x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Blaga se ascunde in spatele integrarii

0
Autor: Cristian Stefanescu 10 Oct 2005 - 00:00
Blaga se ascunde in spatele integrarii


Vasile Blaga nu considera umilitoare conditiile impuse cetatenilor romani pentru iesirea din propria lor tara in drumul spre "paradisul Schengen" si spune ca Ministerul Administratiei si Internelor raspunde la cerintele exprese ale UE. Fost ministru al Justitiei, Cristian Diaconescu il contrazice categoric.

Ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, a raspuns, in sfarsit, intrebarilor publice adresate de Jurnalul National pe tema ghidului de calatorie in spatiul Schengen elaborat de institutia pe care o conduce. Demnitarul nu considera deloc umilitor tratamentul la care autoritatile romane isi supun propriii cetateni, isi justifica initiativa prin inaltele comandamente ale integrarii Romaniei la termen in Uniunea Europeana si sustine ca nu a facut altceva decat sa raspunda unor conditionalitati.

1. Care a fost motivatia introducerii reglementarilor din "ghidul" destinat cetatenilor romani care calatoresc in strainatate?
Ma vad nevoit sa fac de la inceput o precizare cu privire la termenul de ghid, pe care il folositi. Ghidul nu introduce reglementari. Ghidul la care faceti referire nu este decat un indrumar in care se explica pe intelesul tuturor continutul Ordinului ministrului Administratiei si Internelor nr. 820/2005, pentru stabilirea documentelor si a cuantumului sumei minime in valuta pe care cetatenii romani trebuie sa le detina la iesirea din tara. Acest ordin, care modifica reglementarile anterioare in materie, a fost elaborat in baza Conventiei de Aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 si Manualului Comun Schengen si a fost emis dupa o dezbatere publica derulata pe parcursul a mai mult de doua luni, fiind rezultatul tuturor opiniilor si sugestiilor exprimate in cursul acestei dezbateri. Revenind la motivatia introducerii acestor noi reglementari - prin Ordin al ministrului Administratiei si Internelor, nu prin ghid - , va amintesc faptul ca Romania a incheiat anul trecut negocierile de aderare la Uniunea Europeana cu o clauza de salvgardare, inclusa datorita faptului ca reformele cerute in vederea aderarii nu s-au realizat in ritmul dorit de oficialii europeni, ca sa nu folosesc termeni mai duri. Aceasta clauza prevede posibilitatea amanarii cu un an, sau cu mai multi, a datei aderarii Romaniei la Uniunea Europeana in cazul in care nu sunt realizate o serie de masuri, enumerate in continutul clauzei. Iata ce prevede aceasta clauza la primul punct din lista masurilor aferente capitolului Justitie si Afaceri Interne: "Implementarea fara intarziere a Planului de Actiune Schengen modificat in concordanta cu acquis-ul si in respectarea termenlor". Asa cum am aratat, ordinul intrat in vigoare la data de 1 octombrie nu este decat o transpunere in legislatia romaneasca a prevederilor Conventiei de Aplicare a Acordului Schengen si Manualului Comun Schengen, iar Ministerul Administratiei si Internelor a realizat prin aceasta un program in ceea ce priveste una dintre masurile solicitate de Uniunea Europeana prin clauza de salvgardare, pentru ca aderarea Romaniei sa aiba loc la data de 1 ianuarie 2007.

2.Care au fost criteriile de elaborare a "ghidului"?
"Ghidul" la care faceti referire a fost elaborat in baza Ordinului ministrului Administratiei si Internelor nr. 820/2005 si a dispozitiei Inspectorului general al Politiei de Frontiera emisa pentru aplicarea acestui ordin. Cat priveste ordinul pe care l-am emis, acesta a fost elaborat, asa cum am precizat, in baza Conventiei de Aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 si a Manualului Comun Schengen.

Ghid pentru informarea cetatenilor

3.Ati invocat un asa-zis "Manual Comun Schengen", este vorba despre un document public? A fost acesta tradus si pus la indemana cetatenilor romani?
Bineinteles ca este un document public si ca a fost pus la dispozitia cetatenilor romani. Extrasele relevante din Manualul Comun Schengen au fost afisate pe site-ul de Internet al Ministerului Administratiei si Internelor inca din data de 22 iulie, data la care a inceput dezbaterea publica pe marginea proiectului de ordin. De asemenea, am tradus si am pus la dispozitia tuturor persoanelor interesate Anexa 10 la acest manual, care prevede explicit conditiile impuse de fiecare tara din spatiul Schengen cetatenilor straini care doresc sa intre pe teritoriul sau. Pe langa faptul ca aceste documente sunt publice, vreau sa subliniez si faptul ca ele sunt absolut obligatorii pentru Romania.

4.Din ce motiv "ghidul" care trebuia sa intre in vigoare la 1 octombrie 2005 nu a fost inca publicat in Monitorul Oficial?
In Monitorul Oficial se publica acte normative. Asa cum am aratat, ghidul la care in mod repetat faceti referire este un instrument pus la dispozitia cetatenilor care calatoresc in strainatate pentru a intelege mai usor conditiile in care pot face acest lucru. Aceste conditii sunt stabilite prin Ordin al ministrului Administratiei si Internelor, iar Ordinul nr. 820/2005 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 877 din 29 septembrie. Intre timp, a aparut in Monitorul Oficial nr. 900 din 7 octombrie si Ordinul ministrului Administratiei si Internelor nr. 900/2005, care revizuieste ordinul anterior si prevede ca prezentarea la trecerea frontierei a unor documente justificative nu mai este obligatorie decat pentru cetatenii care calatoresc in tarile care fac parte din spatiul Schengen. Eliminarea acestei conditii in cazul calatoriei in alte state care nu fac parte din spatiul Schengen a fost posibila ca urmare a semnarii, de catre Politiile de Frontiera din Romania si Ungaria, a unui protocol privind impiedicarea migratiei ilegale. Ce inseamna acest lucru? Pana acum, un cetatean care declara la punctul de trecere a frontierei ca urmeaza sa calatoreasca in Ungaria nu mai facea obiectul nici unui control, la nici o frontiera, avand posibilitatea sa ajunga in oricare din statele Uniunii Europene. Intensificarea colaborarii cu politistii de frontiera maghiari va impiedica trecerea frontierei catre Austria a cetatenilor care, la iesirea din Romania, au declarat ca doresc sa calatoreasca in Ungaria si, in consecinta, nu au fost obligati sa prezinte nici un fel de document. Acest protocol a fost perfectat in urma unei conventii pe care am incheiat-o cu doamna Monika Lamperth, ministrul de Interne al Ungariei, un sustinator important al aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, cu care am avut intotdeauna o colaborare excelenta.

Revenind la ghid, nu avem nici un motiv sa publicam acest material in Monitorul Oficial, pentru ca nu este decat un indrumar pe care l-am realizat pentru a veni in sprijinul cetatenilor. Conditiile de trecere a frontierei, explicate in ghid, sunt cele prevazute in Ordinul ministrului Administratiei si Internelor, care a fost publicat in Monitorul Oficial. Ghidul, in schimb, a fost oferit pentru informare cetatenilor care au calatorit in strainatate in perioada care a precedat intrarea in vigoare a ordinului, la punctele de frontiera sau inainte de inceperea calatoriei, prin intermediul agentiilor de turism si al transportatorilor.

"Nu am pedepsit pe nimeni"

5.De ce nu a ales Ministerul de Interne sa gaseasca solutii pentru combaterea unei minoritati cu tendinte infractionale, alegand sa pedepseasca majoritatea?
Nu a fost nimeni pedepsit. Nu am facut decat sa raspundem unei pretentii absolut justificate pe care Uniunea Europeana o are de la Romania, in calitate de tara care doreste sa se alature acestei organizatii. Toti cetatenii trebuie sa fie constienti de faptul ca, daca le permitem sa treaca frontiera si sa calatoreasca fara documente justificative, ar fi fost intorsi din drum de politiile altor state. Va amintiti cu siguranta incidentul din primavara acestui an, cand mai multe autocare cu cetateni romani au fost intoarse de la frontiera spaniola, tocmai pentru ca nu aveau acte care sa demonstreze scopul calatoriei lor in Spania sau suficiente resurse materiale pentru a se intretine. Vreau sa va intreb: cand au fost mai umiliti cetatenii, atunci sau acum? Trebuie sa ne obisnuim sa respectam regulile Uniunii, daca dorim sa facem parte din aceasta. Eu am convingerea ca majoritatea cetatenilor romani au inteles acest lucru si cea mai buna dovada este situatia concreta de la frontiera: in primele zile de la intrarea in vigoare a ordinului, respectiv de la ora 0:00 a zilei de 1 octombrie pana in dimineata zilei de 4 octombrie, din totalul cetatenilor romani care s-a prezentat la iesirea din Romania - 42.336 de persoane - unui numar de 5.433 de cetateni nu li s-a permis continuarea calatoriei, ca urmare a nerespectarii prevederilor legale, in conditiile in care au existat zile in care numarul cetatenilor romani intorsi de la granita a fost mult mai mare, ajungand, in unele situatii, pana la 7.000-8.000 de persoane. Cel mai important aspect este insa urmatorul. Principalul motiv pentru care cetatenii in cauza au fost impiedicati sa isi continue calatoria nu a fost lipsa documentelor, ci lipsa mijloacelor de intretinere - peste 3.000 de persoane nu posedau bani suficienti - , in conditile in care suma necesara este mult mai mica de la inceputul acestei luni, practic mai putin de o treime din suma care era solicitata pana la inceputul lunii octombrie. Doar cateva sute de cetateni nu au fost lasati sa treaca frontiera pentru ca nu aveau documente cu care sa justifice scopul calatoriei. Peste 85% din cetateni au inteles ca trebuie sa respecte niste reguli si le-au respectat exemplar, neavand nici cea mai mica problema.

Si atunci, unde este pedeapsa? Suma care trebuie prezentata la trecera frontierei este mult mai mica decat pana acum. Gama documentelor cu care se poate dovedi scopul vizitei este foarte larga, o simpla rezervare la hotel fiind suficienta. Asadar nu am pedepsit pe nimeni. Dar daca tot ati pus problema in acest fel, voi mai face un comentariu. Nu sunt de acord sa pedepsim 20 de milioane de cetateni romani prin punerea in pericol a aderarii la Uniunea Europeana pentru simplul fapt ca o minoritate nu doreste sa respecte niste reguli foarte simple.

E umilitor sa iti faci o rezervare la hotel sau sa iti cumperi un bilet dus-intors? Dar sa ai la tine putin peste cinci milioane de lei, cand calatoresti la peste 1.000 de kilometri distanta de casa? Haideti sa fim putin rezonabili si, mai ales, sa ne obisnuim sa respectam pretentiile pe care le au de la noi statele in randul carora dorim sa intram.

6.Chestorul Vasile Motoc, adjunctul inspectorului-sef al Politiei de Frontiera, a sugerat, generalizand, ca introducerea "ghidului" este o incercare de disciplinare a romanilor; considerati ca responsabilitatea pentru "disciplinarea" unei natiuni, intr-un stat de drept, revine Ministerului de Interne?
Eu cred ca cetatenii romani sunt disciplinati. De altfel, tocmai faptul ca sunt harnici si disciplinati ii face foarte cautati ca muncitori in statele Uniunii Europene. Faptul ca sunt disciplinati il confirma si procentul deosebit de mare al celor care din prima zi de aplicare a ordinului au respectat intocmai noile reglementari. Nu cred nicidecum ca cetatenii romani au nevoie sa fie disciplinati, nici ca ministerului pe care il conduc i-ar reveni inr-un fel sau altul acest rol. Ce cred insa cu fermitate este faptul ca am luat o decizie corecta, care ne obliga pe fiecare dintre noi la un mic efort atunci cand calatorim in strainatate, dar contribuie la realizarea masurilor pe care Uniunea Europeana ni le-a solicitat in cadrul clauzei de salvgardare. De asemenea, am convingerea ca majoritatea cetatenilor prefera sa respecte acum cateva reguli - draconice, au spus unii, foarte rezonabile pentru cei de buna-credinta, cred eu - pentru a ne putea bucura ulterior de avantajele aderarii la Uniunea Europeana, inclusiv de dreptul de libera circulatie in intreaga Europa. Punand in balanta costurile de acum, deloc exagerate, asa cum am aratat, cu costurile pe care le-am suporta pe viitor daca nu facem acum ce trebuie facut, cred ca e foarte simplu sa facem o alegere. Mai vreau sa spun ca tratam cu aceeasi seriozitate toate celelalte masuri pe care Uniunea Europeana se asteapta de la noi sa le indeplinim si care sunt cuprinse in clauza de salvgardare si voi enumera cateva dintre actiunile pe care le-am concentrat, pentru ca toata lumea sa priceapa ca masurile pe care le luam au ca scop asigurarea integrarii si nimic altceva. Ministerul Administratiei si Internelor a respectat cu rigurozitate intregul parcurs de aderare si a realizat toate cele 140 de masuri prevazute in calendarul de integrare, reusind sa recupereze toate restantele din trecut. Numai de anul trecut existau 15 restante. Am renegociat contractul cu EADS, iar acum se finalizeaza conceptul romanesc de securizare a frontierei. Am obtinut rezultate spectaculoase pe crima organizata. (...) Am infiintat si operationalizat Directia Generala a Anticoruptie in cadrul MAI, pentru a combate coruptia interna. Am luat o serie de masuri de combatere a coruptiei, printre care introducerea testelor de integritate. Dupa o tergiversare de doi ani a fost realizat si implementat cadrul de colaborare intre Politie si Jandarmerie, pentru asigurarea ordinii si sigurantei publice, o alta masura a carei nerealizare ar fi putut avea drept consecinta activarea clauzei de salvgardare. Guvernul a alocat la rectificare sumele necesare pentru ca Ministerul Administratiei si Internelor sa duca la indeplinire angajamentele de integrare, deoarece in bugetul conceput de fostul guvern, anul trecut, nu exista nici un leu alocat pentru aderare. Mi-as dori sa se retina faptul ca actiunile pe care le intreprindem - inclusiv introducerea noilor reglementari cu privire la conditiile impuse cetatenilor pentru a calatori in strainatate - au ca scop atingerea obiectivului nostru principal, respectiv aderarea Romanie la Uniunea Europeana la 1 ianuarie 2007.

REGULI
"Nu sunt de acord sa pedepsim 20 de milioane de cetateni romani prin punerea in pericol a aderarii la Uniunea Europeana pentru simplul fapt ca o minoritate nu doreste sa respecte niste reguli foarte simple"

DISCIPLINA
"Eu cred ca cetatenii romani sunt disciplinati. De altfel, tocmai faptul ca sunt harnici si disciplinati ii face foarte cautati ca muncitori in statele Uniunii Europene"

INDRUMAR
"Nu avem nici un motiv sa publicam acest material in Monitorul Oficial, pentru ca nu este decat un indrumar pe care l-am realizat pentru a veni in sprijinul cetatenilor" - Vasile Blaga, ministrul Administratiei si Internelor

Cristian Diaconescu: "Nu e o cerinta a UE"

Ghidul pentru cetatenii romani care calatoresc in strainatate nu este o cerinta a UE si limiteaza practic li-bera circulatie a cetatenilor romani. Aceasta este parerea fostului ministru al Justitiei, Cristian Diaconescu, vicepresedinte al Comisiei pentru Drepturile Omului din Senat. "Migratia ilegala se combate prin masuri specifice, si nu prin obligatii suplimentare in ceea ce priveste accesul romanilor in strainatate. In conditiile in care impunem astfel de masuri generale, nu putem reusi combaterea migratiei ilegale, impiedicand accesul in afara unor oameni care nu au nici o legatura cu acest fenomen. Daca impunem masuri excesive, ne intoarcem la situatia dinainte de 2001, cand vizele erau obligatorii. Nu facem altceva decat sa introducem vize in plan intern", ne-a declarat Diaconescu.

LIMITARI. Mai mult, senatorul sustine ca ghidul este "o forma indirecta de a impune obligatii suplimentare" in privinta liberei circulatii a romanilor. "Acest ghid contine o serie de limitari si obligatii suplimentare care, daca ar fi necesare, ar fi trebuit instituite prin lege. Este doar o forma orientativa de limitare a conditiilor de circulatie in strainatate", a spus Diaconescu, care crede ca Ministerul de Interne ar trebui de fapt sa precizeze obligatiile ce ar trebui implementate in 2005, asumate in procesul negocierilor de aderare la UE. Senatorul a mai atras atentia ca acest ghid nu este in nici un caz o cerinta a UE. "Uniunea cere cu totul altceva, cum este combaterea traficului de fiinte umane si droguri si a coruptiei. Niciodata UE nu va cere autoritatilor romane sa ia masuri de retorsiune a cetatenilor romani." In ceea ce priveste declaratiile chestorului Vasile Motoc, adjunct al inspectorului general al Politiei de Frontiera, conform carora "romanii sunt mai greu de disciplinat", Diaconescu a replicat: "Dl Motoc ar trebui sa isi dea o palma morala pentru aceasta declaratie". Senatorul a explicat ca solutia nu sta in disciplinarea romanilor si ca de fapt "autoritatile au probleme in ceea ce priveste controlul traficului", pe care trebuie sa si le rezolve. (Lavinia Dimancea)

BOAGIU E NELAMURITA
Ministrul Integrarii Europene, Anca Boagiu (foto), sustine ca Romania, prin aplicarea masurilor prevazute in Ghidul MAI, nu face altceva decat sa respecte Planul de actiune Schengen. Boagiu ne-a declarat ieri ca planul face referire la reduce- rea migratiei, dar nu ne-a putut lamuri daca acesta contine si masurile cuprinse in ghid. "Acest ghid este o parte dintr-un program de masuri. Romania, prin procesul de integrare europeana, prin semnarea tratatului, s-a angajat sa respecte Planul de actiune Schengen, si chiar primele clauze ale acestui plan se refera in mod exceptional la reducerea migratiei ilegale. Ceea ce se intampla acum pe frontierele Romaniei nu este decat o punere in aplicare a prevederilor planului de actiune si a Planului Schengen, in ansamblul sau", a spus ministrul Integrarii. Solicitata sa isi exprime punctul de vedere in ce masura inasprirea conditiilor de calatorie in strainatate poate duce la stoparea migratiei ilegale, Anca Boagiu ne-a spus ca detaliile ni le poate oferi ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga. (Lavinia Dimancea)

DOCUMENT

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Salariul, primele, diurnele și bonificațiile încasate de fratele Laurei Kovesi de la Transgaz, trecute la secret

Salariul, primele, diurnele și bonificațiile încasate de fratele Laurei Kovesi de la Transgaz, trecute la secret
Galerie Foto Odată cu mutarea, cu arme și bagaje, a fostei șefe a DNA, Laura Codruța Kovesi, la Luxemburg, în calitatea ei de procuror general al Parchetului European, și familia acesteia de la Mediaș a făcut două mișcări...

Klaus Iohannis se contrazice pe el însuși și numește în funcții pe procurorii-șefi respinși de CSM

Klaus Iohannis se contrazice pe el însuși și numește în funcții pe procurorii-șefi respinși de CSM
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis acționează identic cu Traian Băsescu în privința numirii șefilor marilor Parchete și, în ciuda avizului negativ al CSM, a semnat, ieri, decretul de numire în funcția de procuror...

Dr. Iosif Niculescu: Menopauza, o perioadă a vieții în care femeile au mare nevoie de ajutor

Dr. Iosif Niculescu: Menopauza, o perioadă a vieții în care femeile au mare nevoie de ajutor
La femei, în general, afecţiunile cardiace apar cu 5-7 ani mai târziu decât la bărbați, iar acest avantaj se datorează efectului protector al estrogenilor, hormonii sexuali feminini având şi funcție de...

Chirițoiu și-a angajat partenerii de afaceri ca să apere concurența

Chirițoiu și-a angajat partenerii de afaceri ca să apere concurența
Galerie Foto Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, și-a adus în subordinea sa, la instituția publică pe care o conduce, familia de prieteni, alături de care deține atât proprietăți imobiliare, dar...

„Vezica biliară este o «grenadă» pe care fiecare o poartă în raniţă”

„Vezica biliară este o «grenadă» pe care fiecare o poartă în raniţă”
Îndepărtarea vezicii biliare este o operaţie des întâlnită, deoarece medicamentele pentru dizolvarea calculilor nu sunt eficiente. Se discută multe despre această intervenţie, astfel că propunem limpezirea...

Jaf bugetar: o instituție a dat prime de 10.000 lei/angajat

Jaf bugetar: o instituție a dat prime de 10.000 lei/angajat
Galerie Foto Cu doar câteva zile înainte ca Guvernul Orban să fie demis, de Parlament, prin moțiune de cenzură, în Monitorul Oficial a fost publicată o Ordonanță de Urgență prin care Executivul a modificat Legea...

Cum dai jos miniștri doar cu acuzația de plagiat

Cum dai jos miniștri doar cu acuzația de plagiat
Războiul plagiatelor nu a-nceput în România, în anul 2012, ci în țările din vestul Europei, apoi s-a extins. Urmărind evoluția cazurilor de acuzații de plagiat la nivel înalt, constatăm că toate au același...

Cum l-a scăpat imunitatea prezidențială pe Iohannis de un nou dosar privind casele de la Sibiu

Cum l-a scăpat imunitatea prezidențială pe Iohannis de un nou dosar privind casele de la Sibiu
Galerie Foto Președintele României, Klaus Iohannis, un autointitulat adversar al practicii de utilizare a legilor sau a procedurilor legale de către politicieni, pentru a se pune la adăpost de eventuale anchete, a beneficiat el...

Capii Parchetelor și strania coincidență a legăturilor de afaceri cu oameni politici

Capii Parchetelor și strania coincidență a legăturilor de afaceri cu oameni politici
Galerie Foto Giorgiana Hosu, unul dintre procurorii propuși de demisul ministru al Justiției Cătălin Predoiu pentru preluarea șefiei DIICOT, este legată, prin intermediul familiei sale, de afacerile unui cunoscut liberal. Mama,...

Migrenele durează până la 72 de ore şi îşi anunţă venirea

Migrenele durează până la 72 de ore şi îşi anunţă venirea
Lumea încă nu a tras hotarul, în sfera durerilor de cap, între migrene şi nevralgii. Profesor doctor Dorin Sarafoleanu ne lămureşte care sunt deosebirile dintre cele două afecţiuni frecvent...

Războiul plagiatelor - împotriva sistemului universitar, nu a imposturii

Războiul plagiatelor - împotriva sistemului universitar, nu a imposturii
Mulți au crezut în nevoia de a face epurare în sistemul universitar și în nevoia de a elimina impostura, prin dovedirea unor plagiate. Datele și faptele arată însă că nu a fost vorba despre o luptă împotriva...

La Braşov, reclamarea abuzurilor se sancţionează cu dosare

La Braşov, reclamarea abuzurilor se sancţionează cu dosare
Galerie Foto La mai bine de jumătate de an de când un dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani, instrumentat de Curtea de Apel Braşov, a ajuns în atenţia Ministerului Justiţiei şi a Secţiei pentru Investigarea...

Tupeu: Cum a cerut „Portocală” anularea legii care a permis suspendarea sa din magistratură

Tupeu: Cum a cerut „Portocală” anularea legii care a permis suspendarea sa din magistratură
Galerie Foto Cu un tupeu greu de egalat, fostul procuror „paraditor” de la DNA Ploiești Mircea Negulescu, zis „Portocală”, cerea, în 2017, după ce a fost suspendat din magistratură, ca urmare a unei anchete disciplinare...

Prim-ministeriabilul Remus Pricopie a fost partener de afaceri cu fostul director Microsoft, trimis în judecată alături de Florică și Pescariu

Prim-ministeriabilul Remus Pricopie a fost partener de afaceri cu fostul director Microsoft, trimis în judecată alături de Florică și Pescariu
Galerie Foto Rector al SNSPA, instituție care a găzduit, în noiembrie, așa-zisa “dezbatere” electorală a lui Klaus Iohannis, Remus Pricopie este nominalizarea PSD și Pro România pentru funcția de prim-ministru, după ce...

Legea de desființare a SIIJ, în dezbatere publică. Kovesi, Onea și „Portocală” vor fi „anchetați” de foștii lor subalterni de la DNA

Legea de desființare a SIIJ, în dezbatere publică. Kovesi, Onea și „Portocală” vor fi „anchetați” de foștii lor subalterni de la DNA
Galerie Foto Planul guvernului liberal de a desființa Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ) a fost pus, la propriu, pe hârtie, fiind adus în dezbatere publică un proiect de lege inițiat, în acest...
Serviciul de email marketing furnizat de