x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Mirosul de nou-nouţ!

Mirosul de nou-nouţ!

de Magda Cristina Ursache    |    09 Iun 2012   •   21:00
Mirosul de nou-nouţ!

Va tot straduiti sa gasiti cel mai bun deodorant ambiental pentru habitaclul masinii dumneavoastra? Nu stiti ce aroma sa alegeti, ca sa placa tuturor celor care vor calatori alaturi de dumneavoastra? Nu stiti, mai ales, cum sa alegeti un deo eficient, care sa acopere mirosul neplacut de fum de tigara, impregnat in tesatura si-n piele, izul de mucegai si de “statut'...? Mirosul de vechi... Da, cred ca acesta e cel care deranjeaza cel mai tare! Celor mai multi dintre noi ne place cum miroase o masina noua, cu zero kilometri la bord. Hmmm! Aproape ca merita, din cand in cand, sa intri intr-un showroom auto si sa te prefaci ca vrei sa cumperi o masina, numai ca sa intri in habitaclu si sa inspiri parfumul acela de... “neinceput'!

La asta s-au gandit, poate, si “creativii' unei mari firme auto din Europa ­ care are un departament aparte si pentru parfumuri si deodorante de masina ­ cand au creat “Olor a Nuevo'... In traducere: “Miroase a Nou-Nout'! O nota olfactiva proaspata, care, folosita in interiorul masinii tale vechi, iti va da senzatia ca esti din nou la kilometrul zero si introduci pentru prima data cheia in contact.

De ce avea nevoie un fabricant de automobile (noi... fireste) de un parfum pentru masini vechi? Poate pentru ca, de cand cu criza economica, merge tot mai mult sistemul “buy-back'. Vinzi masini noi, dar aduni in parcul auto si masinile vechi pe care clientii ti le-au dat la schimb. Nu este suficienta o revizie pentru a convinge un alt potential cumparator ca o masina second-hand e la fel de buna ca si una noua, doar ca e mult mai ieftina. Si atunci, trebuie sa-i induci sentimentul acela placut pe care il are cand intra intr-un showroom... Ei bine, parfumul cu pricina este exact solutia mult-cautata.

Si mai interesant este insa faptul ca, pentru a face reclama noului deo-parfum auto, dar si pentru a stimula vanzarea masinilor la mana a doua din parcul cu vechituri, firma a ales un mod neobisnuit de reclama: “Braduti' de carton imbibati cu parfum atarna de barele din mijloacele de transport in comun. Mirosul atrage, iar textul scris pe acestia te lamureste: de ce sa mergi, inghesuit, in autobuz, cand poti avea, la un pret mic, propria ta masina, care... miroase a nou-nout?!

×