x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea

0
Autor: Irina Cristea 19 Iul 2009 - 00:00
Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea Sebastian Marcovici/NewsIn


Acţiunile de promovare a turismului românesc, având-o în prim plan pe ministrul Elena Udrea, scot la iveală noi informaţii care arată cu câtă uşurinţă este cheltuit banul public, când scandalul Ridzi – Ziua Tineretului nici n-a apucat bine să se stingă.



Pentru campania de promovare "Romania, land of choice", care urmează să intre în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare. Campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia 400.000 de euro, sumă care a inclus 805 spoturi. O diferenţă mare ce ridică noi semne de întrebare asupra modului în care Ministerul Turismului a pus la punct această "ofensivă de marketing naţional" începută la spartul târgului. Unde mai pui că eficienţa unei campanii începute în august este cel puţin îndoielnică: valul turistic estival e ca şi spart, iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

Ministerul Turismului a reuşit "performanţa" de a plăti un milion de euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică pe Eurosport. Dincolo de amănuntul că alte state vecine încep campanii similare în primele luni ale anului şi nu la spartul târgului turistic (în perioada august-decembrie), promovarea de pe Eurosport costă mult mai puţin pentru Croaţia, de exemplu. Şi asta nu pentru că ţara de la Mediterană s-a impus de ani buni drept o destinaţie turistică apreciată. După cum reiese din cifrele anunţate de Ministerul Turismului de la Zagreb, clipurile de promovare pentru Croaţia sunt cu doar 220 mai puţine decât cele ale României dar costă cu mai bine de 50% mai puţin.

SE IESE ÎN PIERDERE?
Socoteala e destul de simplă. Croaţia şi-a propus, pentru anul 2009, o campanie de promovare pe Eurosport International şi Eurosport 2 în valoare de 3 milioane de kuna, adică puţin peste 408.000 de euro. A început-o la 2 februarie şi a încheiat-o la 31 mai, potrivit datelor furnizate Jurnalului Naţional de către Centrul Naţional de Turism din Croaţia. Cu alte cuvinte, totul a fost planificat din timp, calculat şi aprobat printr-o decizie adoptată la sfârşitul anului 2008. Lucru care ar fi fost dificil în România, unde Ministerul Turismului a reapărut în "grila" guvernamentală abia în ianuarie 2009.

Pentru a-şi promova destinaţiile turistice, Croaţia a ales "The Mediterranean, as it once was" ("Mediterana, aşa cum era odinioară" - n.r.) drept slogan şi patru posturi internaţionale pentru difuzarea spoturilor sale televizate: CBB, BBC World, Euronews şi, desigur, Eurosport. Postul paneuropean de sport a difuzat, în urma contractului, 255 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport International şi 550 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport 2. În total, 805 spoturi pe durata a trei luni.

Pentru România, Eurosport urmează să difuzeze 1.025 de spoturi similare (30 de secunde) pe durata a patru luni, contra sumei de un milion de euro. Contractul de un milion mai include 325 de billboard-uri de şase secunde şi 9 milioane de bannere difuzate pe internet.

Reiese că difuzarea unui spot costă Croaţia 506 euro în timp ce, pentru România, preţul urcă la 975 de euro. Aproape de două ori mai scump pentru o campanie de o eficienţă cel puţin îndoielnică, dat fiind că va fi lansată în august, când valul turistic estival e ca şi spart iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

PORTRET-ROBOT DE TURIST
Există însă posibilitatea ca nu acestor turişti să li se adreseze campania pusă la punct de ministerul doamnei Udrea. Asta în cazul în care chiar există un public ţintă bine indentificat, pentru că acest lucru nu reiese din informaţiile furnizate de minister.

La solicitarea Jurnalului Naţional, ministerul a încercat să prezinte "portretul-robot" al persoanelor care vor vibra şi vor reacţiona pozitiv la campania de promovare "Romania - land of choice". Astfel, publicul-ţintă vizat este alcătuit din "adulţi activi, dinamici şi dornici de aventură, pasionaţi de sport, cu venituri mici şi medii, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice", se arată într-un paragraf al faxului remis Jurnalului Naţional. Următorul paragraf ne pune faţă-n faţă cu un cu totul altfel de potenţial turist în România: "adulţi activi, cu venituri medii şi mari, bine informaţi, atenţia la evoluţiile din mediul de afaceri, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice".

Cum ar veni, şi sărăcii, şi bogaţii lumii au drept punct comun planurile de vacanţă într-un loc nou şi unic. Dincolo de problemele şi grijile care-i despart, oferta turistică a României îi uneşte şi li se adresează deopotrivă. Desigur, cu condiţia să fie activi.
CONDUCEREA EUROSPORT TACE
Pentru a înţelege mai bine detaliile contractului semnat cu Ministerul român al Turismului, am solicitat precizări şi din partea conducerii Eurosport SA. Am transmis o serie de întrebări mai multor oficiali ai postului, la cartierul general din Paris. Jurnalul Naţional a încercat să obţină răspunsuri de la directorii de comunicare Heather Bowler şI Michelle Gilbert, directorul pentru relaţii cu mass-media, Bertrand Bridon, şi lui Sasha Leyere, persoana care, potrivit surselor noastre, ar fi semnat contractul din partea Eurosport. Niciuna dintre persoanele contactate nu a reacţionat la demersul nostru.

În mesajele transmise celor patru oficiali ai postului, Jurnalul Naţional a solicitat detalii despre spoturile de promovare a României care au fost difuzate de Eurosport în timpul finalelor turneului Roland Garros (desfăşurat în perioada 24 mai - 7 iunie 2009). "De cine au fost plătite aceste spoturi? De către Ministerul Turismului sau de către o entitate comercială din România?" a fost una dintre întrebările adresate conducerii postului. Jurnalul Naţional a mai încercat să afle dacă difuzarea acestor clipuri publicitare a fost considerată un "bonus" pentru contractul semnat ulterior.

22 DE MILIOANE DE TELESPECTATORI
Grupul Eurosport deţine cinci canale de televiziune: Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews, Eurosport Asia-Pacific şi, mai nou, Eurosport HD (lansat anul trecut).
Considerat "destinaţia numarul 1" pentru telespectatorii interesaţi de evenimente şi ştiri sportive, Eurosport s-a lansat acum 20 de ani şi se poate lăuda, în prezent, cu 22 de milioane de telespectatori zilnic, provenind din 59 de ţări.
Este singurul post specializat pe sport care transmite în 20 de limbi, potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al grupului. Site-ul eurosport numără aproape 10 milioane de vizitatori unici în fiecare lună. Din ianuarie 2001, Eurosport este deţinut în proporţie de 100% de TF1, lider pe piaţa mediatică franceză. Principal acţionar în cadrul TF1 este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

Citeşte mai multe despre:   special,   national,   ministerul,   eurosport,   croatia,   spoturi

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Agricultura românească intră în zodia cactusului. Clima africană s-a mutat în țara noastră

Agricultura românească intră în zodia cactusului. Clima africană s-a mutat în țara noastră
Galerie Foto Problemele generate de criza sanitară, peste care s-a suprapus o secetă extremă, readuc în atenţie aspecte mai vechi legate de agricultura românească. Este ea pregătită să facă faţă unor crize majore, în ce...

Artrozele sunt cele mai frecvente suferinţe reumatismale

Artrozele sunt cele mai frecvente suferinţe reumatismale
Bolile reumatismale sunt fie de uzură, cum sunt artrozele, fie inflamatorii. În artroze, se roade cartilajul, compoziţia lichidului sinovial de ungere în articulaţii se strică. Afecțiunile reumatismale...

MAGDALENA POPA-BULUC, în dialog cu actorul EMIL BOROGHINĂ, director-fondator al Festivalului Internaţional Shakespeare: „Iubirea de Shakespeare şi Teatrul Poesis”

MAGDALENA POPA-BULUC, în dialog cu actorul EMIL BOROGHINĂ, director-fondator al Festivalului Internaţional Shakespeare: „Iubirea de Shakespeare şi Teatrul Poesis”
Galerie Foto Recent am celebrat ziua nașterii, dar și a morții celui mai mare dramaturg al tuturor timpurilor, William Shakespeare. Televiziunea Română a programat recitalul dumneavoastră „Recitindu-l pe Shakespeare…...

Gata de drum? 19 ore cu masca pe față. Starea de alertă impune restricții draconice pentru transportul de călători

Gata de drum? 19 ore cu masca pe față. Starea de alertă impune restricții draconice pentru transportul de călători
Galerie Foto Intenționați să călătoriți, în următoarea perioadă, cu trenul, cu avionul, cu taxiul, la bordul navelor sau al mijloacelor de transport de pasageri? Vă veți gândi de două ori înainte de a o face,...

HG-ul prin care a fost declarată starea de alertă și anexele cu restricții, atacate în justiție

HG-ul prin care a fost declarată starea de alertă și anexele cu restricții, atacate în justiție
Galerie Foto Cunoscutul avocat Gheorghe Piperea cere Curții de Apel București suspendarea executării Hotărârii Guvernului României nr. 394, din 19 mai 2020, prin care a fost declarată starea de alertă la nivel național,...

Denunțătorul Sorinei Pintea, recompensat de Guvernul Orban cu peste 3,5 milioane de euro, în stare de urgență

Denunțătorul Sorinei Pintea, recompensat de Guvernul Orban cu peste 3,5 milioane de euro, în stare de urgență
Galerie Foto Compania de furnizare a produselor farmaceutice și a echipamentelor medicale controlată de omul de afaceri Octavian Niculescu, denunțătorul principal din dosarul DNA în care este judecată Sorina Pintea, a primit,...

Ex-ofițerul SRI Daniel Dragomir, despre procurorii DIICOT: “Niște mafioți, golani și infractori”

Ex-ofițerul SRI Daniel Dragomir, despre procurorii DIICOT: “Niște mafioți, golani și infractori”
Galerie Foto Colonelul Daniel Dragomir, fost ofițer SRI, îi acuză pe procurorii DIICOT care instrumentează dosarul “Black Cube” că au săvârșit infracțiunea de rupere a sigiliilor de pe o probă de la dosar. Acesta...

Avertismentul OMS „Vine pandemia”, ignorat o lună de Ludovic Orban

Avertismentul OMS „Vine pandemia”, ignorat o lună de Ludovic Orban
Ignoranță, neglijență sau decizie deliberată de a ascunde un mare pericol care amenința și România? Acestea sunt variantele în care poate fi înscrisă trecerea sub tăcere de către Guvernul României a unui...

„Cine are coronavirus în nas, îl are şi în ochi”

„Cine are coronavirus în nas, îl are şi în ochi”
Coronavirusul surprinde mereu lumea cu aspecte nebănuite privind cruzimea lui, căci colţii cu care muşcă din sănătatea oamenilor sunt numeroşi. Cercetările au arătat că la 4% din cazurile de coronavirus...

Furnizorul tabletelor pentru prezidențialele din 2019, contractat de Casa de Pensii cu o zi înaintea prelungirii stării de urgență

Furnizorul tabletelor pentru prezidențialele din 2019, contractat de Casa de Pensii cu o zi înaintea prelungirii stării de urgență
Compania care a furnizat, în toamna anului trecut, Serviciului de Telecomunicații Speciale, celebrele tablete folosite pentru scanarea cărților de identitate la alegerile prezidențiale, a fost contractată, cu o zi...

Criza, văzută de George Soros: “Este un eveniment fără precedent care nu a mai avut loc niciodată în această combinație. Și într-adevăr pune în pericol supraviețuirea civilizației noastre”

Criza, văzută de George Soros: “Este un eveniment fără precedent care nu a mai avut loc niciodată în această combinație. Și într-adevăr pune în pericol supraviețuirea civilizației noastre”
În contextul pandemiei, George Soros a răspuns întrebărilor lui Gregor Peter Schmitz, redactor-șef Augsburger Allgemeine.   GREGOR PETER SCHMITZ: Ați trecut în viață prin multe crize. Se compară...

Minerii de sub București

Minerii de sub București
Ideea construirii unui metrou în București datează din 1930, cu o linie subterană ce urma să lege Piața Unirii de Piața Victoriei. Proiectul nu s-a mai pus în practică pentru că intervenise Marea Criză, iar...

Curs de evitat capcanele avocaților ținut de un fost judecător

Curs de evitat capcanele avocaților ținut de un fost judecător
Cunoscutul avocat Adrian Toni Neacșu, fost judecător și ex-membru al Consiliuliui Superior al Magistraturii, a dezvoltat un curs online inedit pentru absolvenții facultăților de drept care vor să intre în...

„OUG-ul alertei”, golit de restricții la CCR. Ieșim din starea de urgență ca să intrăm în plin haos

„OUG-ul alertei”, golit de restricții la CCR. Ieșim din starea de urgență ca să intrăm în plin haos
Starea de alertă care va precede, începând de mâine, starea de urgență, generată de pandemia de COVID-19, a produs un haos legislativ fără precedent. Deși Guvernul a adoptat un proiect de lege pentru a putea in...

Urmează cinci zile de incertitudine instituțională

Urmează cinci zile de incertitudine instituțională
Punând cap la cap toate aceste informații, rezultă că Legea prin care ar urma să fie instituită, constituțional, starea de alertă, impune o serie de restricții în ceea ce privește exercitarea unor drepturi...
Serviciul de email marketing furnizat de