x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Parchează la semnul "oprirea interzisă"!

Parchează la semnul "oprirea interzisă"!

de Diana Scarlat    |    24 Iun 2008   •   00:00
Parchează la semnul "oprirea interzisă"!

BANII NOŞTRI! ● Milioane de euro şi alte sacrificii, în zadar pentru drumuri
Nervi, accidente, milioane de euro aruncate pentru fluidizarea traficului. Totul în zadar! Sînt 1.200.000 de maşini înmatriculate în Bucureşti şi cîteva sute de mii în tranzit sau înmatriculate în alte localităţi. Din lipsă de bun-simţ, dar şi din lipsă de locuri de parcare, foarte mulţi şoferi parchează în locuri interzise, blocînd circulaţia.



BANII NOŞTRI! ● Milioane de euro şi alte sacrificii, în zadar pentru drumuri
Nervi, accidente, milioane de euro aruncate pentru fluidizarea traficului. Totul în zadar! Sînt 1.200.000 de maşini înmatriculate în Bucureşti şi cîteva sute de mii în tranzit sau înmatriculate în alte localităţi. Din lipsă de bun-simţ, dar şi din lipsă de locuri de parcare, foarte mulţi şoferi parchează în locuri interzise, blocînd circulaţia.

Bulevardul Ştefan cel Mare e mai larg după ce-a fost restricţionat traficul în zonă mai bine de un an, pînă s-au terminat lucrările de modernizare. E mai larg, dar tot degeaba, pentru că banda din dreapta de pe fiecare sens de mers e ocupată permanent cu maşinile parcate la semnul "oprirea interzisă". Degeaba se fac lucrări de milioane de euro pentru lărgirea arterelor principale din Bucureşti, pentru că vor rămîne în final la fel de înguste.

SACRIFICII IMOBILIARE. Mai mult, există un proiect moştenit de la răposatul Ceauşescu, despre care cei responsabili spun că e imposibil de evitat: axa nord-sud! Adică artera care ar fluidiza traficul blocat după construirea Casei Poporului pe fostul cartier Uranus. Cei care locuiesc în zonă, pe Buzeşti – Berzei – Vasile Pîrvan, au primit deja înştiinţarea că vor fi demolaţi. Demolarea clădirilor pentru lărgirea tronsonului este foarte costisitoare. Mulţi dintre cei care au proprietăţi în zonă sînt revoltaţi şi vor să dea Primăria în judecată, considerînd că sînt dezavantajaţi de despăgubiri. Dacă se va trece şi de această fază, urmează să se găsească banii necesari şi să se aprobe un buget pentru proiect şi pentru execuţie. Şi cîţiva ani de şantier. Toate astea pentru ce? Ca la final, după toate sacrificiile, să rămînă acelaşi spaţiu îngust pentru trafic, din cauza maşinilor parcate pe margine! De ce nu le ridică nimeni? Pentru că nu există hotărîri ale Consiliilor Locale, cu excepţia Sectorului 3.

NERVII NOŞTRI. Miile de maşini de pe marginea drumului şi de pe trotuare enervează şi încurcă în egală măsură pe toată lumea: pe cei aflaţi în trafic, pentru că le îngustează drumul, ocupîndu-le o bandă pe fiecare sens, pe cei care trebuie să oprească sau să staţioneze, pentru că spaţiul şi traficul infernal nu le permit. Pe pietoni, care nu mai au trotuare. Pe poliţişti, care nu pot decît să dea amenzi în măsura în care identifică şoferii care parchează neregulamentar, dar şi pe şoferii care primesc amenzi fără să li se asigure locuri de parcare. Primăriile de sector ar trebui să facă locuri de parcare. Dar unde? Pentru asta ar trebui să existe şi spaţiu disponibil. Şi uite-aşa ne învîrtim într-un cerc vicios, din care nu prea avem şanse să ieşim, mai ales dacă ne gîndim că în fiecare zi apar alte maşini în oraş...

CINE LE RIDICĂ? Poliţia Rutieră nu ridică maşini parcate neregulamentar. Primăriile de sector le ridică numai pe cele abandonate. Mai ales în anii electorali... Doar în Sectorul 3 al Capitalei se întîmplă ceva. Aici se ridică maşini parcate neregulamentar în baza unei hotărîri a Consiliului Local. În 2007 s-au ridicat 2.700 de maşini, iar de la începutul anului 2008 pînă acum, 2.188. În medie, se ridică peste 20 de autoturisme zilnic. Acestea se depozitează în Şoseaua Dudeşti – Pantelimon nr. 2-4-6, unde se plătesc şi taxele de ridicare, transport şi depozitare. Taxele se plătesc tot acolo. Pentru parcare neregulamentară, tarifele pentru ridicare, transportare şi depozitare sînt de 200 de lei, cu încă 200 de lei pentru transport şi 150 de lei pe zi pentru depozitare. Primăria Sectorului 3 se laudă cu cel mai mare număr de locuri de parcare: 95.000, dintre care 85.000 de reşedinţă şi 10.000 de utilitate publică. Urmează încă 100.000, conform proiectului pe termen scurt. Orice s-ar zice, mult mai multe decît în celelalte sectoare.

LA VÎNĂTOARE. Toate bune şi frumoase, numai că mulţi dintre locuitorii sectorului cu pricina nu sînt prea impresionaţi de situaţia de pe hîrtie atunci cînd se întorc seara acasă şi nu au unde să-şi lase maşina. Unii dintre cei mai obişnuiţi cu "vînătoarea" de locuri de parcare sînt cei care locuiesc la stradă, în blocurile de pe Bulevardul Nicolae Grigorescu. "În faţă nu pot s-o las, pentru că sînt parcările publice şi-s mereu ocupate. În spate, dacă nu ajung destul de devreme, nu mai găsesc nici un loc. În fiecare zi stau cu stresul locului de parcare. Am încercat să vorbesc şi cu cei de la Primărie de cîteva ori, dar nu s-a rezolvat nimic", se plînge unul dintre locatarii blocului M1, de la nr. 55. Şi în alte părţi este o situaţie asemănătoare, pentru că maşinile sînt mai multe decît locurile de parcare.

Trei puncte penalizare

Indiferent de problema spaţiului, Poliţia Rutieră penalizează parcările neregulamentare, atunci cînd le vede. De la începutul anului s-au dat 24.000 de sancţiuni pentru opritre şi staţionare în locuri nepermise. Adică amendă între 100 şi 150 de lei, cu 2 puncte penalizare, respectiv între 150 şi 200 de lei, cu 3 puncte penalizare. "Sancţionarea se face fie direct la maşină, cînd găsim şoferul, fie cu sistemele de supraveghere. Le filmăm, aplicăm un fluturaş şi îi invităm cu actele maşinii. Doar la Sectorul 3 se ridică maşini. S-au făcut demersuri şi la Sectorul 2, dar nu avem nici un răspuns pînă acum", spune Constantin Stroescu, purtătorul de cuvînt al Poliţiei Rutiere. În cazul celor ridicate, Poliţia Rutieră face doar procesul-verbal de constatare, iar taxele de ridicare şi de depozitare se plătesc la administraţia locală, prin firma contractată. "Noi constatăm abaterile şi facem ce prevede legea. Blocarea cu intenţie a drumului public este infracţiune şi e sancţionată cu dosar penal. Se pedepseşte cu închisoare de la trei luni la doi ani. Au fost mai mult de zece cazuri astă-iarnă, cînd a nins foarte mult, după Revelion", adaugă Constantin Stroescu.

×
Subiecte în articol: special masini locuri sînt ridica parcare ridic