x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

BRAT / Jurnalul Naţional este Numărul 1

0
Autor: Adrian Vaduva 06 Mar 2009 - 00:00

Jurnalul Naţional a avut cele mai mari vânzări în anul 2008, pe segmentul ziarelor de calitate, lucru certificat de cele mai recente date furnizate de BRAT. Cu o medie de peste 61.000 de exemplare, ziarul editat de trustul Intact a fost în 2008 numărul 1 atât din punct de vedere al vânzărilor, cât şi al audienţelor.



Potrivit celor mai recente date furnizate de BRAT, Jurnalul Naţional este ziarul cu cea mai mare medie de vânzări în 2008 de pe segmentul ziarelor de calitate. Faptul că din 2004 cotidianul editat de trustul Intact este liderul ziarelor de calitate demonstrează încrederea semnificativă de care se bucură această publicaţie în ochii românilor. O confirmare suplimentară a acestui fapt vine şi prin acordarea, de cititorii Readear’s Digest, a distincţiei “Most Trusted Brand” – categoria Newspapers (“Cel mai de încredere ziar”).

Media vânzărilor Jurnalului Naţional pe anul trecut este de peste 61.000 de exemplare, la o distanţă confortabilă de ocupantul locului secund, România liberă, care a făcut schimb de poziţii cu Evenimentul zilei.

Cu o medie anuală de 53.176, publicaţia editată de Societatea R s-a impus în lupta pentru ocuparea locului 2 cu ziarul elveţienilor de la Ringier, care încet-încet pierde tot mai mulţi cititori.

Evenimentul a ajuns pe locul 3 în privinţa vânzărilor totale. Cifrele raportate de fosta “Bulină roşie” nu lasă loc de prea multe interpretări: 48.659 exemplare achiziţionate de cititori.

Locul 4, din punctul de vedere al mediilor de vânzări pe anul trecut este Adevărul. Media anuală declarată este de 37.914 de exemplare, aproape la jumătate faţă de Jurnalul Naţional şi încă destul de departe de ocupantele locurilor 2 şi 3. Dincolo de cuvintele şi interpretările pompoase, cifrele nu păcălesc niciodată. Iar acestea demostrează un singur lucru:

Jurnalul Naţional este liderul incontestabil al ziarelor de calitate de la noi.

Pe următoarele poziţii se situează, în ordine: 5. Gândul, 6. Cotidianul şi 7. Ziua, cu medii de 22.847, 17.527 şi, respectiv, 14.240.

EDIŢII DE DUMINICĂ
Şi Jurnalul de duminică este liderul de vânzări pe acest segment. Ediţia de week-end a înregistrat o medie de 32.740 de exemplare vândute, surclasând ocupantul locului 2, Adevărul de duminică care a raportat în 2008 o medie mult inferioară: 26.359 de unităţi. Locul trei este ocupat de Evenimentul Zilei cu o medie de 25.802.

Anul trecut a fost excelent pentru publicaţiile Intact Media Group, majoritatea dintre ele fiind liderul segmentului pe care concurează. Gazeta Sporturilor s-a impuns într-un mod categoric, printr-un fel de “Knock-out tehnic”, în meciul cu Prosport. Arbitrul, care de această dată a fost BRAT-ul, a stabilit că ziarul Intact Media Group a câştigat cu 93.305 de ziare vândute în comparaţie cu 55.731, media realizată de concurenţii de la MediaPro. De asemenea, Săptămâna Financiară a surclasat Capitalul în lupta pentru supremaţia pe piaţa săptămânalelor economice. Dacă “Sfin”-ul a avut în medie 36.283 de exemplare vândute, revista editată de Ringier a raportat doar 30.210 copii achiziţionate de cititori. Locul trei în această piaţă este ocupat de Business Magazin, publicaţie Media Pro, cu o medie anuală de vânzări de 10.283 exemplare.

SNA FOCUS
Şi cifrele furnizate de Studiul Naţional de Audienţă Focus (SNA Focus – octombrie 2007-octombrie 2008) au confirmat supremaţia Jurnalul Naţional pe segmentul ziare de calitate. Cu o medie de 695.000 de cititori pe ediţie, Jurnalul Naţional a fost principalul furnizor de informaţii de calitate în ţara noastră, în perioada măsurată. Locul doi a fost adjudecat de Evenimentul Zilei, cu 558.000 de cititori pe ediţie. Adevărul ocupă abia poziţia a treia având puţin peste 400.000 de cititori pe zi. Următorul pe listă este România liberă – 256.000 de cititori. Adunate, mediile Adevărul şi România liberă nu ajung încă la media Jurnalului Naţional.

Ultimele trei poziţii în topul quality sunt ocupate în ordine de publicaţiile Gândul (248.000), Cotidianul (224.000) şi, respectiv Ziua (121.000). Şi în ceea ce priveşte ediţiile de duminică, Jurnalul Naţional este preferatul cititorilor. Drept dovadă, Jurnalul de duminică a înregistrat în perioada studiului o audienţă de 509.000 de cititori. La o distanţă de 64.000 de cititori, se situează ediţia de duminică a cotidianului editat de Ringier. Cu aproape jumătate din numărul mediu de cititori al Jurnalului de duminică, Adevărul de duminică se situează pe poziţia a treia la acest capitol (264.000 de cititori).

SUPLIMENTE JURNALUL NAŢIONAL

Cele cinci suplimente editate de Jurnalul Naţional sunt la rândul lor apreciate de sute de mii de cititori. Ediţia de Colecţie din fiecare luni are o medie de 402.000 de cititori, la fel ca şi ocupantul locului 3 în topul general al cotidienelor de calitate de la noi. Cu 393.000 de oameni la fiecare ediţie, Jurnalul tv este cel de-al doilea cel mai bine citit supliment editat de Jurnalul Naţional. Îl urmează Jurnalul de sănătate cu 382.000 de cititori şi Jurnalul de bucătărie (318.000 de cititori per ediţie). De asemenea, Jurnalul casei mele se bucură de apreciere în rândul a 233.000 de oameni.


Cititorii Jurnalului Naţional

Jurnalul Naţional are un public educat, peste 72% dintre cititori fiind aboslvenţi de studii superioare, post liceale sau liceale. În plus, dintre cei care se informează din Jurnalul Naţional cei mai mulţi provin din Bucureşti sau din localităţi cu peste 200.000 de locuitori. 52,2% sunt bărbaţi iar 47,8% sunt femei, aşadar repartiţia pe sexe este aproximativ echilibrată. Un sfert din publicul ţintă este format din întreprinzători particulari şi/sau salariaţi cu funcţie de conducere.  

Proiecte 2009

Scînteia – Jurnalul României 1989 este singurul proiect jurnalistic din România care scrie istoria adevărată a anului 1989. Este cronica anului în care a murit comunismul. O istorie pe care, la momentul acela, oamenii nu au putut s-o rostească cu voce tare. După 20 de ani de la dispariţia comunismului, evenimentele pot fi judecate fără patimă, fără încrâncenare, cu detaşarea trecerii timpului. Biblioteca pentru toţi este un îndemn către români să-şi redescopere tradiţiile şi valorile naţionale şi mai ales să redescopere cărţile cu care au crescut şi care ar trebui să se afle în fiecare casă din România. Cărţi pe care să le trasmită generaţiilor următoare.

 • 61.000 de exemplare este media vânzărilor Jurnalului Naţional pe 2008

 • 695.000 de cititori pe ediţie a avut Jurnalul Naţional în perioada octombrie 2007- octombrie 2008 potrivit SNA Focus
Citeşte mai multe despre:   special,   jurnalul,   national,   exemplare,   media,   duminică,   cititori,   medie

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Violeta de la Muncă „sparge” banii pe campanii și organizare de evenimente

Violeta de la Muncă „sparge” banii pe campanii și organizare de evenimente
Un proiect demarat încă din 2017, vizând inserția tinerilor provenți din mediile defavorizate pe piața forței de muncă va fi popularizat în perioada următoare de Ministerul Muncii, condus de Violeta Alexandru,...

Pandemia te lasă și fără bani, și fără bunuri. Guvernul a introdus „confiscarea de urgență” și emiterea de acte normative fără transparență

Pandemia te lasă și fără bani, și fără bunuri. Guvernul a introdus „confiscarea de urgență” și emiterea de acte normative fără transparență
Galerie Foto Guvernul Orban schimbă legislația care reglementează instituirea stării de urgență chiar în timpul în care este deja instituită starea de urgență, invocând faptul că măsurile prevăzute în vechea...

Made in Suceava. Ultima ctitorie a lui Flutur înainte de infectare. Afacere bănoasă pentru firma președintelui Camerei de Comerț, via Consiliul Județean Suceava

Made in Suceava. Ultima ctitorie a lui Flutur înainte de infectare. Afacere bănoasă pentru firma președintelui Camerei de Comerț, via Consiliul Județean Suceava
În timp ce virusul COVID-19 lovea puternic cel mai important spital din Moldova, iar managerul de atunci acționa aberant pentru a gestiona situația, Consiliul Județean Suceava se ocupa de afaceri. Mai exact, de...

Focarul de COVID-19 de la Suceava, anchetat „in rem” de procurori. Principalul vizat, Vasile Rîmbu, se află la izolare

Focarul de COVID-19 de la Suceava, anchetat „in rem” de procurori. Principalul vizat, Vasile Rîmbu, se află la izolare
Situația incredibilă de la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, devenit focar de COVID-19, a determinat, după un termen nepermis de lung, procurorii Parchetului de pe...

Chirurgul construieşte un inel musculos din stomac, în refluxul gastro-esofagian grav

Chirurgul construieşte un inel musculos din stomac, în refluxul gastro-esofagian grav
Unul din simptomele date de îmbolnăvirea cu corona virus este o tuse seacă, fără expectoraţie. Însă una din cauzele apariţiei tusei poate fi şi refluxul gastro-esofagian, o boală care nu are legătură cu...

Cumpărături publice, imune la pandemia de COVID-19. Instituții care investesc bani nerambursabili în sport

Cumpărături publice, imune la pandemia de COVID-19. Instituții care investesc bani nerambursabili în sport
Galerie Foto De două săptămâni, România se află într-o criză fără precedent, generată de pandemia cu COVID-19, fapt ce a determinat Guvernul și Președinția să emită instituirea stării de urgență. Această...

Covid-19. România cumpără măști din cârciumă și combinezoane de la haute couture. 361 de milioane de lei, fără licitație, în contul unor firme - una mai interesantă ca alta

Covid-19. România cumpără măști din cârciumă și combinezoane de la haute couture. 361 de milioane de lei, fără licitație, în contul unor firme - una mai interesantă ca alta
Guvernul a atribuit, fără licitație, prin intermediul Oficiului Național al Achizițiilor Centralizate, contracte de 361.150.595,15 lei cu tot cu TVA pentru achiziția de echipamente de protecție, dezinfectanți...

Tratamentul pentru infecția cu coronavirus, aprobat pentru România

Tratamentul pentru infecția cu coronavirus, aprobat pentru România
Schemele de tratament în caz de infectare cu noul coronavirus au fost aprobate de către Ministerul Sănătății și, din data de 23 martie, ele sunt puse în aplicare de către toate unitățile sanitare de pe...

Povestea unui "Mic Dumnezeu” cu mască de zugrav

Povestea unui "Mic Dumnezeu” cu mască de zugrav
La o lună de la apariția primului caz de îmbolnăvire în România, medicii de familie sunt disperați, au păstrat cabinetele deschise pentru pacienți când alte clinici au pus lacătul pe ușă, dar nu mai au de...

Statul nu cunoaște criza. Când este vorba despre fântâni, bilete de avion și amenajarea parcurilor

Statul nu cunoaște criza. Când este vorba despre fântâni, bilete de avion și amenajarea parcurilor
Galerie Foto Criza globală generată de COVID-19, care atinge, din ce în ce mai acut, mediul ecomonic, nu sperie deloc anumite instituții ale statului care, în această perioadă, fac achiziții unele mai interesante decât...

Petiție la vreme de pandemie. „Diaspora Europeană” cere președintelui desființarea Curții Constituționale

Petiție la vreme de pandemie. „Diaspora Europeană” cere președintelui desființarea Curții Constituționale
Un grup din Marea Britanie, autointitulat „Diaspora Europeană”, implicat în protestele neautorizate care au avut loc în luna august a anului 2018 în Piața Victoriei din București, dar care au avut și candidat ...

Prof. dr. Gheorghe Cerin: Românii mai au doar 10 zile ca să evite drama italiană

Prof. dr. Gheorghe Cerin: Românii mai au doar 10 zile ca să evite drama italiană
Galerie Foto Dr. Gheorghe Cerin este Șeful Secţiei de Cardiologie și de Medicină Internă din cadrul Departamentului de Chirurgie Cardiacă - Divizia Cardiologică, al Clinicii San Gaudenzio din Novara, Italia și cardiolog...

Coronavirusul irită alveola şi schimbul între aer şi sânge este îngreunat în plămâni

Coronavirusul irită alveola şi schimbul între aer şi sânge este îngreunat în plămâni
Profesorul doctor Paul Stoicescu a condus ani mulţi Institutul de Pneumologie „Marius Nasta”, dar şi reţeaua naţională de luptă împotriva tuberculozei, cu rezultate notabile. Cu limpezimea caracteristică,...

Sfatul psihologilor: activați-vă dorința de a vă adapta!

Sfatul psihologilor: activați-vă dorința de a vă adapta!
Ne aflăm într-o situație pe care nu o putem schimba și trebuie noi să schimbăm modul în care percepem această situație, ne sfătuiesc specialiștii. Așa cum s-a întâmplat în cazul tragediei de la Colectiv, p...

Prima afacere a pandemiei miroase a servicii secrete

Prima afacere a pandemiei miroase a servicii secrete
Galerie Foto Cele 35 de termoscanere pentru măsurarea temperaturii corporale, achiziționate de Guvern, prin Ministerul Finanțelor Publice, fără licitație, fără anunț de participare, sunt livrate de una dintre companiile grup...
Serviciul de email marketing furnizat de