x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special BRAT - Jurnalul Naţional este liderul ziarelor de calitate

BRAT - Jurnalul Naţional este liderul ziarelor de calitate

de Adrian Vaduva    |    13 Oct 2008   •   00:00
BRAT - Jurnalul Naţional este liderul ziarelor de calitate

În ultimii doi ani, piaţa mondială a presei scrise a înregistrat un trend descendent, parte a unui proces de transformare a printului, care se reflectă în mod special în zona ziarelor de calitate. Nici România nu a făcut excepţie, ultimele date furnizate de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor) arată că toate cotidienele quality au cifre de vânzări mai mici comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.



În ultimii doi ani, piaţa mondială a presei scrise a înregistrat un trend descendent, parte a unui proces de transformare a printului, care se reflectă în mod special în zona ziarelor de calitate. Nici România nu a făcut excepţie, ultimele date furnizate de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor) arată că toate cotidienele quality au cifre de vânzări mai mici comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Jurnalul Naţional este liderul ziarelor de calitate, la fel ca în ultimii patru ani şi jumătate, cu o medie de vânzări pe lunile aprilie, mai, iunie de 66.394 de exem­plare. Astfel, Jurnalul Naţional a cres­cut constant în prima parte a lui 2008, diferenţa dintre aprilie şi iunie fiind de aproape 9.000 de exemplare (62.661 în aprilie, 65.276 în mai şi 71.245 în iunie). Jurnalul se distanţează de cel de-al doilea titlu din piaţa ziarelor de calitate, România liberă, care a avut o medie de 51.845 de exemplare vândute în aceeaşi perioadă.

ROCADĂ
Dacă până de curând locul secund al topului era ocupat de Evenimentul zilei, cifrele BRAT aduc o schimbare importan­tă în peisaj. România liberă a devansat zia­rul editat de Ringier, care a căzut pe lo­cul trei. Ziarul editat de Societatea "R" a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 51.845 de exemplare în perioada aprilie-iunie 2008, cu o medie de 53.838 în aprilie, una de 54.088 în mai şi una de 47.610 în iunie. Evenimentul zilei a raportat pentru perioada aprilie-iunie o medie de vânzări de 50.292 de exemplare. Pentru luna aprilie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 48.304 de exemplare, în mai – 50.815 exemplare, iar în iunie – 51.758 de exemplare. În cla­sa­ment urmează cotidianul Adevărul, editat de Adevărul Holding, cu o medie de vânzări de 28.810 exemplare pe apa­ri­ţie în perioada aprilie-iunie 2008. În aprilie, ziarul a avut o medie de vânzări de 23.918 exemplare, în mai – 26.456 de copii şi în iunie – 36.056 de copii. Ziarul Gândul, editat de PubliMedia In­ter­na­ţi­o­nal, a înregistrat în aprilie o medie lunară de vânzări pe apariţie de 25.839 de exemplare, în mai, de 22.760 de exemplare, iar în iunie, de 21.274 de exemplare. Cotidia­nul, publicaţie editată de trustul Realita­tea-Caţavencu, afişează 21.710 exemplare în aprilie, 19.143 în mai şi 16.073 de exemplare în iunie, cu o medie de vânzări pentru aprilie-iunie de 18.975 de copii vân­du­te. Ziua are o medie de vânzări pe apariţie de 14.199 de exemplare pentru aprilie-iunie 2008. În aprilie, ziarul a avut o medie de vânzări de 14.342 de exemplare, pentru luna mai – 14.020 şi pentru iunie – 14.236 de exemplare pe apariţie.

MECI DECIS
Lupta dintre principalele ziare de sport de pe piaţa românească a fost tranşată în favoarea Gazetei Sporturilor, editată de Intact, cu vânzări duble faţă de ProSport. Trecerea de la Ringier la Media Pro nu a ajutat cotidianul condus de Dan Filoti, cu toate că a beneficiat de promovare la televiziunile trustului. Astfel, echipa lui Tolontan a avut o medie de vânzări de 102.007 în perioada aprilie-iunie 2008 (108.819 în aprilie, 103.446 în mai, 93.752 în iunie). Pe acelaşi segment, ProSport a înregistrat o medie de 57.633 de exemplare (64.711 în aprilie, 54.993 în mai, 53.192 în iunie), cu 44.374 de exemplare sub Gazeta Sporturilor.

SNA: Jurnalul, numărul unu!

Mai importante decât cifrele BRAT sunt cifrele furnizate de Studiul Naţional de Audienţă Focus (SNAF), aferente perioadei de măsurare 23 aprilie 2007-13 aprilie 2008. Conform acestora, de trei ani, fără întrerupere, Jurnalul Naţional conduce detaşat în topul cotidienelor de calitate din România, acum cu 742.000 de cititori în fiecare zi.
Suplimentele editate de Jurnalul Naţional de luni până vineri adună şi ele sute de mii de cititori pentru fiecare apariţie: Ediţie de Colecţie – 385.000, Jurnalul de sănătate – 364.000, Jurnalul de bucătărie – 355.000, Jurnalul casei mele – 229.000 şi Jurnalul tv – 404.000. Oricare dintre suplimentele Jurnalului Naţional are o audienţă ce o depăşeşte pe aceea înregistrată de alte ziare de calitate, cum ar fi Cotidianul (199.000), Gândul (191.000) sau Ziua (127.000). Jurnalul de duminică primeşte la acest val primele date de audienţă şi, cu 454.000 de cititori, intră în topul ziarelor de duminică direct pe locul 1, la distanţă faţă de următorii clasaţi.
Datele SNAF arată că cel mai citit cotidian de calitate are cititori de calitate: tineri (60,3% au vârste cuprinse între 14 şi 44 de ani) şi educaţi (71,1% au absolvit liceu, şcoală postliceală ori au studii universitare), iar aproape jumătate (46,8%) ne citesc în Bucureşti şi în oraşe cu peste 200.000 de locuitori.

Media de vânzări a ziarelor de calitate pe trimestrul doi 2008 (aprilie-iunie)


Vânzări ziare de calitate aprilie-iunie 2008




×