x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Audit pentru angajați, de la distanță

Audit pentru angajați, de la distanță

de Diana Scarlat    |    05 Feb 2019   •   13:00
Audit pentru angajați, de la distanță

Dezvoltarea tehnologiei a dus într-o nouă eră și domeniul HR, care beneficiază astăzi de foarte multe produse mult mai ieftine și mai rapide decât în trecut. Simpla abonare la un site în spatele căruia se află o echipă de specialiști poate rezolva problemele unei companii, prin produse standard sau personalizate. Prezența fizică a specialistului nu mai este necesară în toate etapele de evaluare, ci doar pentru detalii suplimentare, în timp ce evaluările și auditul de personal se pot face prin descărcarea și completarea unor fișe.

Auditul de personal este unul dintre produsele de HR utile pentru companiile mijlocii și mari. Auditul este necesar în primul rând pentru companile care vor să-și îmbunătățească permanent activitatea și să-și facă planificarea pentru următorul an, în funcție de performanțele și de randamentul angajaților pe care-i are. „Cu ajutorul acestui instrument, vei identifica foarte clar care sunt procesele de resurse umane existente în momentul de față și care sunt acele procese noi pe care ai putea să le implementezi în următorul an, pentru a crește productivitatea și performanta angajaților. Noi recomandăm realizarea anuală a auditului de resurse umane, pentru a evalua atât îmbunătățirile, cât și deficiențele apărute în procesele de recrutare, motivare și retenție a angajaților”, a explicat, pentru Jurnalul, Andreea Mureșan, managing partner al companiei Integra HR, de la Cluj-Napoca.

Download și evaluare

Scopul procesului de audit este acela de a identifica punctele forte și pe cele slabe ale unei companii, din punct de vedere al resurselor umane. „Un audit înseamnă o analiză sistematică a tuturor aspectelor din departementul de resurse umane, un mod de verificare și de îmbunătățire a funcțiilor de resurse umane. Cu ajutorul fișei de audit se pot revizui și imbunătăți politicile, procedurile, documentele și sistemele de resurse umane actuale”, mai explică specialista în HR de la Cluj, care spune că fișa se poate comanda și folosi chiar în absența specialiștilor, de către orice angajator. Documentul care se descarcă de pe site cuprinde toate procesele unui audit, printre care: Onboarding, Sistemul de Beneficii și Compensare, Procesul de evaluare a performanței, Interviul de exit, Descrierea posturilor, Analiza muncii, Revizuirea fișierului de personal. Auditul realizat corect va dezvălui zonele problematice din departementul de resurse umane și va oferi recomandări și sugestii pentru remedierea acestora, astfel încât fiecare angajator sau manager care a folosit produsul de HR să poată ulterior să asigure menținerea sau îmbunătățirea organizației și a reputației departamentului, revizuirea conformității în ceea ce privește administrarea organizației, stabilirea unei relații bazate pe încredere între departamentul de resurse umane și management, precum și efectuarea unei examinări riguroase a procesului din cadrul departamentului de resurse umane.

Firmele de HR care au introdus variante de lucru cu ajutorul mediului online și al tehnologiei oferă și fișe de post sau fișe de evaluare, pentru companii. Tehnologizarea colaborării cu firmele care au nevoie de produse de HR este astfel facilitată prin accesul rapid la documente validate de experți, dar pot și să ceară conceperea unor produse personalizate sau ajutor suplimentar, după evaluarea făcută „in house”, cu ajutorul fișelor. Experții în resurse umane recomandă evaluarea perioadică și auditul angajaților, făcute corect, pentru a asigura companiilor creșterea nivelului de atașament al angajaților și creșterea productivității.

×
Subiecte în articol: audit angajati