x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Capitala celor 1.170.000 de maşini

0
Autor: Mara Raducanu 30 Iun 2008 - 00:00
Capitala celor 1.170.000 de maşini


BILANŢ DEZASTRUOS ● Doar unul din cinci candidaţi obţine carnetul de şofer
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, comisarul Dan Moşescu, directorul Serviciului Înmatriculări recunoaşte că unele dintre şcolile de şoferi nu sînt decît maşini de tocat bani. Deşi trăim într-o capitală aglomerată, fiind înmatriculate pe zi peste 1.500 de autovehicule, promovabilitatea candidaţilor la examenul auto este la unul din cele mai scăzute niveluri din ultimii ani. 



BILANŢ DEZASTRUOS ● Doar unul din cinci candidaţi obţine carnetul de şofer
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, comisarul Dan Moşescu, directorul Serviciului Înmatriculări recunoaşte că unele dintre şcolile de şoferi nu sînt decît maşini de tocat bani. Deşi trăim într-o capitală aglomerată, fiind înmatriculate pe zi peste 1.500 de autovehicule, promovabilitatea candidaţilor la examenul auto este la unul din cele mai scăzute niveluri din ultimii ani.  

  • Jurnalul Naţional: Domnule comisar, foarte puţini ştiu ce înseamnă Serviciul Public Comunitar Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) şi vă confundă cu poliţia. Oamenii spun "mă duc să-mi înmatriculez maşina la poliţie". Ce este de fapt DRPCIV?
Dan Moşescu: Denumirea exactă a serviciului nostru este Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor Bucureşti. Unii ne confundă cu Poliţia Rutieră, alţii cu poliţia. Noi sîntem într-adevăr o structură a poliţiei, care se ocupă de partea administrativă, în special în ceea ce priveşte eliberarea documentelor, permis de conducere, autorizaţie provizorie de circulaţie a vehiculelor, precum şi alte adeverinţe care să ateste diferite stări ale unui vehicul înmatriculat.

  • V-aţi mutat de curînd aici, în noul sediu din Pipera. Cum decurg "ostilităţile"? E mai bine sau mai rău decît la Udrişte?  
E mai bine şi e mai rău în acelaşi timp. E mai bine, pentru că spaţiul pe care îl avem pentru lucrul cu publicul este mult mai potrivit. Partea negativă derivă din faptul că este o locaţie greu de atins. O altă problemă este accesul cu autovehiculul. Noi avem o parcare destul de spaţioasă, dar intrarea şi ieşirea pe şoseaua Pipera se face foarte dificil. Mai există şi problema copiatorului. Deocamdată există un singur aparat xerox, destinat lucrărilor noastre interne.

  • Pe cîţi oameni serviţi zilnic sau reformulînd cît de mari sînt cozile? Le-au depăşit pe cele de la Udrişte?
Avem într-adevăr 54 de ghişee, dar nu funcţionează toate, deoarece nu există suficient personal. Serviciul Public Comunitar Bucureşti înseamnă în medie 1.500 de certificate în fiecare zi, înseamnă în medie 400-500 de permise în fiecare zi, 1.000 de candidaţi examinaţi pentru obţinerea diferitelor categorii de permise de conducere. Însumate ajungem după estimarea noastră la a disloca în fiecare zi sau a mişca în fiecare zi o masă de 5.000 de oameni.

Certificate de înmatriculare, trimise acasă

  • Cîte vehicule există momentan în Capitală?
În luna ianuarie a acestui an erau 1.100.000 de vehicule, iar acum cred că sînt 1.170.000 de vehicule înmatriculate. Plus cele aflate în tranzit. Bucureştiul reprezintă 95% din tot ceea ce se întîmplă în înmatriculări vehicule pe firme de leasing. Chiar dacă maşina circulă la Satu-Mare, are număr de Bucureşti. Aproape tot ceea ce înseamnă leasing se rezolvă în Bucureşti.

  • De ce documente este nevoie pentru înmatricularea unei maşini?
Şi la vehicul nou şi la vehicul second-hand este nevoie de un act de proprietate al maşinii. După care, orice vehicul care solicită o operaţiune de înmatriculare/ radiere trebuie să aibă o carte de identitate eliberată de RAR. Urmează apoi achitarea la CEC a unei taxe pentru certificatul de înmatriculare în valoare de 30 RON. Mai este şi taxa de înmatriculare, încasată la bugetul local şi o taxă  de primă înmatriculare, achitată la trezorerie. Şi, bineînţeles, actul de identitate al solicitantului, copie şi original.

  • Pentru o maşină second-hand sau una adusă din străinătate cum trebuie procedat?
Se parcurge aceeaşi filieră. În final ajunge la noi unde depune toate documentele acumulate pe traseu, primeşte certificatul de înmatriculare şi plăcuţele româneşti. Punctul culminant la aceste maşini aduse de afară este că pe drum se  mai pierde cîte un act din cele cu care maşina a venit din străinătate.

  • Cu plăcuţele de înmatriculare aveţi ceva noutăţi?  
Fiecare Serviciu Public Comunitar din ţară îşi are atelierul lui şi tehnici de lucru noi. Practic, în felul acesta reuşim să ne încadrăm în acel deziderat de a elibera plăcuţele în doar  două ore. Ţinta noastră ar fi  fost să le eliberăm pe loc. Cetăţeanul să se prezinte, să depună documentele, să i le procesăm de faţă cu dînsul şi să-i înmînăm certificatul. Urmează ca în acest an să se treacă la producţia centralizată de certificate de înmatriculare şi de permise. Asta înseamnă că undeva, în subsolul clădirii, există nişte maşini mari pregătite să producă loturi întregi de certificate şi permise, care vor fi  fi trimise cetăţeanului acasă printr-un serviciu de curierat. E tot o propunere a noastră.

Instructorii, capul răutăţilor

  • Cum stăm cu promovabilitatea candidaţilor care aspiră să devină viitori şoferi?
Promovabilitarea candidaţilor cred că este la unul din cele mai scăzute nivele din ultimii ani. Acum două-trei luni am făcut o analiză şi reducerea era dramatică. Înainte, cam unul din patru candidaţi reuşea să-şi ia pemisul de conducere, acum lucrurile au evoluat către unul din cinci.

  • Încă se mai vehiculează ideea că dacă dai şpagă grasă, ai toate şansele să-ţi "iei"  permisul? Se mai practică?
Chestia asta cu datul este cumva născută din apropierea cu instructorii şi şcolile de şoferi. Cei care "propăvăduiesc", dacă vreţi, "trebuie să dai", sînt instructorii, de fapt unii dintre ei, nu trebuie să generalizăm. În realitate, lucrurile stau cu totul şi cu totul altfel: banii respectivi nu ajung nicidecum la examinator, ei se opresc la instructor. Omul conduce tot el, tot cu cunoştinţele alea, tot cu maşina cu care s-a obişnuit şi cu un examinator lîngă el.

  • Pe viitor se întrevăd schimbări în domeniul înmatriculărilor, examinărilor, permiselor?
Avem ceva schimbări. Pe partea de examinări vrem să mai facem o locaţie. Momentan, examenul de sală se ţine în trei locaţii. În perioada de vară toată lumea vrea să-şi ia permisul şi pentru a reduce cumva timpul de aşteptare intenţionăm să mai deschidem un al patrulea loc de examen. Mai mult, analizăm posibilitatea de a marca undeva în parcare, aici  în spatele clădirii, şi un traseu pentru motocicletă. În contrapartidă cu problema de la Argeş vrem să arătăm că în domeniul ăsta se pot întîmpla şi lucruri bune.   

Şoferii începători, cei mai periculoşi

  • Ce părere aveţi despre haosul existent în Bucureşti în domeniul rutier?
Ca locuitor al Bucureştiului o resimt ca pe o povară. Aglomeraţia este într-o creştere vizibilă. Este nevoie şi de  responsabilitatea Poliţiei Rutiere pentru a educa cît mai bine şoferul. Noi prin examenul pe care îl susţinem cu el nu atestăm decît faptul că are un nivel de cunoştinţe minime. Nu înseamnă că  este cel mai bun şofer. Este cea mai proastă formă de şofer care există, deoarece în momentul în care şi-a luat permisul de conducere experienţa lui este aproape de zero şi este cel mai periculos şofer.

  • Cum comentaţi scandalul permiselor de la Argeş?
Mi-e greu să comentez aşa ceva, eu stau să mă întreb cum s-a ajuns la a se produce nişte pagube atît de mari, să se ajungă la 800.000 de euro. Şi asta e probabil doar partea care a putut fi găsită, numărată. Noi am urmărit fenomenul şi cum vă spuneam procentul de promovabilitate în Bucureşti este printre cel mai mic din  ţară. Asta înseamnă că la noi examenul este totuşi mai dur decît în alte părţi şi, de altfel, toţi conducătorii auto recunosc că a conduce în Bucureşti este ceva mult mai greu decît a conduce în altă parte a ţării.
Citeşte mai multe despre:   interviu,   bucuresti,   inmatriculare,   inseamna

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Parchetul General: Nu se știe unde s-a infectat Vergil Chițac. Dar sigur nu la Bruxelles. Candidatul PNL la Primăria Constanța a scăpat de dosarul penal

Parchetul General: Nu se știe unde s-a infectat Vergil Chițac. Dar sigur nu la Bruxelles. Candidatul PNL la Primăria Constanța a scăpat de dosarul penal
Galerie Foto Senatorul liberal Vergil Chițac, infectat, în luna martie, cu noul coronavirus, din cauza căruia Parlamentul a intrat în carantină, iar proaspătul reînvestit, la acel moment, prim-ministru Ludovic Orban s-a...

Moștenitorii lui Decebal Remeș, așteptați de instanță să intervină în procesul împotriva lui Băsescu

Moștenitorii lui Decebal Remeș, așteptați de instanță să intervină în procesul împotriva lui Băsescu
Fostul președinte Traian Băsescu riscă să nu scape de procesul cu fostul ministru al Agriculturii Decebal Traian Remeș, chiar și după decesul acestuia din urmă. Tribunalul București a decis, la sfârșitul...

Schimbarea balanţei hormonale poate afecta vertebrele

Schimbarea balanţei hormonale poate afecta vertebrele
Cum copiii sunt iubiţi ca ochii din cap de către părinţi, este firesc ca aceştia să se îngrijoreze la orice detaliu în creşterea lor, mai ales în lucrurile observabile la coloana vertebrală, la picioare, la me...

În timp ce încalcă Referendumul pe Justiție, premierul Orban îndeamnă cetățenii să nu respecte deciziile CCR

În timp ce încalcă Referendumul pe Justiție, premierul Orban îndeamnă cetățenii să nu respecte deciziile CCR
Galerie Foto Apropierea alegerilor, după o perioadă de criză sanitară prelungită, ridică, și în 2020, o chestiune referitoare la Justiție. Atacurile, din ultima vreme, venite dinspre Palatul Victoria, către mai multe...

Explicațiile specialistului: de ce Marea Neagră nu e murdară

Explicațiile specialistului: de ce Marea Neagră nu e murdară
Galerie Foto Atrași de imaginile cu apele cristaline ale Mediteranei sau ale altor mări, din zone turistice foarte populare, mulți români sunt convinși că litoralul românesc este de mâna a doua, pentru că apa e mai mereu...

Povești nemuritoare cu măști de protecție pentru persoanele defavorizate, în nouă pași

Povești nemuritoare cu măști de protecție pentru persoanele defavorizate, în nouă pași
Galerie Foto Impusă ca o obligație trasată de la cel mai înalt nivel, purtarea măștilor de protecție pe perioada stării de alertă este în vigoare încă de la mijlocul lunii mai, odată cu expirarea stării de urgență. La...

Despre lipsa autopsiilor, așa-zisele laboratoare ale DSP și alte Bâlbe în vreme de pandemie

Despre lipsa autopsiilor, așa-zisele laboratoare ale DSP și alte Bâlbe în vreme de pandemie
Interviu cu Dr. Ligia Barbarii, medic primar de medicină legală, șef al Laboratorului de Genetică din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici” din București.   - În cazul...

Armata suferă prima pierdere: restaurantul CCA, răpus de Covid

Armata suferă prima pierdere: restaurantul CCA, răpus de Covid
Galerie Foto Chiar în timp ce pregătea amânarea măsurilor de relaxare, care trebuiau implementate cu data de 1 iulie, Cabinetul Orban a decis desființarea Unității de Prestări Servicii și Alimentație a Ministerului...

Ludovic Orban, acuzat de trei asociații de judecători de presiuni asupra Justiției

Ludovic Orban, acuzat de trei asociații de judecători de presiuni asupra Justiției
Galerie Foto Pentru a doua oară, în mai puțin de o lună și jumătate, trei asociații ale judecătorilor din România critică modul în care Guvernul condus de Ludovic Orban, dar și afirmațiile premierului se raportează la...

Dragoș Frumosu: România poate hrăni 80 de milioane de oameni

Dragoș Frumosu: România poate hrăni 80 de milioane de oameni
Dragoș Frumosu, liderul Federației Sindicatelor din Industria Alimentară, a Băuturilor, Tutunului și Ramuri Conexe „SINDALIMENTA”, luptă de două decenii pentru industria alimentară și pentru cei peste...

Emil Lungeanu, autorul romanului ”Jocul”, care apare cu Jurnalul: „Scriitorul îşi câştigă existenţa într-un singur fel: prin posteritate” 

Emil Lungeanu, autorul romanului ”Jocul”, care apare cu Jurnalul: „Scriitorul îşi câştigă existenţa într-un singur fel: prin posteritate” 
Galerie Foto Emil Lungeanu - romancier, eseist, poet, autor de piese de teatru, critic la revista Uniunii Scriitorilor. Conform referințelor, este cel mai versatil scriitor român, manifestându-se în toate genurile și speciile...

După orice extracţie, nu trebuie să rămână loc gol

După orice extracţie, nu trebuie să rămână loc gol
Unii trec sănătatea danturii în categoria a doua, până când o durere de dinţi îi scoate din ţâţâni. Dantura este un organ de o importanţă deosebită, amânarea vizitei la medicul stomatolog duce la...

Povestea spectaculoasă a unei donații de 1,4 milioane pentru euroalegeri. Iei bani de la „Grindă”, donezi la PNL și câștigi un post la Cancelaria lui Orban

Povestea spectaculoasă a unei donații de 1,4 milioane pentru euroalegeri. Iei bani de la „Grindă”, donezi la PNL și câștigi un post la Cancelaria lui Orban
Galerie Foto Ana Maria Dimitriu, consilierul local de la Focșani, fostă angajată la biroul parlamentar al actualului ministru al Dezvoltării Ion Ștefan, zis “Grindă”, care a împrumutat, în primăvara trecută, 1,4...

Cad măști la nivel înalt: afaceri cu interlopi, polițiști și căsuțe poștale. În plin scandal Unifarm, ministrul Sanatății face milionare două offshore-uri din Cipru

Cad măști la nivel înalt: afaceri cu interlopi, polițiști și căsuțe poștale. În plin scandal Unifarm, ministrul Sanatății face milionare două offshore-uri din Cipru
Galerie Foto În plin scandal penal legat de achiziția făcută de Unifarm, în urma căruia directorul general Adrian Ionel s-a ales cu 60 de zile de control judiciar, pentru o presupusă șpagă de 760.000 de euro, Ministerul...

Arafat, plesnit cu elasticul măștilor de la Unifarm

Arafat, plesnit cu elasticul măștilor de la Unifarm
Galerie Foto Scandalul generat de punerea sub acuzare de către DNA a directorului general al Companiei Naționale Unifarm SA, Eugen Adrian Ionel, a dat naștere unui conflict mediatic între secretarul de stat în Ministerul de...
Serviciul de email marketing furnizat de