x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Planuri măreţe pentru asfaltarea Bucegilor.

Planuri măreţe pentru asfaltarea Bucegilor.

de Elena Stan    |    15 Iun 2011   •   21:00
Planuri măreţe pentru asfaltarea Bucegilor.

Consiliul Judetean Dambovita are planuri marete pentru Parcul Natural Bucegi. Reabilitarea Drumului Babelor este doar inceputul marii asfaltari a Parcului Natural Bucegi. Florin Popescu, presedintele Consi­liului Judetean Dambovita, vorbeste deschis despre alte tone de asfalt care urmeaza a fi turnate in Parcul Natu­ral Bucegi, sit Natura 2000.

Popescu a facut o vizita de lucru la santierul DJ 713 si si-a dezvaluit nonsalant planurile de "dezvoltare a zonei turistice montane". "Pana in acest moment au fost asfaltati 4,8 km intr-un strat, de la Cabana Cuibul Dorului pana la saua Dichiului, urmand ca intr-o luna sa fie fina­lizat un sector de 9 km, dupa care se va realiza completare cu un al doilea strat de asfalt. In continuare, Consiliul Judetean Dambovita inten­tio­neaza sa faca legatura intre cele doua drumuri – DJ 713 cu DJ 714, pentru a asigura accesul pana la Platoul Pa­dina-Pestera, pe doua programe cu fi­nantare, una europeana si una guver­na­mentala, prin Ministerul De­z­vol­tarii Regionale si Turismului condus de doamna Udrea. Este vorba despre o finantare prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii care ne va asigura asfaltarea a 8 km si, totodata, despre un drum al Romsilva, de 7 km, pe malul drept al Lacului Bolboci, care beneficiaza de o finantare de 1,5 mil. de euro din fonduri europene. Licitatiile sunt in derulare si speram ca vor incepe lucrarile de executie in aceasta vara. Totodata, Consiliul Judetean beneficiaza de fonduri de la MDRT pentru constructia de cabane in aceasta zona. De asemenea, construim un Sediu Salvamont la Zanoaga si un camping cu toate utilitatile aferente, dusuri, apa calda, energie electrica s.a.m.d., tot in zona Zanoaga. Am intentionat sa construim si acest camping, pentru ca in toata zona de munte camparea era facuta haotic", a declarat Florin Popescu, citat de site-ului CJ Dambovita.

Legat de Drumul Babelor, Popescu a spus ca pana in acest moment au fost cheltuiti 5 milioane de lei, din care 1,3 milioane de lei sunt fonduri provenite de la CJD, 1,2 milioane de lei finantare de la CJ Prahova si 2,5 milioane de lei de la Ministerul De­zvoltarii Regionale si Turismului.

Valoarea drumului – partea de finantare aferenta CJD, este de 27 milioane de lei (fara TVA), reprezentand circa 60%, proportional cu sectorul de 10 km aflat in administrare, diferenta revenind CJ Prahova.

Popescu sustine ca are toate avizele necesare pentru asfaltarea Bucegilor, desi Jurnalul National a atras atentia autoritatilor in repetate randuri ca la emiterea Acordului de Mediu, eliberat de Agentia Regionala pentru Protectia Mediului Sud Muntenia Pitesti, a fost incalcata Directiva Habitate, in vigoare la noi in tara o data cu aderarea Romaniei.

In Raportul de evaluare a impactului asupra mediului scrie clar, negru pe alb, ca "refacerea acestui drum montan constituie un factor important de perturbare prin procesul de fragmentare a habitatelor, pe langa faptul ca, prin usurarea accesului, va conduce la intensificarea unor activitati deja existente, dintre care se remarca cele legate de exploatarea forestiera, a suprapasunatului si a activitatilor turistice necontrolate". Cu toate acestea, autoritatea care ar fi trebuit sa apere mediul inconjurator a emis totusi Acordul de Mediu.

Popescu pozeaza in aparator al mediului si spune ca a dispus demolarea unor constructii fara autorizatie. "Vreau sa va informez ca avem toate avizele si acordurile de la Agentia de Mediu, Parcul Natural Bucegi si toate institutiile statului pentru derularea acestor proiecte. Important, si pentru mine personal, si pentru Consiliul Judetean, pentru toti oamenii carora le place muntele, este sa nu ne batem joc de frumusetile acestea, sa derulam proiectele in conditii de mediu avantajoase, iar pentru cei care construiesc fara autorizatie va spun ca nu am nici un fel de mila. Am dat ordinul de demolare a patru cladiri care au fost construite in zona Padina fara autorizatie si nu ma intereseaza ale cui sunt. Vreau ca aceasta zona sa-si pastreze frumusetile care sunt astazi aici si turistii civilizati sa se bucure in continuare de aceste lucruri."

Tinta lui Popescu: statiune la Pestera-Padina
Drumul Babelor este programat sa devina principala cale de acces din Muntii Bucegi. Alaturi de aceasta investitie, CJD a demarat alte doua proiecte premergatoare dezvoltarii statiunii montane Padina-Pestera. Unul dintre acestea este "Dezvol­tarea infrastructurii in zona montana inalta". Acest proiect ur­ma­reste realizarea de centre de informare, sediu Salvamont, reabilitarea traseelor turistice, platforma eliport, camping. Finantarea acestui proiect se face din fonduri guvernamentale (peste 90%) si cofinantare locala, valoarea fiind de circa 11.000.000 de lei. Un alt proiect este realizarea partiilor de schi Cocora-Pestera, Cocora-Padina, Tataru-Padina, in valoare de 81,6 milioane de lei, pe o suprafata de aproximativ 52,4 ha. Finantarea va fi asigurata prin atragerea de fonduri europene, guvernamentale si locale.

Cititi campania Jurnalului National pentru oprirea distrugerii Parcului Natural Bucegi

×