x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Eurogara lui Mitrea a ajuns ruină de lux

0
Autor: Dumitru Stoichita 26 Aug 2008 - 00:00
Eurogara lui Mitrea a ajuns ruină de lux
Vezi galeria foto


UITARE ● Cea mai modernă gară din România a fost lăsată în paragină
De peste cinci ani, Severinul nu mai are gară. Călătorii  îndură canicula, frigul şi ploaia sub cerul liber. În tot acest timp, executantul proiectului recurge la amînări peste amînări. Manuela şi Miron Mitrea, naşii acestei construcţii, au dat bir cu fugiţii.



UITARE ● Cea mai modernă gară din România a fost lăsată în paragină
De peste cinci ani, Severinul nu mai are gară. Călătorii  îndură canicula, frigul şi ploaia sub cerul liber. În tot acest timp, executantul proiectului recurge la amînări peste amînări. Manuela şi Miron Mitrea, naşii acestei construcţii, au dat bir cu fugiţii.

Pentru a cîştiga cît mai mult capital electoral în vederea păstrării pe termen îndelungat a fotoliului de parlamentar, Manuela Mitrea, deputat din partea PSD Mehedinţi, a început în perioada 2000-2004, pe cînd soţul său, Miron Mitrea, deţinea pîinea şi cuţitul în Ministerul Transporturilor, o adevărată campanie de construcţii în judeţ. Pentru început a construit (nu pe banii săi) o grădiniţă în municipiul Drobeta Turnu-Severin, care şi astăzi păstrează porecla de  "grădiniţa Manuela Mitrea". Pentru a fi sigură de alţi patru ani în Parlamentul României, Manuela împreună cu soţul său au turnat piatra de temelie la ceea ce trebuia să fie cea mai modernă eurogară din România.

LUCRARE ELECTORALĂ. Aşa a apărut  lucrarea de anvergură ,,Reabilitarea staţiei de cale ferată Drobeta Turnu-Severin", care a fost aprobată de guvern în 2001. Pînă s-au găsit resursele de finanţare şi pînă s-a aprobat studiul de fezabilitate, apoi proiectul tehnic a mai durat aproape trei ani. Licitaţia deschisă pentru atribuirea contractului de lucrări s-a organizat abia în 2004 prin Bursa Română de Mărfuri. Firma cîştigătoare, SC BUILDING EXIM SRL din Mehedinţi, a încheiat contractul  de execuţie în valoare de aproape 6 milioane de euro cu CNCF CFR SA, iar lucrările propriu-zise au început la data de 22.06.2004. Au trecut alegerile din 2004, iar lucrările înaintau anevoios din cauza modificărilor cotelor de fundare şi a lucrărilor de deviere a reţelei de utilităţi. Drept pentru care executantul proiectului se ocupa mai mult de documentele necesare suplimentării fondurilor şi prea puţin de lucrare. Acesta este şi motivul pentru care lucrările au fost întrerupte o bună bucată de timp. "După primele săpături au apărut pe amplasament galerii vechi de canalizare despre care se susţinea că n-a ştiut nimeni. A trebuit refăcut proiectul şi recalculat costul", susţinea pe atunci patronul firmei, Tibi Giuca.

Doi înseamnă cinci, opt sau zece? Conform proiectului, eurogara cuprinde o clădire nouă de călători, pasarelă pietonală spre oraş şi peron la linia I. Lucrările au început în 2004 şi trebuiau finalizate în februarie 2006. În momentul de faţă, lucrarea este abandonată. Şi asta în ciuda faptului că, în cursul anului 2007, ministrul Ludovic Orban a promis că va găsi finanţarea necesară finalizării lucrării şi darea în folosinţă a acesteia. Numai că partidele de pe eşichierul politic mehedinţean au păreri diferite, lucru ce mai mult ca sigur va întîrzia şi mai mult darea ei în funcţiune. La ora actuală nu se ştie peste cît timp această gară va deservi interesele călătorilor CFR. Şi nimeni nu poate să ofere un termen-limită. Cert este că au trecut cinci ani şi la eurogara lui Mitrea nu se mişcă un deget. Mai mult, obiectivul este catalogat o ruină de lux.

UN MASTODONT INUTIL! Referitor la situaţia în care se află acest obiectiv, preşedintele Consiliului Judeţean Mehedinţi, Marius Bălu (PD-L), susţine că această gară nu-şi găseşte rostul şi nici nu trebuia să se construiască aici. "Datorită scăderii drastice a numărului de călători pe calea ferată, această investiţie nu-şi găseşte rostul. Banii pentru acest proiect trebuiau investiţi în alt proiect, şi anume acela de a muta actuala cale ferată paralel cu viitoarea centură a municipiului, iar Severinul şi-ar fi recăpătat faleza Dunării. Acest mastodont este un impediment în recuperarea falezei, şi totul pe motiv electoral. A fost un proiect megaloman şi populist pentru Nicolicea şi Mitrea", a declarat Marius Bălu.

ALA, BALA, PORTOCALA!
Unul dintre vicepreşedinţii CJ Mehedinţi, Adrian Duicu (PSD), susţine că proiectul va fi finalizat şi lansează şi un termen: Viitoarea guvernare PSD! "Proiectul a fost început pe timpul guvernării PSD şi se vede treaba că actualul guvern nu este în stare să termine ce am început noi. Dar poate că este mai bine. Îl vom finaliza noi cînd vom ajunge la putere", a declarat Duicu. De cealaltă parte, cel de-al doilea vicepreşedinte al CJ Mehedinţi, Liviu Mazilu (PNL), susţine că va mai curge multă apă pe Dunăre pînă cînd acest proiect va fi finalizat. "În scop electoral, Mitrea a grăbit construcţia acestei eurogări, fără a ţine cont de proiect. Mai mult, acesta a fost total greşit. S-a omis casa lifturilor, accesul către casa de bilete, parcarea şi chiar legătura gării cu oraşul, cu excepţia pasarelei. Mai mult, trebuiau mutate cel puţin două linii de cale ferată şi desfiinţarea unui post trafo. Aceste lucruri implică foarte mulţi bani. Dacă proiectul iniţial făcea referire la şase milioane şi ceva de euro, ei bine, din discuţiile cu directorul SN CFR Craiova, pentru aceste noi proiecte indispensabile punerii în valoare a eurogării, ar mai fi necesar în jur de alte 6 milioane euro. Or, aceşti bani nu se găsesc şi nimeni nu poate spune dacă se vor găsi vreodată", a declarat Mazilu.
Citeşte mai multe despre:   special,   mitrea

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

„10 august 2018”, „Lebăda Neagră” prin care se mizează pe crearea unei emoții în vederea turului II al alegerilor

„10 august 2018”, „Lebăda Neagră” prin care se mizează pe crearea unei emoții în vederea turului II al alegerilor
Una dintre posibile „bombe” de campanie, prelucrată în laboratoarele electorale pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale care va avea loc la sfârșitul săptămânii viitoare a făcut implozie. În...

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi
Interviu cu doctor Dan Găucan, stomatolog Faţă de hrana crudă, tare a omului primitiv, trăitorul în vremurile moderne mănâncă alimente tot mai moi, care nu-i mai solicită aşa mult structura cavităţii...

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția
Galerie Foto Tertipurile incredibile prin care anumiți judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție încearcă să perpetueze practica ilegală de la această instanță, prin încălcarea Constituției României și a...

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”
Galerie Foto Mihai Gane, un tânăr de origine română, este noua senzaţie literară în Spania. Acolo, este cunoscut ca Miguel Gane şi a publicat două volume de poezii primite cu mare entuziasm de public. În 2017, a fost...

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria
Galerie Foto Cel mai important om al Partidului Național Liberal conduce, din punct de vedere administrativ, întregul aparat guvernamental. Nu este vorba despre Ludovic Orban, care este premier al României, ci de Antonel Tănase,...

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța
Galerie Foto Zilele trecute, la Tribunalul București a fost depus tabelul definitiv al creanțelor acceptate cu privire la compania SC Fattoria Terrantica SRL, societate pe care Mircea Băsescu, fratele fostului președinte al...

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene
Galerie Foto Orașele României sunt sufocate, la propriu, de mașini. Nu e o exagerare, în București se vede asta cu ochiul liber. Nu mai poți admira nimic din arhitectura orașului, pentru că totul e practic acoperit de mașini...

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui
Galerie Foto 16 voturi îi lipseau lui Ludovic Orban pentru a-și trece, luni, Guvernul de votul Parlamentului. Așa cum „Jurnalul” a prezentat, cu o zi înainte de plen, toate partidele care au încheiat acorduri cu premierul...

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor
Galerie Foto Doina Ruști este una dintre cele mai apreciate voci ale literaturii contemporane din România. Cuvintele sale magice au primit numeroase premii literare, iar romanele sale au fost traduse în peste 9 limbi. Acum, Doina...

Chirurgie prin gaura cheii

Chirurgie prin gaura cheii
Sperietura unor pacienţi că ajung la bisturiul chirurgului s-a mai diminuat odată cu extinderea intervenţiilor minim invazive, a laparoscopiei cu incizii mici. Interviu cu profesor doctor Nicolae Iordache, de...

Serviciul lui Orban, băncile și procesele împotriva celor care vor să li se aplice Legea Dării în Plată

Serviciul lui Orban, băncile și procesele împotriva celor care vor să li se aplice Legea Dării în Plată
Galerie Foto De la un job part time la o companie de construcții, liderul PNL, Ludovic Orban, care, astăzi, speră să devină premierul Guvenului României, a trecut la consultanță pentru una dintre societățile de avocatură...

Ana-Maria Negrilă, regina SF-ului românesc

Ana-Maria Negrilă, regina SF-ului românesc
Galerie Foto Ana-Maria Negrilă este una dintre puținele scriitoare de SF din România și câștigătoare a numeroase premii. A publicat cinci volume de proză, dintre care, cel mai cunoscut este romanul Împăratul ghețurilor...

Ministeriabilul „Grindă”, „nășit” în afaceri de controversatul Gigi Kent

Ministeriabilul „Grindă”, „nășit” în afaceri de controversatul Gigi Kent
Deputatul Ion Ștefan, care vânează funcția de ministru al Dezvoltării Regionale și care a primit aviz negativ în comisiile reunite de specialitate ale Parlamentului, și-a început cariera de afaceri lucrând...

Românca aflată la conducerea baschetului mondial

Românca aflată la conducerea baschetului mondial
Galerie Foto Carmen Tocală a fost desemnată membru în Boardul Central al Federaţiei Internaţionale de Baschet. Asta după ce, în luna iunie, Carmen Tocală a devenit prima femeie aleasă în funcţia de vicepreşedinte al...

Dosarul „Mită la SRI”: ucis de Kovesi, îngropat de judecători

Dosarul „Mită la SRI”: ucis de Kovesi, îngropat de judecători
Galerie Foto Faptele sesizate de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, care, în 2015, le-a povestit procurorilor DNA cum a plătit, cu sacoșa, o jumătate de milion de euro pentru finanțarea partidului lui Gabriel Oprea, chiar în...
Serviciul de email marketing furnizat de