x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Magistrala albastră, drum de ape şi vis

0
Autor: Alexandra Zotta 28 Mai 2009 - 00:00

De cinci ani, românii se puteau lăuda cu unul dintre cele mai mari canale de navigaţie din lume: Dunăre – Marea Neagră.



S-a cochetat cu ideea construirii acestui canal încă din timpul lui Carol I, dar lucrările au început abia în 1949, în vremea lui Gheorghiu-Dej. Sistat patru ani mai târziu, fiind clasificat ca nerentabil, proiectul a fost modificat şi reluat în 1976 de Ceauşescu.

Se voia a fi una dintre marile ctitorii ale "Epocii Nicolae Ceauşescu" şi o dovadă a superiorităţii "conducătorului iubit" faţă de predecesorul său. "Magistrala albastră", o nouă piatră preţioasă bătută pe sceptrul conducătorului României socia­liste, a fost inaugurată cu mare fast în 1984.

Ziarele, televiziunea şi radioul prezentau în reportaje şi ştiri măreaţa realizare. Artiştii îi de­dicau cântece şi poezii. În 1989, însă, presa a fost neobişnuit de tăcută la împlinirea a cinci ani de la darea în funcţiune a canalului. Presa oficială prezenta aceleaşi subiecte: ultimele sarcini în agricultură, exporturi extraordinare şi depăşirea planului în întreprinderile fruntaşe.
Citeşte mai multe despre:   special

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de