x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ceauşescu şi regulile Flotilei 50 Aviaţie Transport

0
Autor: dr. Petre Opriş 14 Oct 2009 - 00:00
Ceauşescu şi regulile Flotilei 50 Aviaţie Transport Arhivele Naţionale/


În anul 1989 existau oameni care se întrebau de ce elicopterul prezidenţial zboară fără să fie înconjurat de motocicliştii Direcţiei a V-a Securitate şi Gardă. Evident, gluma res­pec­tivă avea în substrat o doză de ci­nism. Ce s-ar fi întâmplat dacă o aeronavă prezidenţială, cu Nicolae şi Elena Ceauşescu la bordul acesteia, s-ar fi prăbuşit la un moment dat? Cine era răspunzător de securi­tat­ea aeriană a preşedintelui României?

Pentru a răspunde la asemenea întrebări, putem face apel la un do­cument existent în fosta arhivă a Comitetului Central al PCR, pe care îl edităm în continuare. Acesta a fost întocmit la 23 noiembrie 1977, conform indicaţiilor date de Nicolae Ceauşescu în cadrul şedinţei Bi­rou­lui Permanent al Comitetului Politic Executiv al C. al PCR din 21 noiembrie 1977. Printre altele, se poate re­marca faptul că toate motoarele ae­ro­navelor din Flotila 50 Aviaţie Transport erau noi şi se înlocuiau în mod automat după consumarea a 60% din resursa garantată, înainte de efectuarea vreunei reparaţii la acestea.

Există şi o coincidenţă întâmplă­toare. Documentul respectiv a fost trimis lui Nicolae Ceauşescu la 22 decembrie 1977, de Ion Stănescu. Toate prevederile enumerate în ca­drul acestuia au fost valabile după exact 12 ani, la 22 decembrie 1989, când Nicolae şi Elena Ceauşescu au fost evacuaţi de pe clădirea Comitetului Central cu ajutorul unui elicopter SA-365 N "Dauphin" din Flotila 50 Aviaţie Transport, pilotat de colonelul Vasile Maluţan.
Notă privind executarea lu­cră­ri­lor de întreţinere şi reparaţii la aeronavele din dotarea Flotilei 50 Aviaţie Transport pentru men­ţi­ne­rea în bună stare de funcţionare şi executarea zborurilor în deplină siguranţă, la aeronavele din dotarea Flotilei 50 Aviaţie Transport se execută următoarele lucrări:

A. Lucrări de întreţinere
Sunt lucrări de complexitate me­die, care constau în verificări perio­dice în raport de orele funcţionate, în­locuiri de motoare şi agregate după consumarea resursei şi lucrări de trecere la exploatarea de sezon. Lucrările se execută la Flotila 50 Aviaţie Transport, care are pre­vă­zută în acest scop o secţie de lucrări avioane şi elicoptere încadrată cu specialişti de înaltă calificare.

Pentru efectuarea lucrărilor de întreţinere, Flotila 50 Aviaţie Transport este dotată cu aparatură de control specifică şi piese de schimb noi din import.


B. Lucrări de reparaţii

La aeronavele din dotarea Flotilei 50 Aviaţie Transport se execută reparaţii medii şi capitale după consumarea a 70% din resursa stabilită până la reparaţie. Fiind lucrări de mare complexitate, care necesită instalaţii şi teh­nologii speciale de control, aceste re­pa­raţii, cât şi controalele după 1.200 (800) ore funcţionare se execută la uzinele de reparaţii din ţară şi străinătate, conform tabelului anexat. Pentru asigurarea calităţii, aero­navele reparate sunt verificate la sol şi în zbor de specialişti din Flotila 50 Aviaţie Transport, iar în contracte se stabilesc garanţii în ore funcţionare şi timp de exploatare. La uzinele din ţară, reparaţiile sunt executate de specialişti selecţionaţi şi în sectoare de producţie special destinate în acest scop, sub suprave­gherea reprezentanţilor militari sau a personalului din flotilă.

La motoare nu se execută reparaţii, în­trucât acestea se utilizează pentru misiuni de importanţă excepţională numai până la consumarea a 60% din resursa stabilită înainte de reparaţie, după care se înlocuiesc şi se exploatează pe aero­nave similare din dotarea altor unităţi.

În continuare, propunem ca lucrările de întreţinere şi reparaţii să se execute în acelaşi fel, luându-se măsuri ca atât la uzinele din ţară, cât şi la furnizori calitatea lucrărilor să fie urmărită pe fluxul tehnologic de specialiştii flotilei, care vor executa şi recepţia aeronavelor reparate.

Personalul din uzinele proprii, care lucrează la aeronavele din dotarea Flotilei 50 Aviaţie Transport, va fi selecţionat din specialişti cu cea mai înaltă calificare şi va avea avizul Ministerului de Interne.

În perspectivă, în raport de înzestrarea flotilei cu aeronave, se prevede ca lucrările de întreţinere şi reparaţii să se execute în acelaşi mod, asigurând calitatea acestora şi securitatea zborului.
Viceprim-ministru (ss.) Gheorghe Oprea
Viceprim-ministru (ss.) Ion Ioniţă
Viceprim-ministru (ss.) Ion Stănescu
Ministrul Apărării Naţionale General-colonel (ss.) Ion Coman

Citeşte mai multe despre:   special

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de