x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea

0
Autor: Irina Cristea 19 Iul 2009 - 00:00
Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea Sebastian Marcovici/NewsIn


Acţiunile de promovare a turismului românesc, având-o în prim plan pe ministrul Elena Udrea, scot la iveală noi informaţii care arată cu câtă uşurinţă este cheltuit banul public, când scandalul Ridzi – Ziua Tineretului nici n-a apucat bine să se stingă.



Pentru campania de promovare "Romania, land of choice", care urmează să intre în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare. Campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia 400.000 de euro, sumă care a inclus 805 spoturi. O diferenţă mare ce ridică noi semne de întrebare asupra modului în care Ministerul Turismului a pus la punct această "ofensivă de marketing naţional" începută la spartul târgului. Unde mai pui că eficienţa unei campanii începute în august este cel puţin îndoielnică: valul turistic estival e ca şi spart, iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

Ministerul Turismului a reuşit "performanţa" de a plăti un milion de euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică pe Eurosport. Dincolo de amănuntul că alte state vecine încep campanii similare în primele luni ale anului şi nu la spartul târgului turistic (în perioada august-decembrie), promovarea de pe Eurosport costă mult mai puţin pentru Croaţia, de exemplu. Şi asta nu pentru că ţara de la Mediterană s-a impus de ani buni drept o destinaţie turistică apreciată. După cum reiese din cifrele anunţate de Ministerul Turismului de la Zagreb, clipurile de promovare pentru Croaţia sunt cu doar 220 mai puţine decât cele ale României dar costă cu mai bine de 50% mai puţin.

SE IESE ÎN PIERDERE?
Socoteala e destul de simplă. Croaţia şi-a propus, pentru anul 2009, o campanie de promovare pe Eurosport International şi Eurosport 2 în valoare de 3 milioane de kuna, adică puţin peste 408.000 de euro. A început-o la 2 februarie şi a încheiat-o la 31 mai, potrivit datelor furnizate Jurnalului Naţional de către Centrul Naţional de Turism din Croaţia. Cu alte cuvinte, totul a fost planificat din timp, calculat şi aprobat printr-o decizie adoptată la sfârşitul anului 2008. Lucru care ar fi fost dificil în România, unde Ministerul Turismului a reapărut în "grila" guvernamentală abia în ianuarie 2009.

Pentru a-şi promova destinaţiile turistice, Croaţia a ales "The Mediterranean, as it once was" ("Mediterana, aşa cum era odinioară" - n.r.) drept slogan şi patru posturi internaţionale pentru difuzarea spoturilor sale televizate: CBB, BBC World, Euronews şi, desigur, Eurosport. Postul paneuropean de sport a difuzat, în urma contractului, 255 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport International şi 550 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport 2. În total, 805 spoturi pe durata a trei luni.

Pentru România, Eurosport urmează să difuzeze 1.025 de spoturi similare (30 de secunde) pe durata a patru luni, contra sumei de un milion de euro. Contractul de un milion mai include 325 de billboard-uri de şase secunde şi 9 milioane de bannere difuzate pe internet.

Reiese că difuzarea unui spot costă Croaţia 506 euro în timp ce, pentru România, preţul urcă la 975 de euro. Aproape de două ori mai scump pentru o campanie de o eficienţă cel puţin îndoielnică, dat fiind că va fi lansată în august, când valul turistic estival e ca şi spart iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

PORTRET-ROBOT DE TURIST
Există însă posibilitatea ca nu acestor turişti să li se adreseze campania pusă la punct de ministerul doamnei Udrea. Asta în cazul în care chiar există un public ţintă bine indentificat, pentru că acest lucru nu reiese din informaţiile furnizate de minister.

La solicitarea Jurnalului Naţional, ministerul a încercat să prezinte "portretul-robot" al persoanelor care vor vibra şi vor reacţiona pozitiv la campania de promovare "Romania - land of choice". Astfel, publicul-ţintă vizat este alcătuit din "adulţi activi, dinamici şi dornici de aventură, pasionaţi de sport, cu venituri mici şi medii, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice", se arată într-un paragraf al faxului remis Jurnalului Naţional. Următorul paragraf ne pune faţă-n faţă cu un cu totul altfel de potenţial turist în România: "adulţi activi, cu venituri medii şi mari, bine informaţi, atenţia la evoluţiile din mediul de afaceri, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice".

Cum ar veni, şi sărăcii, şi bogaţii lumii au drept punct comun planurile de vacanţă într-un loc nou şi unic. Dincolo de problemele şi grijile care-i despart, oferta turistică a României îi uneşte şi li se adresează deopotrivă. Desigur, cu condiţia să fie activi.
CONDUCEREA EUROSPORT TACE
Pentru a înţelege mai bine detaliile contractului semnat cu Ministerul român al Turismului, am solicitat precizări şi din partea conducerii Eurosport SA. Am transmis o serie de întrebări mai multor oficiali ai postului, la cartierul general din Paris. Jurnalul Naţional a încercat să obţină răspunsuri de la directorii de comunicare Heather Bowler şI Michelle Gilbert, directorul pentru relaţii cu mass-media, Bertrand Bridon, şi lui Sasha Leyere, persoana care, potrivit surselor noastre, ar fi semnat contractul din partea Eurosport. Niciuna dintre persoanele contactate nu a reacţionat la demersul nostru.

În mesajele transmise celor patru oficiali ai postului, Jurnalul Naţional a solicitat detalii despre spoturile de promovare a României care au fost difuzate de Eurosport în timpul finalelor turneului Roland Garros (desfăşurat în perioada 24 mai - 7 iunie 2009). "De cine au fost plătite aceste spoturi? De către Ministerul Turismului sau de către o entitate comercială din România?" a fost una dintre întrebările adresate conducerii postului. Jurnalul Naţional a mai încercat să afle dacă difuzarea acestor clipuri publicitare a fost considerată un "bonus" pentru contractul semnat ulterior.

22 DE MILIOANE DE TELESPECTATORI
Grupul Eurosport deţine cinci canale de televiziune: Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews, Eurosport Asia-Pacific şi, mai nou, Eurosport HD (lansat anul trecut).
Considerat "destinaţia numarul 1" pentru telespectatorii interesaţi de evenimente şi ştiri sportive, Eurosport s-a lansat acum 20 de ani şi se poate lăuda, în prezent, cu 22 de milioane de telespectatori zilnic, provenind din 59 de ţări.
Este singurul post specializat pe sport care transmite în 20 de limbi, potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al grupului. Site-ul eurosport numără aproape 10 milioane de vizitatori unici în fiecare lună. Din ianuarie 2001, Eurosport este deţinut în proporţie de 100% de TF1, lider pe piaţa mediatică franceză. Principal acţionar în cadrul TF1 este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

Citeşte mai multe despre:   special,   national,   ministerul,   eurosport,   croatia,   spoturi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alcoolul şi fumatul cresc riscul de cancer în cavitatea bucală

Alcoolul şi fumatul cresc riscul de cancer în cavitatea bucală
Din păcate, cancerele din cavitatea bucală se întâlneasc tot mai des. Necazul este că bolnavii de acest tip de cancer se prezintă târziu la clinicile de chirurgie oro-maxilo-facială, când li s-a deformat figura...

„Poliția magistraților”, sabotată organizat de capii Justiției

„Poliția magistraților”, sabotată organizat de capii Justiției
Galerie Foto Anunțată, încă dn data de 4 octombrie, ședința Plenului CSM de ieri, în care ar fi trebuit să fie validate, după mai bine de patru luni de zile, rezultatele concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de...

Războiul politic din SUA riscă să creeze un seism puternic la București

Războiul politic din SUA riscă să creeze un seism puternic la București
Galerie Foto Afacerile politice, economice și mai puțin vizibile ale unor înalți oficiali americani democrați în România urmează să facă obiectul unor dezvăluiri de proporții, conform afirmațiilor făcute, duminică sear...

Infiltraţiile în articulaţiile dureroase se repetă la 6 luni sau un an

Infiltraţiile în articulaţiile dureroase se repetă la 6 luni sau un an
În popor umblă vorba că mai nimeni nu scapă de o suferinţă reumatismală. De la bunici, la colegii de serviciu, chiar şi unii de vârstă tânără, se vaită adesea de dureri în articulaţii. Reumatologul...

Incalificabil! DIICOT merge, în cazul “Caracal”, exclusiv pe declarațiile lui Dincă

Incalificabil! DIICOT merge, în cazul “Caracal”, exclusiv pe declarațiile lui Dincă
Galerie Foto Toate probele relevante elucidării cauzei “Caracal”, solicitate, în scris, de către avocatul familiei Măceșanu conducerii DIICOT, care constituie, totodată, și echipa care lucrează la acest dosar, au fost...

Completurile de 5, nule și după alcătuirea din ianuarie 2019. O instanță a desființat tragerile la sorți făcute de Tarcea

Completurile de 5, nule și după alcătuirea din ianuarie 2019. O instanță a desființat tragerile la sorți făcute de Tarcea
Galerie Foto Lovitură devastatoare aplicată de Curtea de Apel Bucureti într-un dosar civil în care protagonistă este controversata judecătoare, exclusă din magistratură, Camelia Bogdan. Instanța a decis ca să anuleze o...

Viaţa de student din Bucureşti

Viaţa de student din Bucureşti
Galerie Foto Independenţă, distracţie, prieteni noi, dezvoltare personală şi profesională, studiu sau, pe scurt, viaţa de student în Bucureşti. Acestea sunt câteva caracteristici specifice, ce se individualizează...

Lobby-iștii anti-Plumb din Parlamentul European și-au finanțat campania electorală tot din împrumuturi pe persoană fizică

Lobby-iștii anti-Plumb din Parlamentul European și-au finanțat campania electorală tot din împrumuturi pe persoană fizică
Galerie Foto Ipocrizie și dublu standard în legătură cu respingerea candidaturii Rovanei Plumb pentru poziția de comisar european pe domeniul Transporturilor. Candidatul român a fost respins de Comisia JURI a Parlamentului...

Soțul Anei Birchall, în agenda pedofilului american Jeffrey Epstein

Soțul Anei Birchall, în agenda pedofilului american Jeffrey Epstein
Galerie Foto În august 2019, miliardarul american Jeffrey Epstein a fost găsit mort în celula sa. Iar presa americană a publicat agenda conținând contactele controversatului miliardar, acuzat de pedofilie, în această agendă...

Partenerul de afaceri al lui Dan Barna, coleg cu nevasta lui Florian Coldea

Partenerul de afaceri al lui Dan Barna, coleg cu nevasta lui Florian Coldea
Publicația bugetul.ro continuă o investigație demarată, anul trecut, de “Jurnalul”, referitoare la afacerile liderului USR, Dan Barna (FOTO), derulate cu statul și descoperă o informație mai mult decât...

Fumătorii şi obezii au risc mai mare de cancer la rinichi

Fumătorii şi obezii au risc mai mare de cancer la rinichi
Cancerul de rinichi - din parenchimul rinichiului, din ţesuturile organului - este forma cea mai violentă din toate formele de cancer ale aparatului renal. Din păcate, cancerul de rinichi este descoperit târziu, în...

Bătaie de joc! Recursul CSM cu privire la gradul lui Kovesi se judecă… peste doi ani și o lună

Bătaie de joc! Recursul CSM cu privire la gradul lui Kovesi se judecă… peste doi ani și o lună
Galerie Foto Secția de Contencios Administrativ de la Înalta Curte de Casație și Justiție, sesizată cu recurs de către Consiliul Superior al Magistraturii, care a atacat hotărârea Curții de Apel București prin care a fost...

Averile prezidențiabililor. Case, terenuri și bani de întors cu lopata

Averile prezidențiabililor. Case, terenuri și bani de întors cu lopata
Galerie Foto 14 candidați au rămas în cursă pentru alegerile prezidențiale din anul 2019, scrutinul cel mai important din toate care alcătuiesc “sezonul electoral” 2019-2020. Deși unele din aceste candidaturi sunt puse,...

Cazul “Caracal” ajunge pe mâna FBI. Au nevoie de ADN-ul Luizei, ca să închidă dosarul

Cazul “Caracal” ajunge pe mâna FBI. Au nevoie de ADN-ul Luizei, ca să închidă dosarul
Șeful DIICOT, Felix Bănilă, a confirmat, ieri, că procurorii care se ocupă de cazul dispariției Luizei Melencu au dispus efectuarea unei comisii rogatorii în SUA, “pentru a efectua o nouă extragere de ADN,...

Fostul ministru al Comunicațiilor, Valerian Vreme, achitat definitiv în dosarul “Licențe pentru Școli”

Fostul ministru al Comunicațiilor, Valerian Vreme, achitat definitiv în dosarul “Licențe pentru Școli”
După un proces de doi ani, fostul ministru al Comunicațiilor și Tehnologiei Informației din Guvernul PDL, Valerian Vreme, a fost achitat definitiv de un Complet de 5 Judecători de la Înalta Curte de Casație și...
Serviciul de email marketing furnizat de