x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Modernizare - Vagoane de lux marca Grivita

0
Autor: Lucian Florea 29 Iun 2006 - 00:00
Modernizare - Vagoane de lux marca Grivita


In 1897, din nevoia de intretinere si reparare a locomotivelor cu abur si a vagoanelor de calatori, luau fiinta Atelierele Grivita. Dupa 109 ani, pe poarta fabricii ies vagoane moderne, cu televizoare LCD, toalete ecologice si alte dotari la standarde europene, capabile din punct de vedere tehnic sa goneasca spre Occident cu pana la 200 km/h.

Curtea de pe Calea Grivitei, unde in 1933 Vasile Roaita suna sirena care vestea greva sindicalistilor comunisti de la CFR, pastreaza din acele vremuri doar cateva locomotive vechi si halele de lucru. Atelierele Grivita sunt astazi o societate privata, la care principalul actionar este o asociatie a angajatilor. Peste 1.000 de oameni muncesc la intretinerea periodica a vagoanelor CFR, dar si pentru a pune in circulatie alternative moderne la garniturile de tren ce formeaza peisajul dezolant in majoritatea garilor romanesti. Concret, aici sunt aduse vagoane care au fost scoase din uz inainte de vreme in Occident, in special din Germania, si sunt reconditionate si echipate cu dotari de ultima generatie. Peste 100 de vagoane de dormit modernizate la Grivita au fost puse in circulatie, iar principalul client al uzinelor, CFR Calatori, are comenzi si pentru alte cateva zeci de unitati.

MOTIVE. Directorul general al Atelierelor Grivita, Claudiu Alexandru, sustine ca productia acestor mijloace de transport este ceruta, in primul rand, de apropiata aderare la Uniunea Europeana. Pe langa standardele de confort, tarile UE au si solicitari tehnice pentru garniturile de tren care le traverseaza. Astfel, la momentul de fata, capacitatea de a rula cu o viteza de 160 km/h este o conditie pentru a patrunde in spatiul comunitar, in vreme ce un plafon apropiat de 200 km/h este perceput ca fiind nivelul optim de confort.

Unul dintre initiatorii acestui program si totodata cel care importa vagoanele este omul de afaceri Cornel Tabacaru. "Noi venim in interesul pasagerilor si vrem sa oferim aceleasi servicii ca si in Europa, inainte ca UE sa ne-o impuna. Daca am vazut ca in trenurile de acolo exista prize pentru laptopuri si televizoare, le-am pus si noi", sustine Tabacaru.

SA TOT CALATORESTI! Asa va arata interiorul unui vagon-restaurant

OFERTA. Programul de modernizare a "flotilei" CFR a fost demarat in urma cu cativa ani, cu vagoanele de dormit. Pentru ca acestea "au prins" la calatori, al doilea pas a fost lansarea unei alternative mai ieftine - cuseta, explica Cornel Tabacaru. O noutate o constituie diferenta de clasa la cuseta: astfel, daca la clasa a II-a sunt cate sase locuri in compartiment, la clasa I sunt doar patru paturi, iar clientii au si doua televizoare unde pot vedea DVD-uri. 25 de astfel de vagoane vor intra in dotarea CFR Calatori. Urmatorul obiectiv a fost vagonul-restaurant. Acesta a fost practic reinventat, conform cu standardele europene si adaptat la nevoile autohtone.

DOTARI. Noua generatie de vagoane care ies pe poarta Atelierelor Grivita este echipata tehnic cu toate accesoriile necesare traficului la viteze mari. Insa calatorul va putea simti si confortul sporit: aer conditionat, toalete care nu polueaza, televizoare cu cristale lichide, prize pentru laptopuri si dus in vagoanele de dormit. La Restaurant, cateva cuptoare cu microunde si frigidere echipeaza bucataria, asa cum ne-a fost prezentata de directorul tehnic Dan Baiasu. Planurile producatorilor nu se opresc aici. Ei promit ca in aceasta vara va fi lansat modelul "amiral" al vagoanelor modernizate la Grivita. Este vorba despre un vagon de dormit, care va avea dus si grup sanitar in fiecare compartiment.

COSTURI DE PATRU ORI MAI MICI

FINISAT. Vagon pregatit pentru a parasi Atelierele Grivita
Durata de viata a unui vagon este circa 40 de ani. In Occident insa, ele sunt scoase din uz cu mult inainte de vreme, dupa 15, zece sau chiar opt ani de folosinta. Astfel, garnituri folosite, dar in stare buna, sunt vandute la preturi rezonabile. Aduse in Romania, ele sunt modernizate si reconditionate, incepand cu tabla si componentele tehnice si terminand cu echipamentele electronice. Daca un vagon nou poate costa pana la doua milioane de euro, unul astfel reconditionat valoreaza maximum 500.000 de euro. Transportatorul nu este nevoit sa majoreze tarifele, astfel ca pasagerii pot avea parte de confort sporit la acelasi pret al biletului. Productia noilor tipuri de vagoane este proiectata si realizata integral in Romania, utilizand mana de lucru autohtona si echipamente si accesorii de provenienta interna.
Citeşte mai multe despre:   special,   vagoane,   grivita

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

De trei săptămâni, membrii Cabinetului Orban își țin averile la secret

De trei săptămâni, membrii Cabinetului Orban își țin averile la secret
Galerie Foto Niciunul dintre membrii Cabinetului Orban nu și-a depus declarațiile de avere și de interese pe site-ul Guvernului României, deși au trecut 17 zile de la învestire. Dacă în cazul unora dintre membrii noului...

Regina nebunilor, între ficţiune şi realităţile din spitalele româneşti

Regina nebunilor, între ficţiune şi realităţile din spitalele româneşti
Galerie Foto „Regina nebunilor” este un roman cutremurător, despre subiecte şi întâmplări din spitalele româneşti, care ne vor surprinde. Pe lângă radiografia dureroasă din aceste instituţii, avem parte de mistere...

Cazul „Caracal”, pe muchie de cuțit. Gheorghe Dincă poate fi liber în ianuarie 2020

Cazul „Caracal”, pe muchie de cuțit. Gheorghe Dincă poate fi liber în ianuarie 2020
Galerie Foto Avocații victimelor tragediei de la Caracal atrag atenția că evoluția dosarului aflat în instrumentarea DIICOT – Structura Centrală, riscă să creeze o situație paradoxală, în care suspectul Gheorghe Dincă...

Monica Pop: „Sunt interzise pentru spălarea ochilor ceaiurile, mierea, zeama de varză şi alte nebunii”

Monica Pop: „Sunt interzise pentru spălarea ochilor ceaiurile, mierea, zeama de varză şi alte nebunii”
Conjunctivitele se întâlnesc destul de des. Deşi nu conduc la pierderea vederii şi nu sunt o urgenţă medicală, ele trebuie diagnosticate şi tratate doar de medicul oftalmolog. De câte tipuri este această...

Prima misiune a lui Aurescu, transferat de la Cotroceni la MAE – blocarea acțiunii lui Dragnea la CEDO

Prima misiune a lui Aurescu, transferat de la Cotroceni la MAE – blocarea acțiunii lui Dragnea la CEDO
Galerie Foto Proaspăt numit în funcția de ministru al Afacerilor Externe în  Guvernul Orban, fostul consilier prezidențial al lui Klaus Iohannis, Bogdan Aurescu, a decis ca printre primele măsuri pe care să le ia în acea...

„10 august 2018”, „Lebăda Neagră” prin care se mizează pe crearea unei emoții în vederea turului II al alegerilor

„10 august 2018”, „Lebăda Neagră” prin care se mizează pe crearea unei emoții în vederea turului II al alegerilor
Una dintre posibile „bombe” de campanie, prelucrată în laboratoarele electorale pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale care va avea loc la sfârșitul săptămânii viitoare a făcut implozie. În...

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi
Interviu cu doctor Dan Găucan, stomatolog Faţă de hrana crudă, tare a omului primitiv, trăitorul în vremurile moderne mănâncă alimente tot mai moi, care nu-i mai solicită aşa mult structura cavităţii...

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția
Galerie Foto Tertipurile incredibile prin care anumiți judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție încearcă să perpetueze practica ilegală de la această instanță, prin încălcarea Constituției României și a...

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”
Galerie Foto Mihai Gane, un tânăr de origine română, este noua senzaţie literară în Spania. Acolo, este cunoscut ca Miguel Gane şi a publicat două volume de poezii primite cu mare entuziasm de public. În 2017, a fost...

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria
Galerie Foto Cel mai important om al Partidului Național Liberal conduce, din punct de vedere administrativ, întregul aparat guvernamental. Nu este vorba despre Ludovic Orban, care este premier al României, ci de Antonel Tănase,...

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța
Galerie Foto Zilele trecute, la Tribunalul București a fost depus tabelul definitiv al creanțelor acceptate cu privire la compania SC Fattoria Terrantica SRL, societate pe care Mircea Băsescu, fratele fostului președinte al...

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene
Galerie Foto Orașele României sunt sufocate, la propriu, de mașini. Nu e o exagerare, în București se vede asta cu ochiul liber. Nu mai poți admira nimic din arhitectura orașului, pentru că totul e practic acoperit de mașini...

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui
Galerie Foto 16 voturi îi lipseau lui Ludovic Orban pentru a-și trece, luni, Guvernul de votul Parlamentului. Așa cum „Jurnalul” a prezentat, cu o zi înainte de plen, toate partidele care au încheiat acorduri cu premierul...

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor
Galerie Foto Doina Ruști este una dintre cele mai apreciate voci ale literaturii contemporane din România. Cuvintele sale magice au primit numeroase premii literare, iar romanele sale au fost traduse în peste 9 limbi. Acum, Doina...

Chirurgie prin gaura cheii

Chirurgie prin gaura cheii
Sperietura unor pacienţi că ajung la bisturiul chirurgului s-a mai diminuat odată cu extinderea intervenţiilor minim invazive, a laparoscopiei cu incizii mici. Interviu cu profesor doctor Nicolae Iordache, de...
Serviciul de email marketing furnizat de