x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Interviuri Drumul din Șoseaua Iancului până în magazinele exclusiviste din toată lumea 

Drumul din Șoseaua Iancului până în magazinele exclusiviste din toată lumea 

de Elena Craciun    |    14 Dec 2017   •   11:36
Drumul din Șoseaua Iancului până în magazinele exclusiviste din toată lumea 
Sursa foto: RemusN

Simona Lupu, designer de genți. Un nume mai puțin cunoscut în România, dar cu rezonanță în industria modei de pe tot mapamondul. Creațiile sale, care ies dintr-o fabrică din Șoseaua Iancului, sunt dorite de femei din toată lumea. Genţile sofisticate, toate din piele natu­rală, au ajuns până la vedetele de Hollywood. Românca a cucerit lumea cu rapiditate, iar acum putem spune fără echivoc că este un designer de 10. Deoa­rece creațiile sale se vând deja în magazine exclusiviste din 10 mari orașe ale lumii. 

Jurnalul: Care este povestea brand-ului Millisimo, cum s-a născut acesta? Și ce a fost până la acest moment? 
Simona Lupu:
Brand-ul Milli­simo a fost conceput în Londra şi reprezintă numele a două persoane foarte importante: Millie - nume englezesc, fata partene­rului meu, şi Simo - diminutivul de la Simona. Înainte de acest pas, de alegerea numelui, însă, a fost multă muncă de cerce­tare, combinată cu creativitate, design şi apoi concepere a primei colecții. 

Ce înseamnă să fii designer de genți? 
Înseamnă să îți laşi imaginația să dea naștere crea­ției pe care trebuie să o unești prin unicitate, excentricitate și calitate. 

Există o legătură între toate elementele care compun ținutele noastre de zi cu zi; moda genților ține cont de tendințele la încălțăminte sau la alte accesorii? Ori de culoarea anului etc.? 
Întotdeauna există o legătură. În primul rând ținem cont de tendințele în modă, de culorile sezonului și de outfitul nostru de zi cu zi. În acest an se poartă gențile cu forme geometrice, rucsacurile colorate sau imprimeurile. 

Designul de genți pentru femei este diferit de cel pentru bărbați? La ce se uită femeile și ce cântărește cel mai mult pentru bărbați? 
Designul de genți pentru femei nu este cu nimic diferit de cel pentru bărbați, trebuie să fie o compatibilitate între clienții mei și în ceea ce creez și realizez. Creez genţi pentru femei 70% şi 30% pentru bărbați, și mă aștept la o creștere semnificativă pentru bărbați, în curând. 

Creația din liceu, în toate colecțiile de până acum 
Care este povestea primei genți create? Și mai departe povestea primei genți vândute. 

Acestă întrebare îmi place foarte mult. Prima geantă creată și realizată de mine a fost în timpul liceului. Am fost foarte mândră când am reușit să fina­lizez un produs cap-coadă și tot atunci am vândut-o unei cunos­tințe care își dorea o geantă din piele. Bineînțeles că modelul genţii era o simplă „sacoșă” care în ultimii ani a devenit un design la modă, iar de atunci am avut-o în toate colecţiile mele, dar sub o altă interpretare. 
Cât de greu este să „cuce­reşti lumea”? Deschiderea primului magazin peste hotare, în Londra ai multe magazine, te pregăteşti să cucereşti alte pieţe. Ai contracte cu magazine din cel puţin opt țări, urmează SUA. 
Deschiderea primului magazin a fost făcută la finalul lui 2014 la Londra (Greenwich) împreună cu un designer de haine şi altul de pantofi. A fost o mare provocare pentru noi, dar am avut marea şansă să găsim parteneri ideali la acea perioadă. La ora actuală, brandul nostru se află şi pe magazinele online din multe ţări. 

Este brand-ul Millisimo unul exclusivist? De ce? Ce face un brand de genţi exclusivist? 
Cred ca atuul brandului Millisimo constă în versatilitatea modelelor, având o gamă largă de modele. Este mult mai uşor să îţi găseşti geanta casual, office, sport, de călătorie sau produse din gama pentru bărbaţi în designul Millisimo. 


Ai creat multe genţi pentru vedete, persoane cunoscute. Cum faci când creezi o geantă personalizată? Studiezi persoana, aşteptările ei etc.? De ce elemente ţii cont? 
În primul rând, frumuseţea acestei poveşti este că „vedeta” sau „persoana cunoscută” pur şi simplu ne-a ales pe noi, pentru designul şi calitatea produselor. Bineînţeles că ţinem cont de cerinţele şi feedback-ul lor. 
Deşi ai o fabrică în România, aici nu ai deschis niciun magazin. Există un magazin online, însă brand-ul tău este mult mai cunoscut peste hotare decât acasă. Cum explici acest lucru? Nu este o piaţă bine creionată? 
Cred că atunci când vrei să promovezi un brand, trebuie să te expui acolo unde există potenţial. Românii sunt un pic mai preten­ţioşi când vine vorba de fashion şi le plac produsele de calitate ale unui designer cunoscut. Deschi­derea unui magazin în România face parte din proiectul nostru. 

Ce planuri de afaceri ai pentru perioada următoare? Ce ţări vrei să mai cucereşti? 
Pentru următoarea perioadă, colecţia primăvară/vară 2018, care a fost lansată la Pure London iulie 2017, şi, de asemenea, la showroom-ul nostru din Londra, a avut un succes remarcabil, primind comenzi de la agenţii Unite. Mai mult decât atât, suntem în discuţii avansate cu magazinele mari din Londra, precum John Lewis, Debenhams şi Selfridges. Colecţia toamnă/iarnă 2018 va fi prezentată la Pure London februarie 2018. Din punctul de vedere al „cuceririi”, aş dori ca brandul Millisimo să pătrundă pe piaţa din Rusia şi în țările arabe. noştri din Londra şi de la cei din Statele 

Unde te vezi peste 10 ani? 
Văd brand-ul Millisimo alături de toate casele de modă de prestigiu. 

Cum se fabrica? Ep. 1 (Geanta Smart Casual) - Millisimo Romania
SUCCESUL în cifre 
➤ Număr de magazine: Ne raportăm la piaţa internaţi­onală şi avem contracte cu 10 magazine din UK, un magazin din Irlanda, un magazin din Lituania, două magazine din Canada (Calgary și Toronto), Germania - un magazin, Cipru -15 magazine, Grecia - 15 magazine, Olanda - două maga­zine. Urmează SUA. În Marea Britanie vindem și online. 
➤ Număr de genţi vândute: Producem şi vindem în fiecare lună, mai mult sau mai puţin, în funcţie de perioadă, aproximativ 800 de genţi. 
➤ Număr angajaţi: în România 15 şi în UK 10. 
➤ Investiție: Circa 500.000 euro. Am vrut să avem un mediu plăcut de lucru şi să investim în cele mai bune utilaje, materiale necesare şi promovare. Având în vedere evoluţia, ştim cu toţii că este foarte greu să creşti un brand nou în timp scurt, dar noi am pus mai presus de toate calitatea produsului folosind piele şi accesorii doar din Italia, finisajele produselor să fie impecabile, şi acest lucru ne-a adus în prim-plan imediat. 

×
Subiecte în articol: simona lupu Millisimo