x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Reportaje BLACK FRIDAY 2013. Vinerea Neagră, sub lupa Protecției consumatorilor: ATENȚIE la "chilipirurile" oferite pe site-uri!

BLACK FRIDAY 2013. Vinerea Neagră, sub lupa Protecției consumatorilor: ATENȚIE la "chilipirurile" oferite pe site-uri!

22 Noi 2013   •   12:28
BLACK FRIDAY 2013. Vinerea Neagră, sub lupa Protecției consumatorilor: ATENȚIE la "chilipirurile" oferite pe site-uri!

Comisarii pentru protecţia consumatorilor atrag atenţia amatorilor de  promoţii să nu se lase luaţi de valul Black Friday. Inspectorii OPC îi avertizează pe românii care fac cumpărături de Black Friday să fie foarte atenţi la site-urile care oferă promoţii şi să-şi ceară drepturile atunci când constată că le-au fost încălcate.

”Poţi cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate şi mai ales trebuie să-ţi cunoşti drepturile! Examinează cu atenţie ofertele comercianţilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri în această perioadă. Uneori, site-urile sunt deblocate abia când începe perioadă cumpărăturilor de Black Friday, însă produsele sunt disponibile abia în ziua de luni sau uneori chiar în luna decembrie”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România.

Ce trebuie să știi

Daca ai cumparat un produs prin intermediul unui magazin online si cand a fost livrat ai constatat ca nu este produsul dorit, ai dreptul sa te razgandesti in termen de 10 zile lucratoare din momentul livrarii si sa iti primesti banii inapoi. Nu trebuie sa explici de ce te-ai razgandit si nu esti  obligat la penalitati. In schimb, trebuie sa-ti asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. In cazul in care comerciantul nu iti  transmite in scris pana la data livrarii toate informatiile necesare,  aceasta perioada se poate prelungi pana la 90 de zile.

"Aceste drepturi nu se aplica atunci cand cumperi urmatoarele: ziare, inregistrari audio, video sau programe informatice, daca acestea au fost  desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumparaturi facute pe o platforma de licitatii online, servicii financiare pentru care se aplica reguli specifice, pariuri si participarea la loterie", se mai arata in comunicat.

Informează-te!

Înainte de a cumpăra ceva, comerciantul este obligat să îţi dea informaţii complete despre: compania sa şi datele de contact, caracteristicile produsului, preţ, inclusiv toate taxele şi comisioanele, metode de plată, precum şi costurile livrării, dreptul de a denunţa unilateral contractul data aproximativă a livrării.

Atunci când cumperi online, perioadă de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.

Atenţie la riscurile cumpărăturilor online!

Există pericolul de a accesa site-uri false. Un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpăra de pe un site care nu îţi oferă în mod clar datele de contact, precum şi informaţii despre identitatea companiei.

Asigură-te că magazinul online are o secţiune de politică de confidenţialitate.

Atenţie la garanţie!

Atunci când cumperi prin internet, ai aceleaşi drepturi privind garanţia, că şi atunci când cumperi dintr-un magazin obişnuit.

Poţi beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepţia cazului în care costurile legate de măsură aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură a€" de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decât cele pentru reparaţie. Toate costurile legate de reparaţie sau înlocuire sunt suportate de către vânzător.

Păstraţi bonul şi etichetele, intacte

Important! Asigură-te mereu că etichetele şi sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.

Ai dreptul la o reducere corespunzătoare a preţului sau poţi chiar renunţa la produs, în cazul în care:

- Nu beneficiezi de repararea sau înlocuirea lui;

- Vânzătorul nu a reuşit să remedieze defectul într-un timp rezonabil;

- Remedierea defectului este în dezavantajul tău.

- Păstrează întotdeauna bonul fiscal sau factură. Acestea dovedesc data şi locul achiziţionării produsului;

- Păstrează şi copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;

- Verifică dacă durata reparaţiei este trecută în garanţie.

×