x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special De la asigurări, la bijuterii cu emoţii

De la asigurări, la bijuterii cu emoţii

de Luciana Cocoș    |    01 Feb 2019   •   13:17
De la asigurări, la bijuterii cu emoţii

De cele mai multe ori antreprenorii români sunt nevoiţi să se reinventeze pentru a putea supravieţui mediului concurenţial sau pentru a-şi găsi adevărata cale în afaceri. Alte ori însă, o puternică dorinţă de schimbare îi conduce pe unii pe căi nebănuite şi îi determină să ia decizii care-i surprind chiar şi pe ei. Alina Popa, creatoarea brandului de bijuterii Ostara, este una dintre tinerele femei de afaceri căreia schimbarea i-a apărut în vis

În 2006, pe când era director general al unei firme de asigurări, o întâmplare nefastă la acea vreme, un accident, a aruncat-o practic într-o altă etapă a vieţii. A luat atunci contact cu lumea medicală şi folosindu-se de cunoştinţele de antreprenoriat, a decis intre în afaceri pe acest domeniu. Până în momentul în care contrastele dure ale vieţii au determinat-o să ia decizii radicale.

Ostara, zeiţa din vis

Numele brandului i-a apărut Alinei Popa în vis, într-o noapte de Bobotează. Ostara este zeiţa fertilităţii despre care se spune că, odată cu Echinocţiul de primavară, aduce lumina, dragostea şi viata, renaşterea şi fertilitatea primăverii, aduce bucuria reinventării şi emoţia trezirii la viaţă. O nouă afacere, în cazul Alinei, dar şi o nouă viaţă.

Totul a început în 2015

La câteva luni de la acel vis revelator, a apărut şi prima idee, cea de la care a pornit întregul business. “În 2015 mi-a venit ideea să fac o bijuterie cu amprentă vocală pentru cineva drag”, spune Alina. A durat cam 2-3 săptămâni până s-a lămurit cum se poate realiza o astfel de bijuterie. „Am tot căutat pe internet, nimic nu era în Europa despre aşa ceva. Stimulată de lipsa de informaţii despre astfel de bijuterii, atunci şi-a dat seama că e ceea ce vrea să facă. „Am început de la o formă dreptunghiulară şi pentru că mi-a plăcut foarte mult matematica şi geometria, am început să pun amprente vocale pe forme geometrice.”

A primit acreditările care atestau că asemenea produse nu există în România, după care au început testele. „Să te joci cu aur şi argint nu este deloc ieftin”. A încercat la două ateliere până când a găsit fabrica în care bijuteriile prind viaţă şi astăzi. După ce își aleg modelul preferat, clienții au opțiunea de a înregistra un mesaj, iar undele vocale sunt apoi vectorizate și gravate pe suprafața plăcuței de aur sau argint. Astfel, vibratia vocii persoanei care face un astfe de cadou rămâne întipărită pe ele. Mai mult, destinatarii bijuteriei primesc şi un QR Code, iar cu ajutorul unei aplicaţii pot ascuta mesajul înregistrat.

Investiţia iniţială, 10.000 de euro

Bussinesul a început cu o investiţie de 10.000 de euro, iar până acum suma investită se ridică la 60.000 de euro. Bani care încă nu s-au amortizat. „Am renunţat la vacanţele acelea lungi peste ocean, m-am bucurat de mici vacanţe în Europa, câte 5 zile. Este investiţia mea pentru pensie. Fiecare bijuterie în parte, fiecare bucăţică din Ostara poartă amprenta mea. Mai ales după ce am obţinut şi marca înregistrată de la OSIM pentru bijuterii cu amprentă vocală şi pulsul bebeluşului.”

Ostara este ca şi copilul meu. Am o vorbă: în 2015 ne schimbam scutecele, în 2016 am început să gângurim, şi din 2017 mergem de-a buşilea, iar din 2018 suntem pe picioarele noastre. Este evoluţia unui bebeluş Alinei Popa

Băncile au fost reticiente

Însă pe cât de frumoasă este aventura pe acest drum, ea nu a fost lipsită de dificultăţi. “Am vrut să facem un credit. Ei bine, cu tot istoricul meu şi chiar dacă la un moment dat am avut cifră de afaceri destul de mare, nu mi s-a aprobat. Am încercat la mai multe bănci, eu nu am credite personale. Să ai marcă înregistrată, să fii asigurat din punctul acesta de vedere te costă cel puţin 5.000 de euro, taxe şi consilieri”, mai spune Alina. Un alt hop a fost chiar anul trecut, când Guvernul a dat o ordonanţă care obligă producătorii de bijuterii ca atunci când produsele sunt gata, ele să ajungă şi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pentru a fi marcate şi înregistrate. Acest procedeu poate dura până la 15 zile lucrătoare. Astfel, livrarea bijuteriilor către clienţi a fost întârziată.

Preţurile bijuteriilor pornesc de la 100 de lei şi pot ajunge la 3.000 de lei. Accesoriile Ostara sunt realizate din metale şi pietre preţioase: aur, argint şi diamante

Planuri şi bijuterii pentru generaţii

 “Vreau să fac o colecţie de inele de logodnă, unde folosim diamante albe şi negre, diamante neşlefuite şi perle. Primele teste ne vor ajunge la 9.000 de euro. În această colecţie vor fi aproximativ 12 piese noi, după lunile anului. Ne-am jucat cu aur alb, aur galben, aur roz, am făcut diverse combinaţii. Am făcut o bijuterie care să rămână de la mamă la fiică, de la fiică la bunică. Sunt bijuterii accesibile din punct de vedere financiar, minim 500 de euro. Nu voi avea un adaos foarte mare, pentru că prefer ca ele să fie purtate de cât mai multe persoane şi să devină o mică bijuterie de familie.” Alina şi-a propus ca lansarea să fie făcută pe 21 martie, când are loc Echinocţiul de primăvară, ziua zeiţei Ostara. Şi tot în acest an, afacerea ei va trece graniţa, în Elveţia şi Marea Britanie.

×