x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Elena Udrea "împădureşte" munţii cu mii de stâlpi din fier

Elena Udrea "împădureşte" munţii cu mii de stâlpi din fier

de Sorin Anghel    |    13 Aug 2010   •   00:00
Elena Udrea "împădureşte" munţii cu mii de stâlpi din fier

Elena Udrea... Pardon! Doamna Elena Udrea vrea ca România să arate ca o floare. Din păcate, nu a reuşit decât să transforme turismul de la noi într-o piţipoancă narcisistă, cosmetizată în exces, dornică mereu să mai pună ceva în plus.



Folosind bani de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, unele consilii judeţene derulează în această perioadă un program ce are ca scop dezvoltarea infrastructurii turistice din zona montană înaltă. Evident, lucrările sunt efectuate de Vesta Investment, firmă veşnic îndrăgostită de PDL, cu ajutorul serviciilor judeţene salvamont. Suma plătită de la bugetul de stat pentru acest proiect care transformă Carpaţii într-o cheală cu bigudiuri este de 850.000 de euro.

Oamenii de munte au luat foc în momentul în care au aflat ceea ce urmează să se petreacă pe crestele din Carpaţi şi au luat imediat atitudine. Mai ales că unele trasee turistice ce urmează să fie marcate în perioada următoare nu mai există decât pe hârtie. Cei mai afectaţi sunt ghizii montani care colindă toată ziua prin Făgăraş şi Bucegi. Aceştia au început să-şi piardă din turişti. "Nu înţeleg de ce sunt aşa de zeloşi salvamontiştii din judeţul Argeş. Pe un vârf unde există un stâlp, cam ruginit, e drept, este nevoie să care încă unul, să îl monteze la doi-trei metri de cel vechi şi să pună pe cel nou placa cu numele vârfului. Am observat asta pe Şerbota. Probabil că vor urma şi alte vârfuri. Cireaşa de pe tort constă în faptul că au apărut indicatoare noi către trasee vechi. Adică inexistente. Ele existau acum peste 20 de ani.

De pe Vârfu Şerbota poţi ajunge, conform noului indicator, la izvorul Topologului în trei ore şi jumătate. Asta dacă găseşti poteca, că marcaj nu există. La fel şi din Şaua Scara. Poţi merge pe Valea Topologului în trei ore, dar tot conform indicatorului, că traseu marcat nu există. Sunt curios unde vor ajunge turiştii care vor urma noile indicatoare", a declarat Iulian Cozma, unul dintre cei mai buni ghizi montani de la noi din ţară. Stâlpii nu au fost căraţi pe munte de salvamontişti, ci cu elicopterul. La Bâlea Lac, foarte mulţi polonezi şi nemţi vin în fiecare zi pentru a bate traseele din "Alpii Transilvaniei". Toţi se arată dezgustaţi de "pădurile" de stâlpi pe care le întâlnesc la peste 2.000 de metri altitudine.

Locuitorii din Moroieni - Dâmboviţa, la poalele Bucegilor, şi-au frecat mâinile de bucurie când au aflat de acest proiect. După ce unul dintre săteni a reuşit să fure în primăvara acestui an un motor de la unul dintre teleschiurile din zona Vârfu cu Dor, subtilizarea stâlpilor prin care Elena Udrea "împădureşte" munţii este floare la ureche. Mai ales că fiecare indicator este pus într-o groapă cu nisip.

Singurul lucru de care se tem clienţii centrelor de colectare a fierului vechi este vântul. La o adiere mai puternică, orice stâlp "plantat" prin acest program va pica la pământ. Furia naturii le poate face concurenţă serioasă, dar locuitorii din Moroeni promit să urce în munţi imediat după încheierea lucrărilor.
În Bucegi, pe partea vestică, planul este de a "planta" 500 de stâlpi!!! Îţi faci cruce când urci din Poiana Guţanului în Şaua Bătrâna.

Lucrurile stau la fel şi spre Scara, unde stâlpii sunt plantaţi din 100 în 100 de metri. Cabanierii sunt conştienţi că noul "peisaj" îi poate alunga pe turişti şi au început să lucreze în consecinţă. Ieri, o parte din stâlpi au fost aruncaţi în prăpăstii, acţiunea de sabotare a proiectului privind distrugerea Carpaţilor urmând să continue şi la sfârşitul acestei săptămâni. "Omul vine la munte ca să se bucure de libertate. Dacă mergi numai printre stâlpi, ai impresia că eşti îngrădit. Au montat stâlpi foarte des şi nimeni nu înţelege rostul lor. Când e ceaţă în Bucegi, nu vezi la mai mult de trei metri în faţă. În Franţa, marcajul turistic se face numai cu indicatoare din lemn. La noi se foloseşte fier. Dacă tot se gândesc la binele turiştilor, atunci să le facă şi un tunel acoperit până la Omu. Şi, ca să nu obosească, să le pună şi o bandă transportoare", a declarat unul dintre cabanierii din Masivul Bucegi.

×
Subiecte în articol: special