreptul consolei centrale, apar din nou locuri de depozitare, precum şi sub cotieră. Torpedoul nu lipseşte, iar în zona centrală a bordului, chiar deasupra screen-ului, există un alt loc destinat hărţilor sau actelor. Trapa electrică ce se poate rabata până ce plafonul este descoperit aproape complet este un alt gadget care impresionează. Portbagajul are un sistem de podea dublă cu sertar, oferind un spaţiu ascuns de depozitare. Dacă pliaţi scaunele din spate, veţi avea la dispoziţie o podea  plată cu un volum de depozitare de 479 de litri, pentru ca, în cazul în care scoateţi podeaua dublă, portbagajul să ajungă la 1773 de litri, maximum în clasa sa. Ca siguranţă şi tehnologie, există tot ce trebuie la acest nivel: şase airbaguri, tetiere active, ABS, ESP, EBD şi direcţie asistată electric, cameră pentru mersul în marşarier, cruise control etc.

Modelul testat a fost echipat cu un motor turbo-diesel de 2.0 litri cu transmisie manuală, în şase trepte. Propulsorul nu este o noutate, existând şi pe varianta anterioară. Cu o putere maximă de 150 CP/4.000 rpm şi un cuplu de 320 Nm/2.000 rpm, acesta mişcă maşina foarte bine. X-TRAIL atinge 100 km/h în 11,2 secunde, pentru ca viteza maximă să fie de 190 km/h. Aşa cum spunea, propulsorul nu este o noutate, dar faptul că Nissan a umblat la transmisie se simte. Rapoartele sunt mai lungi, iar asta se reflectă benefic în consum. În oraş, X-TRAIL facelift a înghiţit 9 l/100 km, pentru ca, odată scos în afara Bucureştiului, să scadă undeva chiar sub 7 l/100 km,  în condiţii de iarnă, cu zăpadă şi tracţiunea 4x4 cuplată.

Apropo de tracţiune, trebuie spus că X-TRAIL a primit sistemul special ALL MODE 4x4-i, care, atunci când este cuplat în modul Auto, distribuie inteligent cuplul pe fiecare roată în funcţie de analiza concomitentă a terenului pe care se rulează. Pentru amatorii de off-road, maşina oferă HDC (asistenţă la coborâre) şi HSA (asistenţă la urcarea din rampă). Unghiul de atac al lui X-TRAIL este de 28 de grade, cel de degajare de 24, pentru ca panta maxim abordabilă să fie de 30 de grade, iar înclinarea laterală de 49. Sunt valori onorabile, cu care se poate face o repriză bună de pilotaj off-road. Preţul pentru modelul testat, în versiunea de echipare Elegance, este de 33.490 euro (TVA inclusă), în timp ce garanţia oferită este de 3 ani sau 100.000 de kilometri.

×
Subiecte în articol: jurnalul de duminică auto&moto