x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ruşinea planetei, pentru 1.000 de euro

0
Autor: Tiberiu Kiss 30 Aug 2008 - 00:00
De ruşinea planetei, pentru 1.000 de euro
Vezi galeria foto


SCANDALOS ● Şeicul Qatarului, jumulit de autorităţile române la frontieră
O mie de euro! La această sumă a fost evaluată imaginea României, la comun, de poliţiştii de frontieră din PCTF Nădlac şi de controlorii de trafic ai DRDP Timişoara. Şi tot atît l-a costat şpaga şi pe şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru al familiei regale din Qatar, ca să-şi introducă în România patru din cele şapte bărci cu motor de Formula 1, ambarcaţiuni care urmau să participe la Class One Romanian Grand Prix Mamaia, cel mai important eveniment al anului de la Marea Neagră.



SCANDALOS ● Şeicul Qatarului, jumulit de autorităţile române la frontieră
O mie de euro! La această sumă a fost evaluată imaginea României, la comun, de poliţiştii de frontieră din PCTF Nădlac şi de controlorii de trafic ai DRDP Timişoara. Şi tot atît l-a costat şpaga şi pe şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru al familiei regale din Qatar, ca să-şi introducă în România patru din cele şapte bărci cu motor de Formula 1, ambarcaţiuni care urmau să participe la Class One Romanian Grand Prix Mamaia, cel mai important eveniment al anului de la Marea Neagră.

Evident, cu mic cu mare, fiecare român a auzit şi s-a pregătit să privească spectacolul de pe Litoralul românesc, care implică bărci cu motor de mare viteză, în perioada 29-31 august a.c. Chiar şi autorităţile de stat, prin Ministerul Transporturilor, s-au implicat în acest proiect, în sensul că, din timp, toţi angajaţii au fost avertizaţi că autovehicule speciale, încărcate cu bărci cu motor de 12 m lungime, vor tranzita şoselele României dinspre vest spre est pînă la Constanţa. "…şapte autovehicule specializate, înmatriculate în Emiratele Arabe Unite, care transportă ambarcaţiuni ale echipei acestui stat, trebuie să participe, la sfîrşitul acestei săptămîni, la un concurs destinat abarcaţiunilor de viteză ce se va desfăşura la Mamaia. Autovehiculele respective, specializate pentru transportul acestor ambarcaţiuni, nu au autorizaţie pentru derularea transportului rutier pe teritoriul României, între ţara noastră şi Emiratele Arabe Unite, neexistînd un acord rutier bilateral", se precizează într-o adresă trimisă de Ministerul Transporturilor către filalele direcţiilor de drumuri.

FĂRĂ TAXE! În ciuda lipsei unui acord între cele două state, ministrul Ludovic Orban, prin acelaşi document atrage atenţia asupra unui aspect important: "Ţinînd cont că autovehiculele transportă ambarcaţiuni care participă la o manifestare sportivă, după concurs, acestea revenind în ţara de înmatriculare, neexistînd astfel prezumţia unui transport în folos public, vă rog să permiteţi intrarea autovehiculelor pe teritoriul României, fără autorizaţie de transport rutier internaţional de marfă (n.n. – sublinierea nu ne aparţine)". Mai mult, pentru a nu se crea confuzie vizavi de camioanele speciale, ministrul Orban a specificat în adresă chiar şi numerele de înmatriculare ale treilerelor: DUB 59341, DUB 67946, DUB 97248, DUB 45416, DUB 63146, DUB 65805 şi DUB 29986 şi cu menţiunea scrisă că, autovehiculele respective vor intra în România prin PCTF Nădlac, la data de 25 august a.c., urmînd să părăsească teritoriul ţării prin acelaşi punct vamal la data de 9 septembrie a.c. Clar ca bună ziua!

LIBER DE VAMĂ. Aşa cum era de aşteptat, conform planului, în dimineaţa zilei de 25 august a.c., undeva în jurul orelor 3, primul lot de patru camioane, încărcate cu tot atîtea bărci, a intrat în România, prin PCTF Nădlac. Doar că ai noştri s-au făcut că plouă! Ba că nu ştiu nimic, ba că trebuie taxă de drum, ba că e nevoie şi de autorizaţie de tranzit şi cîte şi mai cîte. Ulterior, după discuţii de o oră, cei patru şoferi din Dubai au făcut o chetă frăţească de fix 1.000 de euro, au plasat cadoul şi şi-au văzut de drum, în direcţia Constanţa. Normal, nimeni nu a înregistrat nimic "în contabilitate"! Nici măcar poliţiştii de frontieră de la PCTF Nădlac, care aveau obligaţia, conform normelor în vigoare, să înregistreze toate maşinile şi persoanele extracomunitare care pătrund pe teritoriul României. Nici vorbă de aşa ceva în registrele de intrări şi ieşiri ale poliţiştilor! Poate că toată această poveste, tipic românească, ar fi rămas nedescoperită dacă patru ore mai tîrziu, tot la 25 august a.c., dar pe altă tură, nu ar fi sosit în PCTF Nădlac, celelalte trei camioane din flota şeicului Hassan Bin Jabor Al-Thani, unul dintre cei mai bogaţi oameni ai plantei, cu o avere estimată la peste 8 miliarde de dolari.

STOP CADRU. Şi aici, un nou început de folclor mioritic. Iritaţi de faptul că stăteau deja de mai bine de trei ore în vama Nădlac, şoferii ultimelor camioane şi-au sunat colegii de drum, care "penetraseră" România cu ceva vreme înainte. Aşa s-a aflat de "procedura de lucru standardizată", de faptul că plicul cu bani a fost plasat într-un coş de gunoi, care ţinea loc de puşculiţă, tomberon aflat pe raza punctului de frontieră. Normal că, în această situaţie jenantă, ordinul ministrului Ludovic Orban a fost aplicat cu stricteţe, literă cu literă. Ba mai mult, atît cele trei camioane din Dubai, cît şi personalul auxiliar al şeicului Hassan Bin Jabor Al-Thani au fost consemnaţi în registrul poliţiei de frontieră, evident, în baza normelor europene! După acest moment, şi ultimele bărci ale prinţului din Qatar au pornit spre Marea Neagră, fiind deja în întîrziere. Prin mijloace şi canale diplomatice, întreaga tărăşenie a ajuns la urechile ministrului Ludovic Orban, care a luat foc. Ministrul a cerut de urgenţă demararea unei anchete interne, menite să lămurească toate aspectele legate de incidentul de la PCTF Nădlac şi să-i identifice pe "haiducii" din DRDP Timişoara. Mai mult, în paralel, şi Poliţia de Frontieră Arad a intrat în aceeaşi şedinţă cu uşile închise.
Contactat telefonic, ministrul Orban a negat atît existenţa incidentului cît şi faptul că ar fi dispus o anchetă. Să-l credem?

Verificări
Directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, a confirmat parţial informaţiile vizavi de incidentul din PCTF Nădlac: "În momentul de faţă facem verificări la faţa locului, vizavi de controlorii de trafic care sînt angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Sîntem abia în fază incipientă şi am mobilizat toate forţele ca să lămurim acest aspect jenant. Ce pot să vă spun acum este faptul că un asemenea comportament, dacă el a existat şi s-a concretizat material, este inacceptabil şi ruşinos. Pe noi, drumarii, nu ne caracterizează aşa ceva! Aşa că, dacă o să ajungem să conturăm fapte de natură penală, vă rog să mă credeţi că nu voi ezita să depun plîngeri penale împotriva celor vinovaţi. Am mai avut probleme cu controlorii de trafic, i-am mai băgat prin comisii de disciplină ca să le mai temperez avîntul şi elanul. Acum, în faza aceasta a anchetei interne, pînă la lămurirea situaţiei am decis să facem o serie de rotaţii cu echipele noastre, tocmai ca să nu se împămîntenească unele obiceiuri sau să se lege altfel de prietenii".
Citeşte mai multe despre:   special,   nadlac,   pctf

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Klaus Iohannis, responsabil de jumătate dintre conflictele constituționale

Klaus Iohannis, responsabil de jumătate dintre conflictele constituționale
Începând cu anul 2015, imediat după preluarea de către Klaus Werner Iohannis a primului său mandat de președinte al României, Curtea Constituțională a fost pusă într-o situație fără precedent, până la...

„Ochii se simt bine dacă sunt solicitaţi la capacitate maximă”

„Ochii se simt bine dacă sunt solicitaţi la capacitate maximă”
În privinţa ochilor, în populaţie circulă versul acela din poezia lui Topârceanu: „Lung prilej de vorbe şi de ipoteze”. Multe ziceri în popor despre ochi sunt neclare, încercăm să limpezim o serie de...

Statul român, creditor la firma lui Mircea Băsescu, complet dezinteresat de prețul de vânzare a bunurilor datornicului

Statul român, creditor la firma lui Mircea Băsescu, complet dezinteresat de prețul de vânzare a bunurilor datornicului
Galerie Foto Ghinion pentru Mircea Băsescu, în legătură cu cea de-a doua companie pe care o patronează și care se află, în prezent, în procedura falimentului. Propunerea lichidatorului judiciar al SC MB Consult Company SRL C...

Cum au “spălat-o pe “zeița anticorupție” procurorii lui Nicolae Solomon. CSM susține, într-un document oficial, că Laura Kovesi nu a semnat protocolul cu SRI din 2009. Actul arată că da

Cum au “spălat-o pe “zeița anticorupție” procurorii lui Nicolae Solomon. CSM susține, într-un document oficial, că Laura Kovesi nu a semnat protocolul cu SRI din 2009. Actul arată că da
Galerie Foto Într-un mod scandalos, Secția de Procurori de la CSM notează, într-un document oficial, faptul că fostul procuror general al României, Laura Codruța Kovesi, nu și-a asumat, prin semnătură, protocolul secret...

Salariul, primele, diurnele și bonificațiile încasate de fratele Laurei Kovesi de la Transgaz, trecute la secret

Salariul, primele, diurnele și bonificațiile încasate de fratele Laurei Kovesi de la Transgaz, trecute la secret
Galerie Foto Odată cu mutarea, cu arme și bagaje, a fostei șefe a DNA, Laura Codruța Kovesi, la Luxemburg, în calitatea ei de procuror general al Parchetului European, și familia acesteia de la Mediaș a făcut două mișcări...

Klaus Iohannis se contrazice pe el însuși și numește în funcții pe procurorii-șefi respinși de CSM

Klaus Iohannis se contrazice pe el însuși și numește în funcții pe procurorii-șefi respinși de CSM
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis acționează identic cu Traian Băsescu în privința numirii șefilor marilor Parchete și, în ciuda avizului negativ al CSM, a semnat, ieri, decretul de numire în funcția de procuror...

Dr. Iosif Niculescu: Menopauza, o perioadă a vieții în care femeile au mare nevoie de ajutor

Dr. Iosif Niculescu: Menopauza, o perioadă a vieții în care femeile au mare nevoie de ajutor
La femei, în general, afecţiunile cardiace apar cu 5-7 ani mai târziu decât la bărbați, iar acest avantaj se datorează efectului protector al estrogenilor, hormonii sexuali feminini având şi funcție de...

Chirițoiu și-a angajat partenerii de afaceri ca să apere concurența

Chirițoiu și-a angajat partenerii de afaceri ca să apere concurența
Galerie Foto Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, și-a adus în subordinea sa, la instituția publică pe care o conduce, familia de prieteni, alături de care deține atât proprietăți imobiliare, dar...

„Vezica biliară este o «grenadă» pe care fiecare o poartă în raniţă”

„Vezica biliară este o «grenadă» pe care fiecare o poartă în raniţă”
Îndepărtarea vezicii biliare este o operaţie des întâlnită, deoarece medicamentele pentru dizolvarea calculilor nu sunt eficiente. Se discută multe despre această intervenţie, astfel că propunem limpezirea...

Jaf bugetar: o instituție a dat prime de 10.000 lei/angajat

Jaf bugetar: o instituție a dat prime de 10.000 lei/angajat
Galerie Foto Cu doar câteva zile înainte ca Guvernul Orban să fie demis, de Parlament, prin moțiune de cenzură, în Monitorul Oficial a fost publicată o Ordonanță de Urgență prin care Executivul a modificat Legea...

Cum dai jos miniștri doar cu acuzația de plagiat

Cum dai jos miniștri doar cu acuzația de plagiat
Războiul plagiatelor nu a-nceput în România, în anul 2012, ci în țările din vestul Europei, apoi s-a extins. Urmărind evoluția cazurilor de acuzații de plagiat la nivel înalt, constatăm că toate au același...

Cum l-a scăpat imunitatea prezidențială pe Iohannis de un nou dosar privind casele de la Sibiu

Cum l-a scăpat imunitatea prezidențială pe Iohannis de un nou dosar privind casele de la Sibiu
Galerie Foto Președintele României, Klaus Iohannis, un autointitulat adversar al practicii de utilizare a legilor sau a procedurilor legale de către politicieni, pentru a se pune la adăpost de eventuale anchete, a beneficiat el...

Capii Parchetelor și strania coincidență a legăturilor de afaceri cu oameni politici

Capii Parchetelor și strania coincidență a legăturilor de afaceri cu oameni politici
Galerie Foto Giorgiana Hosu, unul dintre procurorii propuși de demisul ministru al Justiției Cătălin Predoiu pentru preluarea șefiei DIICOT, este legată, prin intermediul familiei sale, de afacerile unui cunoscut liberal. Mama,...

Migrenele durează până la 72 de ore şi îşi anunţă venirea

Migrenele durează până la 72 de ore şi îşi anunţă venirea
Lumea încă nu a tras hotarul, în sfera durerilor de cap, între migrene şi nevralgii. Profesor doctor Dorin Sarafoleanu ne lămureşte care sunt deosebirile dintre cele două afecţiuni frecvent...

Războiul plagiatelor - împotriva sistemului universitar, nu a imposturii

Războiul plagiatelor - împotriva sistemului universitar, nu a imposturii
Mulți au crezut în nevoia de a face epurare în sistemul universitar și în nevoia de a elimina impostura, prin dovedirea unor plagiate. Datele și faptele arată însă că nu a fost vorba despre o luptă împotriva...
Serviciul de email marketing furnizat de