x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Clientela PDL-istă, arvunită cu un nou job la Aeroportul din Cluj

0
Autor: Ion Alexandru 27 Oct 2017 - 08:24
Clientela PDL-istă, arvunită cu un nou job la Aeroportul din Cluj


Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj a comandat, zilele trecute, un studiu de fezabilitate în vederea construirii, în viitorul apropiat, a unei noi căi de rulare, paralelă cu pista de aterizare, invocând faptul că, în prezent, avioanele de mari dimensiuni sunt nevoite de a întoarce la capătul pistei, pentru a putea decola. Studiul de fezabilitate a ajuns, fără licitație, la o firmă abonată la contractele Primăriei Capitalei, de pe vremea când aceasta era controlată de Partidul Democrat Liberal și de oamenii apropiați de fostul președinte, Traian Băsescu. Search Corporation SRL a primit peste 300.000 de lei pentru realizarea acestui studiu, în condiţiile în care Aeroportul Internațional Cluj-Napoca se află în subordinea Consiliu­lui Județean Cluj, controlat politic, de asemenea, de foști democrat-liberali.

 

Inițial, conform unui anunţ de parti­cipare din vara acestui an, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj RA era dispus să cheltuie pentru studiul de fezabilitate aferent realizării căii de rulare paralele cu pista suma de 536.000 de lei fără TVA. În acest sens, autoritatea contractantă a organizat o selecție de oferte, prin procedură simplificată, la care s-au prezentat doi agenţi economici. În urma analizării ofertelor, a fost aleasă cea care avea prețul cel mai scăzut, de 254.533,73 lei fără TVA (302.895 de lei cu TVA inclus). Aceasta a fost înaintată de către compania SC Search Corpora­tion SRL, cu sediul în București, care a încheiat, în data de 18 octombrie, cu Aero­portul din Cluj, contractul având numărul 310/2017.

Conform caietului de sarcini, în prezent, la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj există două căi de rulare, Alfa și Delta, care deservesc activitatea operațională, și platforma Apron 1. Acestea prezintă degradări accentuate, fiind vechi de peste 50 de ani, iar, anual, sunt executate reparații prin care se intervine asupra crăpătu­rilor, tasărilor accelerate și a exfolierilor, reparații care nu reușesc îmbunătățirea capacității portante a structurii rutiere de pe aeroport.

1.600 de metri de construcție

Capacitatea portantă existentă a căilor de rulare nu permite, potrivit acestor informații, accesul unor cate­gorii de avioane, singura cale de rulare care permite degajarea pistei de deco­lare-aterizare pentru avioanele mari fiind calea de rulare Golf. O parte din aeronavele care utilizează această pistă sunt nevoite să întoarcă la capătul ei și să ruleze până la calea de rulare Golf, crescând astfel mult timpii de ocupare a pistei de decolare-aterizare. În acest sens, conducerea aeroportului susține că este nevoie de construirea unei noi căi de rulare, paralelă cu pista, în lungime de 1.600 de metri, care să asigure accesul la Platforma Apron 1. Totodată, este nece­sară construirea unei căi de rulare care să facă legătura între cea nouă, paralelă cu pista, și platforma respectivă.

SC Search Corporation SRL, care a fost desemnată să se ocupe de studiul de fezabilitate, are un termen de 90 de zile să realizeze acest obiectiv. Pe lângă realizarea studiului de fezabilitate, firma în cauză mai trebie să întocmească studii pe teren, să întocmească expertiza tehnică, să elaboreze documentația tehnică și să obțină certificatele de urbanism, avizele și acordurile necesare, precum și să întoc­mească documentaţia topografică.

Și Bucureștiul a dat 400.000 de lei

În vara anului trecut, Compania Națională de Aeroporturi București a încheiat, la rândul ei, un contract cu SC Search Corpo­ration SRL. Acesta viza determinarea și analizarea capacității portante a suprafețe­lor de rulare de pe Aeroporul Otopeni și de pe Aeroportul Băneasa. Contractul, în valoare de 400.000 de lei fără TVA a fost atribuit tot prin procedură simplificată, ca și în cazul contractului atribuit de Aeroportul Internațional din Cluj.

O altă entitate a Ministerului Transporturilor care a apelat la serviciile societăţii SC Search Corporation SRL București este fosta Companie Națională de Autostrăzi și Dru-muri Naționale din România (CNADNR), care, în timpul guvernării PDL, a virat în conturile firmei respective 2.125.493 de lei cu TVA. Contractele, vizând realizarea de servicii de proiectare și consultanță pentru compania de drumuri, au fost încheiate în perioada 16 martie 2009-15 februarie 2010.

Conducerea Aeroportului din Cluj susține că infrastructura căii de rulare existente este degradată și că lucrările de reparație făcute anual nu asigură siguranța utilizării ei.

Avioanele de mari dimensiuni sunt nevoite să întoarcă la capătul pistei, pentru a intra pe calea de rulare, la Cluj

Contractele din perioada guvernării portocalii

Search Corporation SRL, f irma care va realiza studiul de fezabilitate pentru aero­por t u l din Cl u j , este una dintre companiile apropiate de gruparea PDL-istă care a controlat afacerile Primăriei Capitalei în perioada în care Traian Băsescu și-a preluat al doilea mandat de președinte al României. Întâmplător sau nu, Aeroportul Internațional Cluj se află în subordinea Consiliu­lui Județean Cluj, controlat din punct de vedere politic de PNL și condus de fostul democrat-li­beral Alin Tișe. Societatea s-a înființat în anul 2009, având ca asociat unic compania america­nă Search AVG Inc, cu sediul în Oklahoma. Administrația a fost asigurată, un timp, de către altă firmă americană, Search AVG International Inc, din New Castle, și este reprezentată în România de un anume Michael Stanciu. În anul 2010, DNA a deschis mai multe dosare care vizau contractele atribu­ite de Administrația Străzilor București, instituţie af lată în subordinea Primăriei Capitalei și condusă, în acea perioadă, de vestita Alina Roman, supra­numită și „blonda de la Străzi”, un om de casă al vechiului PDL. Verificările procurorilor vizau modul în care au fost organi­zate mai multe licitații privind încheierea unor contracte de proiectare și consultanță, o parte dintre aceste contracte f iind atribuite companiei SC Search Corporation SRL. Una dintre suspiciunile existente era aceea că reprezentan­tul desemnat de SC Search Corporation în relația cu Administrația Străzilor era un inginer, pe nume Mircea Popa, tatăl președintelui de atunci al Comisiei de Transporturi din Primăria Generală a Municipiu­lui București, Ion Griore Popa. Așa se face că, doar în anul 2009, Search Corporation SRL a primit de la Administrația Srăzilor București un număr de 12 contracte în valoare de 1,3 milioane de lei, iar în anul 2010 a mai fost selectată pentru câștigarea unui alt contract, în valoare de 350.000 de euro pentru servicii de consultanță aferente semaforizării a 26 de intersecții din București.

Aceeași firmă a mai derulat și cu Primăria Iași un contract vizând efectuarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent sistemului de management integrat al trafi­cului rutier. Atunci, UTI Grup SA, patronată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu, a acuzat firma Search Corporation SRL că este responsabilă pentru dezastrul în materie rutieră din Municipiul Iași.

 

Firma care a câștigat contractul, în relaţii de afaceri cu Administrația Străzilor București, condusă, în perioada de „glorie” a PDL, de către Alina Roman

Citeşte mai multe despre:   Aeroportul Internațional „Avram Iancu”

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

„A mai trecut ţara prin vremuri grele şi ne-am descurcat. Problema a fost mereu cu cei care s-au aflat la conducere”

„A mai trecut ţara prin vremuri grele şi ne-am descurcat.  Problema a fost mereu cu cei care s-au aflat la conducere”
Galerie Foto Continuăm astăzi seria de interviuri-document pe care Jurnalul o realizează cu români care au împlinit 100 de ani în 2018. Români care s-au născut odată cu România Mare şi pentru care ultima sută de ani a...

Sunt obligatorii cele două spray-uri în astm şi lăsarea de fumat în BPOC

Sunt obligatorii cele două spray-uri în astm şi lăsarea de fumat în BPOC
Populaţia face să circule prin telefonul fără fir o serie de informaţii, de interpretări privitoare la organismul omului. De multe ori, aceste legende nu sunt bazate pe adevăr, umblă o serie de inexactităţi...

Emil Boc, client fidel al unei firme devoratoare de primari

Emil Boc, client fidel al unei firme devoratoare de primari
Galerie Foto Primăria condusă de Emil Boc, fost premier PDL şi omul de bază al lui Traian Băsescu, va construi, pe un teren viran din Cluj-Napoca, un bloc de garsoniere şi de apartamente cu două camere, cu destinaţia de...

Fosta soţie a lui Puiu Popoviciu, prime de 300.000 de lei pentru salariaţii de la Casa Doina

Fosta soţie a lui Puiu Popoviciu, prime de 300.000 de lei pentru salariaţii de la Casa Doina
Galerie Foto În timp ce magnatul Puiu Popoviciu, condamnat la şapte ani de închisoare, s-a refugiat la Londra şi începe să-şi lichideze afacerile din România, care merg prost, business-urile gestionate de fosta soţie a acest...

Oamenii care investighează conspirațiile. „Toată lumea șușotește pe la colțuri, dar nimeni nu le tratează ca subiecte de presă”

Oamenii care investighează conspirațiile. „Toată lumea șușotește pe la colțuri, dar nimeni nu le tratează ca subiecte de presă”
Antena 3 lansează o nouă emisiune, sâmbătă, de la ora 17. O emisiune găzduită de Ana Maria Bujor și de Alexandru Ganci, cu un titlu mai mult decât provocator - Conspirații. Ana este șefa secției...

„Pălării, rochii, bucle și ochelari negri”. Bucureștiul interbelic, plin de oameni eleganți și relaxați

„Pălării, rochii, bucle și ochelari negri”. Bucureștiul interbelic, plin de oameni eleganți și relaxați
Vă prezentăm astăzi o nouă poveste din şirul de interviuri-document cu români care s-au născut odată cu România Mare. Sunt oameni care au trecut prin viaţă atât de repede, deşi au împlinit 100 de ani,...

Lumbago, lombosciatică și simptomele care te trimit urgent la doctor

Lumbago, lombosciatică și simptomele care te trimit urgent la doctor
Durerile de spate sunt cele mai frecvente motive de prezentare la medic, dar şi cauza majoră de intrare în concedii medicale, fenomen prezent în toată lumea. Ridicarea omului în poziţie verticală a adunat tot...

Bicicletele care dau timpul înapoi

Bicicletele care dau timpul înapoi
Galerie Foto Ostalgie sau nostalgia Estului. Aşa se numeşte fenomenul din ce în ce mai prezent în fostele ţări comuniste prin care oamenii vor să se împace cu trecutul prin reînvierea unor branduri emblematice. Totul a...

Cu socrul întors în politică, ginerele lui Blaga a clonat o firmă de pază

Cu socrul întors în politică, ginerele lui Blaga a clonat o firmă de pază
Cu o companie de pază intrată în insolvenţă şi care a făcut obiectul unui dosar penal de evaziune fiscală, ginerele lui Vasile Blaga, Ioan Andrei Rudeanu, a reintrat pe piaţa afacerilor în domeniu într-un mod...

„Părinţii ne spuneau: Ne-am sacrificat, ca să vă lăsăm o ţară mare şi prosperă”

„Părinţii ne spuneau: Ne-am sacrificat,  ca să vă lăsăm o ţară mare şi prosperă”
Continuăm astăzi seria de interviuri-document cu cei care au împlinit sau împlinesc, anul acesta, 100 de ani, români care s-au născut odată cu România Mare şi care sunt martorii Centenarului sărbătorit de...
Serviciul de email marketing furnizat de