x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tinerii, interpreţi şi auditori

0
19 Dec 2009 - 00:00
Duminica dimineaţa, la Ateneul Român poţi înregistra cea mai coborâtă medie de vârstă a publicului dintr-o sală de concert. De toamna până în pragul verii se desfăşoară stagiunea concertelor pentru elevii şcolilor bucureştene. Iar în unele duminici, când concertul este realizat cu concursul studenţilor Conservatorului sau al elevilor Liceului de Artă, tinereţea urcă şi pe scenă: între estradă, parter şi loji se creează o comunicare afectivă aparte şi înţelesurile muzicii se transmit, parcă, mai direct între ge­neraţiile învecinate.

Cine a fost la recentul concert educativ a putut simţi receptarea activă a programului, de altfel remarcabil pus la punct. Tema era "Forme şi genuri muzicale", interpreţii, studenţi ai Conservatorului "Ciprian Porumbescu", dirijaţi de profesorul Dorel Paşcu-Rădulescu, comentator, cu capacitatea de a transmite esenţialul infor­ma­ţi­ilor la nivelul aperceptiv al foarte tinerilor ascultători, profesorul Corneliu Rădulescu.

Pentru studenţii Conservatorului, această finalizare la rampă a unui proces educativ desfăşurat în ore nenumărate de studiu indivi­dual şi colectiv reprezintă un test şi o treaptă în pregătirea pentru viitoarea lor profesie. Dorel Paşcu-Rădulescu, el însuşi un distins instrumentist, cu notabile realizări în muzica de cameră, este de mulţi ani priceputul modelator al unui corp sonor care, prin forţa lucrurilor într-un ansamblu universitar, îşi modifică an de an componenta.

Orchestra de cameră "Concerto" cultivă sonorităţi şi stiluri adecvate fiecărei muzici pe care o interpretează (a demonstrat-o în cele două intermezzo de George Enescu şi, desigur, în restul programului) şi abordează un repertoriu din care nu lipsesc rarităţile. De data aceasta, tema propusă a fost susţinută într-un mod original, aproape întregul concert stând sub semnul... cla­rinetului. Patru discipoli ai profesorului Ion Cudalbu - Emil Lancea, Cristian Bulgaru, Liviu Chisăr, mai ales cu o fină muzicalitate şi siguranţă tehnică, Emil Vişinescu - au de­monstrat, în partituri semnate de Rossini, foarte mozartianul Hoffmeister şi Mozart însuşi - serio­zitatea cu care se lucrează în clasă.

Talente îndreptăţind toate speranţele, eficienţa metodei, repertoriu original şi copii, mulţi copii venind duminică dimineaţa spre cea mai frumoasă casă bucureşteană a muzicii...
Radu Gheciu - Informaţia Bucureştiului, nr. 11.239/1989
Citeşte mai multe despre:   articolul zilei

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de