x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Capitala celor 1.170.000 de maşini

0
Autor: Mara Raducanu 30 Iun 2008 - 00:00
Capitala celor 1.170.000 de maşini


BILANŢ DEZASTRUOS ● Doar unul din cinci candidaţi obţine carnetul de şofer
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, comisarul Dan Moşescu, directorul Serviciului Înmatriculări recunoaşte că unele dintre şcolile de şoferi nu sînt decît maşini de tocat bani. Deşi trăim într-o capitală aglomerată, fiind înmatriculate pe zi peste 1.500 de autovehicule, promovabilitatea candidaţilor la examenul auto este la unul din cele mai scăzute niveluri din ultimii ani. 



BILANŢ DEZASTRUOS ● Doar unul din cinci candidaţi obţine carnetul de şofer
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, comisarul Dan Moşescu, directorul Serviciului Înmatriculări recunoaşte că unele dintre şcolile de şoferi nu sînt decît maşini de tocat bani. Deşi trăim într-o capitală aglomerată, fiind înmatriculate pe zi peste 1.500 de autovehicule, promovabilitatea candidaţilor la examenul auto este la unul din cele mai scăzute niveluri din ultimii ani.  

  • Jurnalul Naţional: Domnule comisar, foarte puţini ştiu ce înseamnă Serviciul Public Comunitar Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) şi vă confundă cu poliţia. Oamenii spun "mă duc să-mi înmatriculez maşina la poliţie". Ce este de fapt DRPCIV?
Dan Moşescu: Denumirea exactă a serviciului nostru este Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor Bucureşti. Unii ne confundă cu Poliţia Rutieră, alţii cu poliţia. Noi sîntem într-adevăr o structură a poliţiei, care se ocupă de partea administrativă, în special în ceea ce priveşte eliberarea documentelor, permis de conducere, autorizaţie provizorie de circulaţie a vehiculelor, precum şi alte adeverinţe care să ateste diferite stări ale unui vehicul înmatriculat.

  • V-aţi mutat de curînd aici, în noul sediu din Pipera. Cum decurg "ostilităţile"? E mai bine sau mai rău decît la Udrişte?  
E mai bine şi e mai rău în acelaşi timp. E mai bine, pentru că spaţiul pe care îl avem pentru lucrul cu publicul este mult mai potrivit. Partea negativă derivă din faptul că este o locaţie greu de atins. O altă problemă este accesul cu autovehiculul. Noi avem o parcare destul de spaţioasă, dar intrarea şi ieşirea pe şoseaua Pipera se face foarte dificil. Mai există şi problema copiatorului. Deocamdată există un singur aparat xerox, destinat lucrărilor noastre interne.

  • Pe cîţi oameni serviţi zilnic sau reformulînd cît de mari sînt cozile? Le-au depăşit pe cele de la Udrişte?
Avem într-adevăr 54 de ghişee, dar nu funcţionează toate, deoarece nu există suficient personal. Serviciul Public Comunitar Bucureşti înseamnă în medie 1.500 de certificate în fiecare zi, înseamnă în medie 400-500 de permise în fiecare zi, 1.000 de candidaţi examinaţi pentru obţinerea diferitelor categorii de permise de conducere. Însumate ajungem după estimarea noastră la a disloca în fiecare zi sau a mişca în fiecare zi o masă de 5.000 de oameni.

Certificate de înmatriculare, trimise acasă

  • Cîte vehicule există momentan în Capitală?
În luna ianuarie a acestui an erau 1.100.000 de vehicule, iar acum cred că sînt 1.170.000 de vehicule înmatriculate. Plus cele aflate în tranzit. Bucureştiul reprezintă 95% din tot ceea ce se întîmplă în înmatriculări vehicule pe firme de leasing. Chiar dacă maşina circulă la Satu-Mare, are număr de Bucureşti. Aproape tot ceea ce înseamnă leasing se rezolvă în Bucureşti.

  • De ce documente este nevoie pentru înmatricularea unei maşini?
Şi la vehicul nou şi la vehicul second-hand este nevoie de un act de proprietate al maşinii. După care, orice vehicul care solicită o operaţiune de înmatriculare/ radiere trebuie să aibă o carte de identitate eliberată de RAR. Urmează apoi achitarea la CEC a unei taxe pentru certificatul de înmatriculare în valoare de 30 RON. Mai este şi taxa de înmatriculare, încasată la bugetul local şi o taxă  de primă înmatriculare, achitată la trezorerie. Şi, bineînţeles, actul de identitate al solicitantului, copie şi original.

  • Pentru o maşină second-hand sau una adusă din străinătate cum trebuie procedat?
Se parcurge aceeaşi filieră. În final ajunge la noi unde depune toate documentele acumulate pe traseu, primeşte certificatul de înmatriculare şi plăcuţele româneşti. Punctul culminant la aceste maşini aduse de afară este că pe drum se  mai pierde cîte un act din cele cu care maşina a venit din străinătate.

  • Cu plăcuţele de înmatriculare aveţi ceva noutăţi?  
Fiecare Serviciu Public Comunitar din ţară îşi are atelierul lui şi tehnici de lucru noi. Practic, în felul acesta reuşim să ne încadrăm în acel deziderat de a elibera plăcuţele în doar  două ore. Ţinta noastră ar fi  fost să le eliberăm pe loc. Cetăţeanul să se prezinte, să depună documentele, să i le procesăm de faţă cu dînsul şi să-i înmînăm certificatul. Urmează ca în acest an să se treacă la producţia centralizată de certificate de înmatriculare şi de permise. Asta înseamnă că undeva, în subsolul clădirii, există nişte maşini mari pregătite să producă loturi întregi de certificate şi permise, care vor fi  fi trimise cetăţeanului acasă printr-un serviciu de curierat. E tot o propunere a noastră.

Instructorii, capul răutăţilor

  • Cum stăm cu promovabilitatea candidaţilor care aspiră să devină viitori şoferi?
Promovabilitarea candidaţilor cred că este la unul din cele mai scăzute nivele din ultimii ani. Acum două-trei luni am făcut o analiză şi reducerea era dramatică. Înainte, cam unul din patru candidaţi reuşea să-şi ia pemisul de conducere, acum lucrurile au evoluat către unul din cinci.

  • Încă se mai vehiculează ideea că dacă dai şpagă grasă, ai toate şansele să-ţi "iei"  permisul? Se mai practică?
Chestia asta cu datul este cumva născută din apropierea cu instructorii şi şcolile de şoferi. Cei care "propăvăduiesc", dacă vreţi, "trebuie să dai", sînt instructorii, de fapt unii dintre ei, nu trebuie să generalizăm. În realitate, lucrurile stau cu totul şi cu totul altfel: banii respectivi nu ajung nicidecum la examinator, ei se opresc la instructor. Omul conduce tot el, tot cu cunoştinţele alea, tot cu maşina cu care s-a obişnuit şi cu un examinator lîngă el.

  • Pe viitor se întrevăd schimbări în domeniul înmatriculărilor, examinărilor, permiselor?
Avem ceva schimbări. Pe partea de examinări vrem să mai facem o locaţie. Momentan, examenul de sală se ţine în trei locaţii. În perioada de vară toată lumea vrea să-şi ia permisul şi pentru a reduce cumva timpul de aşteptare intenţionăm să mai deschidem un al patrulea loc de examen. Mai mult, analizăm posibilitatea de a marca undeva în parcare, aici  în spatele clădirii, şi un traseu pentru motocicletă. În contrapartidă cu problema de la Argeş vrem să arătăm că în domeniul ăsta se pot întîmpla şi lucruri bune.   

Şoferii începători, cei mai periculoşi

  • Ce părere aveţi despre haosul existent în Bucureşti în domeniul rutier?
Ca locuitor al Bucureştiului o resimt ca pe o povară. Aglomeraţia este într-o creştere vizibilă. Este nevoie şi de  responsabilitatea Poliţiei Rutiere pentru a educa cît mai bine şoferul. Noi prin examenul pe care îl susţinem cu el nu atestăm decît faptul că are un nivel de cunoştinţe minime. Nu înseamnă că  este cel mai bun şofer. Este cea mai proastă formă de şofer care există, deoarece în momentul în care şi-a luat permisul de conducere experienţa lui este aproape de zero şi este cel mai periculos şofer.

  • Cum comentaţi scandalul permiselor de la Argeş?
Mi-e greu să comentez aşa ceva, eu stau să mă întreb cum s-a ajuns la a se produce nişte pagube atît de mari, să se ajungă la 800.000 de euro. Şi asta e probabil doar partea care a putut fi găsită, numărată. Noi am urmărit fenomenul şi cum vă spuneam procentul de promovabilitate în Bucureşti este printre cel mai mic din  ţară. Asta înseamnă că la noi examenul este totuşi mai dur decît în alte părţi şi, de altfel, toţi conducătorii auto recunosc că a conduce în Bucureşti este ceva mult mai greu decît a conduce în altă parte a ţării.
Citeşte mai multe despre:   interviu,   bucuresti,   inmatriculare,   inseamna

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi
Interviu cu doctor Dan Găucan, stomatolog Faţă de hrana crudă, tare a omului primitiv, trăitorul în vremurile moderne mănâncă alimente tot mai moi, care nu-i mai solicită aşa mult structura cavităţii...

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția
Galerie Foto Tertipurile incredibile prin care anumiți judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție încearcă să perpetueze practica ilegală de la această instanță, prin încălcarea Constituției României și a...

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”
Galerie Foto Mihai Gane, un tânăr de origine română, este noua senzaţie literară în Spania. Acolo, este cunoscut ca Miguel Gane şi a publicat două volume de poezii primite cu mare entuziasm de public. În 2017, a fost...

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria
Galerie Foto Cel mai important om al Partidului Național Liberal conduce, din punct de vedere administrativ, întregul aparat guvernamental. Nu este vorba despre Ludovic Orban, care este premier al României, ci de Antonel Tănase,...

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța
Galerie Foto Zilele trecute, la Tribunalul București a fost depus tabelul definitiv al creanțelor acceptate cu privire la compania SC Fattoria Terrantica SRL, societate pe care Mircea Băsescu, fratele fostului președinte al...

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene
Galerie Foto Orașele României sunt sufocate, la propriu, de mașini. Nu e o exagerare, în București se vede asta cu ochiul liber. Nu mai poți admira nimic din arhitectura orașului, pentru că totul e practic acoperit de mașini...

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui
Galerie Foto 16 voturi îi lipseau lui Ludovic Orban pentru a-și trece, luni, Guvernul de votul Parlamentului. Așa cum „Jurnalul” a prezentat, cu o zi înainte de plen, toate partidele care au încheiat acorduri cu premierul...

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor
Galerie Foto Doina Ruști este una dintre cele mai apreciate voci ale literaturii contemporane din România. Cuvintele sale magice au primit numeroase premii literare, iar romanele sale au fost traduse în peste 9 limbi. Acum, Doina...

Chirurgie prin gaura cheii

Chirurgie prin gaura cheii
Sperietura unor pacienţi că ajung la bisturiul chirurgului s-a mai diminuat odată cu extinderea intervenţiilor minim invazive, a laparoscopiei cu incizii mici. Interviu cu profesor doctor Nicolae Iordache, de...

Serviciul lui Orban, băncile și procesele împotriva celor care vor să li se aplice Legea Dării în Plată

Serviciul lui Orban, băncile și procesele împotriva celor care vor să li se aplice Legea Dării în Plată
Galerie Foto De la un job part time la o companie de construcții, liderul PNL, Ludovic Orban, care, astăzi, speră să devină premierul Guvenului României, a trecut la consultanță pentru una dintre societățile de avocatură...

Ana-Maria Negrilă, regina SF-ului românesc

Ana-Maria Negrilă, regina SF-ului românesc
Galerie Foto Ana-Maria Negrilă este una dintre puținele scriitoare de SF din România și câștigătoare a numeroase premii. A publicat cinci volume de proză, dintre care, cel mai cunoscut este romanul Împăratul ghețurilor...

Ministeriabilul „Grindă”, „nășit” în afaceri de controversatul Gigi Kent

Ministeriabilul „Grindă”, „nășit” în afaceri de controversatul Gigi Kent
Deputatul Ion Ștefan, care vânează funcția de ministru al Dezvoltării Regionale și care a primit aviz negativ în comisiile reunite de specialitate ale Parlamentului, și-a început cariera de afaceri lucrând...

Românca aflată la conducerea baschetului mondial

Românca aflată la conducerea baschetului mondial
Galerie Foto Carmen Tocală a fost desemnată membru în Boardul Central al Federaţiei Internaţionale de Baschet. Asta după ce, în luna iunie, Carmen Tocală a devenit prima femeie aleasă în funcţia de vicepreşedinte al...

Dosarul „Mită la SRI”: ucis de Kovesi, îngropat de judecători

Dosarul „Mită la SRI”: ucis de Kovesi, îngropat de judecători
Galerie Foto Faptele sesizate de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, care, în 2015, le-a povestit procurorilor DNA cum a plătit, cu sacoșa, o jumătate de milion de euro pentru finanțarea partidului lui Gabriel Oprea, chiar în...

O româncă vrea să dea lovitura în State cu povestea vieții ei

O româncă vrea să dea lovitura în State cu povestea vieții ei
Galerie Foto La numai 22 de ani, tânăra actriță Maria Müller are propria companie de teatru la New York, cu care speră să ajungă pe Broadway. Românca a apărut deja într-o peliculă proiectată la Festivalul de la Cannes,...
Serviciul de email marketing furnizat de