x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Opt ambasadori pentru turismul românesc. Programul „Promovarea României prin valori” a debutat luni cu o gală inedită

2
Autor: Tudor Cires Simona Lazar 21 Aug 2013 - 09:43
Opt ambasadori pentru turismul românesc. Programul „Promovarea României prin valori” a debutat luni cu o gală inedită
Vezi galeria foto


8 nume pentru promovarea României peste hotare. 8 pașapoarte onorifice de ambasadori. În cadrul programului „România promovată prin valori”, inițiat de ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri și Turism, Maria Grapini, 8 personalități ale culturii și sportului românesc – Grigore Leșe, Elisabeta Lipa, Ilie Nastase, Ivan Patzaichin, Ștefan Popa Popas, Gabriela Szabo, Iolanda Balaș Soter și Gheorghe Zamfir – au semnat „contractul pentru România turistică”, angajându-se să se implice în promovarea țării pe plan internațional, și „să transpună capitalul lor de imagine pentru dezvoltarea turismului autohton”.
Prima Gală de decernare a titlului de Ambasador al Turismului Românesc a avut loc luni, 19 august, în prezența unui public numeros și a mai multor membri ai Guvernului, și este – spunea dna ministru Maria Grapini – doar prima dintr-o serie de evenimente care are ca scop transformarea atuurilor incontestabile pe care le are România în reale avantaje competitive pe plan internațional. O nouă gală va avea loc peste 6 luni, când alte personalități vor fi alese să își promoveze țara în lume.
„Aceștia sunt cei mai frumoși ambasadori ai României. Ei au spus «da» de la prima mea chemare și mă simt onorată. Acești ambasadori nu au trebuit să fie convinși, au fost de acord imediat. Trebuie ca noi toți să înțelegem că resursa umană de valori adevărate trebuie apreciată și onorată. Le mulțumesc că fac voluntar ceea ce fac”, spunea ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri și Turism, Maria Grapini, în deschiderea primei Gale de decernare a titlului de Ambasador al Turismului Românes.
La rândul său, Ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlățean, declara: „Sunt onorat de invitația de a fi în compania acestor personalități, oameni care ne-au făcut inima să ne bată mai repede. Ne-au făcut să fim mândri că suntem români. Corpul diplomatic românesc a primit astăzi un sprijin extraordinar și sunt convins că proiectul dnei Grapini va avea succes, pentru că dincolo de promovarea în sens clasic, dacă nu suntem inovativi și nu știm să ne folosim de imaginea extraordinară a unor personalități din România, vom avea mai puțin de câștigat. Începând de azi, sunt convins că vom câștiga pentru imaginea și pentru binele României mult mai mult. Veți avea tot sprijinul din partea MAE în promovarea interesului României”.

Ce spun ambasadorii

Șapte dintre cei opt ambasadori onorifici – dna Iolanda Balaș Soter a absentat din motive de sănătate – au primit luni seara pașapoarte oficiale, albastre, pe care stă scris: „ambasador al turismului românesc”. Fiecare dintre ei are „în grijă” una dintre dimensiunile turistice ale României. Astfel, Grigore Leșe a devenit ambasador pentru turismul rural, Elisabeta Lipa pentru cel balnear, Ivan Patzaichin pentru ecoturism, Gabriela Szabo pentru turismul activ și de aventură, Ștefan Popa Popas pentru cel cultural, Ilie Năstase pentru city break-uri, Gheorghe Zamfir pentru circuite istorice, iar Iolanda Balaș Soter va promova turismul montan.
În ultima jumătate de secol, fiecare dintre cei nominalizați a fost - în arena sportivă, pe scenă sau pe simeze – un ambasador sui-generis al României. Câțiva dintre ei s-au implicat, activ, în promovarea României turistice, chiar și fără a avea o titulatură în acest sens. Este cazul multiplului campion olimpic Ivan Patzaichin care, de patru ani, este și un dinamic promotor al turismului ecologic în Delta Dunării. „Încerc să fac ca Delta să devină cel mai mare centru de ecoturism din lume, vreau ca oricine să ajungă măcar o dată în acest centru de ecoturism. Cred că Delta poate deveni un brand pentru România”, a spus Ivan Patzaichin – care pregătește, în această perioadă, o nouă ediție din „Rowmania FEST – Festivalul Internațional al Bărcilor cu Vâsle, ce va avea loc între 30 august și 1 septembrie la Tulcea. O constantă muncă de promovare a României are și Grigore Leșe, nu doar prin concertele sale în lume, ci și prin emisiunea „La porțile cerului”, care este vizionată de zeci de milioane de telespectatori din țară și din străinătate: „Cum putem face ca România să fie frumoasă? Spunând adevărul despre România. Dacă spunem adevărul, creăm o stare de bine”, este de părere cunoscutul artist.
Prin activitatea lor – sportivă sau culturală - și ceilalți ambasadori onorifici și-au consolidat numele și imaginea în lume, ceea ce a însemnat, implicit, și o contribuție la imaginea României. De data aceasta, au misiunea de a transfera această receptare pozitivă asupra unui domeniu bine determinat, cel al turismului. La momentul ridicării pașaportului, Gabriela Szabo declara că în lume există un interes foarte mare pentru România. „E o țară încă nedescoperită, dar de mare inters pentru străini”. Însă simpla numire a unor personalități ca „ambasadori ai turismului” nu este suficientă pentru ca România să câștige la capitolul imagine. De ce ar mai fi nevoie? O spun chiar acești noi diplomați onorifici: „fonduri pentru promovare” și „recunoașterea elitelor”. Un răspuns mai pragmatic l-au primit cei doi miniștri de la Ilie Năstase: „E nevoie de investiții, care necesită mulți bani. Avem nevoie de un ghid complet cu toate hotelurile și pensiunile, un ghid făcut profesionist. Cred că schimbarea cea mai importantă ar trebui să fie la nivelul serviciilor și evaluarea stelelor la hotelurile noastre. Dacă nu evaluăm turismul exact cum e, ne păcălim singuri”. Şi tot fostul Numărul 1 mondial spunea: „Se vorbeşte despre rezervele unei Români virgine, necunoscute. Chiar și acolo trebuie investiții. E ea sălbatică, dar nu poți merge prin pădure câte 5 ore fără să găsești un restaurant sau un loc în care să te odihnești.”
Canotoarea Elisabeta Lipa și-a anunțat luni seara... prima misiune diplomatică: ”Duminică, plec în Coreea de Sud, la Campionatele Mondiale. Va fi prima mea misiune de promovare a turismului românesc. România are mult de arătat. Sper să avem succes măcar de câte ori am ieșit eu campioană olimpică”.
Nevoia de elite reale a fost clamată în discursul său de către caricaturistul Ștefan Popa Popas (cel despre care se spune că desenează mai repede decât umbra lui): ”România avea nevoie de mult timp de o elită adevărată, recunoscută de elitele din afara țării. N-aș dori să trăiesc într-o țară balcanică, în care un om care face ceva bun să fie schimbat sau să nu fie lăsat să-și ducă până la capăt proiectul. Îmi pare rău că aici nu sunt cu noi Angela Gheorghiu, Dan Puric, Dorel Vișan, oameni de elită ai acestei țări”. Iar maestrul Gheorghe Zamfir și-a declarat dragostea necondiționată pentru România: ”Am găsit în dna ministru un om sensibil și deschis la tot ceea ce este românesc. Sunt fericit că alături de colegi fac parte din elita României.Eu n-am știut altceva decât să urc la vârful piramidei și să reprezint la cel mai înalt nivel țara și poporul meu. Am cutreirat toată lumea și n-am știut decât să-mi reprezint țara și să le arăt că naiul este un instrument care poate fi introdus în elita muzicii mondiale. Am primit promisunea de la dna ministru să avem o orchestră națională de folclor, cu care sa recucerim planeta”.
”Recucerirea planetei”, prin elite culturale și sportive, prin valori naționale și prin turism. Iată un deziderat pentru care merită să mobilizezi toate forțele.

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Probă de rupt maşina pe drumul spre cel mai spectaculos traseu de rafting

Probă de rupt maşina pe drumul spre cel mai spectaculos traseu de rafting
Galerie Foto Drumul Judeţean 571 înseamnă 47 de kilometri de piatră, pământ şi, pe ici-colo, asfalt. Este cartea de vizită a Parcul Naţional Cheile Nerei, cele mai lungi şi mai frumoase din Europa. Pe aici trebuie să...

Augustin Lazăr, slujbaş la stat de-o viaţă, a donat sute de mii de euro celor două fiice

Augustin Lazăr, slujbaş la stat de-o viaţă, a donat sute de mii de euro celor două fiice
Procurorul general al României, Augustin Lazăr, a reuşit performanţa, în ultimele 12 luni, de a-şi dona aproape toate veniturile obţinute ca procuror, membru CSM şi profesor la Universitatea 1 Decembrie 1918 din...

Cea mai frumoasă cascadă, un paradis interzis turiştilor

Cea mai frumoasă cascadă, un paradis interzis turiştilor
Galerie Foto Reporterii Antena 1 au pus din nou degetul pe hartă şi au ajuns, de data aceasta, într-o regiune foarte populară printre turişti, Cazanele Dunării şi Parcul Naţional Cheile Nerei - Beuşniţa. Un mic popas la...

Codin Maticiuc, cu cărţile pe masă

Codin Maticiuc, cu cărţile pe masă
Mulţi îl ştiu pe Codin Maticiuc din lumina reflectoarelor lumii mondene, însă el este un personaj  complex. Codin scrie cărţi, scrie scenarii şi joacă în filme. Îşi rupe din timpul său să aducă...

Ștefan Gheorghe, tânărul care promovează Delta

Ștefan Gheorghe, tânărul care promovează Delta
Născut pe 21 septembrie 1993, Ștefan-Marian Gheorghe este unul dintre tinerii tulceni care au reușit să-și găsească locul și rolul în societatea românească. La fel ca în cazul altor tineri de vârsta lui,...

Afaceri liberale cu panouri de avertizare la Transgaz SA Mediaș

Afaceri liberale cu panouri de avertizare la Transgaz SA Mediaș
Galerie Foto Transgaz SA Mediaş invocă degradarea panourilor de avertizare la securitate şi sănătate din incinta companiei şi a achiziţionat, recent, de la o firmă de publicitate din Bucureşti, avertizoare vizuale noi. Contr...

Generația Zen schimbă piața muncii

Generația Zen schimbă piața muncii
Sunt prima generație de nativi digitali, tineri născuți într-o epocă în care Internetul e un drept fundamental și e la fel de comun ca apa caldă. Li se spune generația Z și, la nivel global, sunt cea mai numero...

Mirela Retegan: Copiii nu sunt proprietatea noastră

Mirela Retegan: Copiii nu sunt proprietatea noastră
Galerie Foto Mirela Retegan este cunoscută drept antrenoarea părinţilor şi fondatoarea „Găştii Zurli”. Este o voce puternică în lumea parentingului din România şi crede cu tărie în educaţia prin joacă şi iubire....

Cel mai greu moment din operaţia pe cord deschis

Cel mai greu moment din operaţia pe cord deschis
Galerie Foto Operaţiile pe cord deschis pentru grefarea de by-pass-uri în cazul blocării unor artere, cardiologia intervenţională, fără chirurgie, pentru spargerea unor cheaguri şi montarea stenturilor cu ajutorul unui...

Mircea Băsescu, în război cu propria firmă. Cum și-a crescut de patru ori salariul, în timp ce compania falimenta

Mircea Băsescu, în război cu propria firmă. Cum și-a crescut de patru ori salariul, în timp ce compania falimenta
Galerie Foto Mircea Băsescu loveşte din nou în cazul falimentului fabricii de împa­chetat pui, pe care a condus-o în Portul Constanţa. Obligat, definitiv, de Tribunalul Bucureşti să restituie companiei Fattoria Terrantica...

ANCOM, în afaceri cu o firmă care se ocupă de site-ul Primăriei Sibiu, spart la începutul acestui an

ANCOM, în afaceri cu o firmă care se ocupă de site-ul Primăriei Sibiu, spart la începutul acestui an
Autoritatea Națională pentru Administrare în Comunicații (ANCOM), instituţia condusă de fostul prim-ministru Sorin Grindeanu, a încheiat cu o companie IT din Sibiu un contract pentru implementarea unor soluții...
Serviciul de email marketing furnizat de